Reflexen skrev 2016-03-25 07:26:06 följande:
Ännu en händelselös natt (inte ens lite förvärkar bjöd den på), verkar som om liten vill vänta ett tag med att komma ut. Jag kanske får fira påsk hemma iaf? ställer nu in mig på det och försöker programmera om mig mentalt, så helgen blir awesome!
Börjar annars känna mig sliten på ett helt annat sätt än tidigare; känner av foglossningar i framfogen, rygg, höfter och benen. Och är riktigt trött på em/kväll. Nu är jag pigg däremot, så är tacksam för det!
Hur mår ni andra? Inga små bäbisar på gång?
Och ni som redan fått era guldklimpar; känns allt okej inför första storhelgen med dem?
Det är ju bra att du ändå är pigg, så du orkar föda när det väl är dags. Det var länge sedan nån bebis kom nu, så snart borde det väl komma ett helt gäng?
Inför påsken är våra ambitioner låga; idag har vi vänner på lunch där mamman äntligen är gravid med barn nr två efter nästan tre års försök. Är så glad att hon hann bli gravid innan jag födde, så att man slipper det där lilla dåliga samvetet som finns när man gläds i närvaro av nån som sörjer något som inte blir. Påskdagen blir det skansen; älskar deras traditionella firande! Påskdagen blir det bara vi i familjen eftersom Trafikverket underhåller tågspåren söder om sthlm så vi kan inte åka till makens släkt. Alla hyrbilar var bokade på vår mack och ingen av oss orkar åka till arlanda för att hyra... Är lite smygglad; de gillar inte mig och som nyförlöst orkar jag inte värja mig lika bra. På annandagen får vi dock besök av en av hand syskon med familj. Hur ser det ut för er? Svårt att planera något kanske när man ska föda när som helst?