• samanta1234

duschar i två timmar

fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.

hur länge tvättar ni er

• Svar på tråden duschar i två timmar
  • LaLola
    Let it Rain skrev 2015-07-20 08:21:34 följande:

Nu testade jag att skynda mig rejält i badrummet, samt ta tid. 40 minuter totalt inklusive samtliga moment (tandborstning, rengöring av ansikte, insmörjning med ansiktsprodukter och -massage, dusch, rakning, insmörjning efter dusch... Då hoppade jag trots allt över hårtvätten, som hade tagit ca 15 minuter extra.

Detta är alltså snabbast möjliga scenario för mig en vanlig dag när jag inte tvättar håret.

Massage?
  • LaLola
    Let it Rain skrev 2015-07-20 09:26:36 följande:
    Ansiktsmassage, ja.
    Och anledningen till den massagen är....?
  • Let it Rain
    LaLola skrev 2015-07-20 09:47:46 följande:
    Och anledningen till den massagen är....?
    Att det är bra för hyn och ökar blodcirkulationen i ansiktet.
  • LaLola
    Let it Rain skrev 2015-07-20 10:41:28 följande:
    Att det är bra för hyn och ökar blodcirkulationen i ansiktet.
    Jaha behöver du göra så alltså? Pga nån åkomma alltså.
  • Let it Rain
    LaLola skrev 2015-07-20 10:45:27 följande:
    Jaha behöver du göra så alltså? Pga nån åkomma alltså.
    Ingen åkomma, jag gillar bara att ta hand om hyn.
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 08:21:34 följande:

Nu testade jag att skynda mig rejält i badrummet, samt ta tid. 40 minuter totalt inklusive samtliga moment (tandborstning, rengöring av ansikte, insmörjning med ansiktsprodukter och -massage, dusch, rakning, insmörjning efter dusch... Då hoppade jag trots allt över hårtvätten, som hade tagit ca 15 minuter extra.

Detta är alltså snabbast möjliga scenario för mig en vanlig dag när jag inte tvättar håret.

Allt man inte behöver stå i dushen för (dvs det fetade) räknar inte jag som dushtid. Hur lång tid använder du de facto dushen, dvs tvätta kroppen samt hår?

Och helt seriöst, vatten och en tvättlapp är allt som behövs till ansiktet. Ansiktsprodukter? Slöseri med pengar (och i detta fall även tid).
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 07:24:07 följande:
    Jag kunde duscha mer sällan när jag var under 20, men numera svettas jag varje natt och skulle aldrig ta på mig nya, fräscha kläder utan en morgondusch (måste tvätta kläderna annars). 
    Man behöver inte ställa sej i dushen för det. Tvättlapp, vatten tvätta av kroppen framför handfatet.

Ja, jag gillar tvättlappar.
  • Let it Rain
    Zadre skrev 2015-07-20 12:32:30 följande:
    Man behöver inte ställa sej i dushen för det. Tvättlapp, vatten tvätta av kroppen framför handfatet.

Ja, jag gillar tvättlappar.
    Raggardusch? Nja, jag skulle inte känna mig fräsch av det, tycker ärligt talat att det är skabbigt.
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 12:37:56 följande:
    Raggardusch? Nja, jag skulle inte känna mig fräsch av det, tycker ärligt talat att det är skabbigt.
    Man blir ren om man tvättar ordentligt. Det krävs ingen dush för. Det där sitter enbart i ditt huvud.
Svar på tråden duschar i två timmar