duschar i två timmar
fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.
hur länge tvättar ni er
fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.
hur länge tvättar ni er
Men snälla, självklart står vi inte och låter vattnet rinna i 2 timmar! Man her alltid på och stänger av vattnet. Tänk lite och sluta vara så pinsamma.
Jag är en av dom som kör med balja med lite vatten i också. Då jag är väldigt miljömedveten och bryr mig om vår värld. Det är endast mitt hår som oftast får rinnande vatten, och jag tvättar håret 1 gång i veckan.
Jag har aldrig duschat i 2 timmar sträck, men jag har gjort det sammanlagt under en dag förut. Duschade minst 3 gånger om dagen under drygt ett år. OCD så det bara skrek av det. En dusch om dagen räcker för mig numera och nu tar det kanske 5-10 min. Lite längre tid om jag bara vill stå där under det varma vattnet. När jag tvättar håret tar det kanske 10 min extra.
Men snälla, självklart står vi inte och låter vattnet rinna i 2 timmar! Man her alltid på och stänger av vattnet. Tänk lite och sluta vara så pinsamma.
Jag är en av dom som kör med balja med lite vatten i också. Då jag är väldigt miljömedveten och bryr mig om vår värld. Det är endast mitt hår som oftast får rinnande vatten, och jag tvättar håret 1 gång i veckan.
Men för mig är det självklart va! Du tror jag har koll på exakt alla i hela världen som duschar i 2 timmar om dom stänger av vattnet emellanåt eller ej? Så klart jag inte kan tala för alla människor. Tänk till lite och sluta vara dryg.
/.../ Har underbar hud och hår tack vare för att jag tar hand om den så bra!
För egen del: En kvart-tjugo minuter kanske, varav fyra-fem med rinnande vatten. Midjelångt hår. Tvättar jag inte håret så 1-2 minuter (fast då kan jag lika gärna blaska av mig utan dusch). Fast jag badar länge ibland.
En månad ute på landet med egen brunn och brist på grundvatten och du kommer inse att du kan bli lika ren ute två-timmarsduschar och du kommer återfå balansen i huden.
Min dusch, max tio minuter och är ren efteråt
Ni som duschar så pass länge vet nog inte att vattenånga som kommer från duschen innehåller klor vilket är giftigt att andas. Om ni ofta har huvudvärk och andningssvårigheter har det säkerligen med det att göra. Om det finns bruna fläckar på tak och väggar är det antagligen fuktskador som har uppstått av när nu har duschat.
Ni verkar heller inte veta på att jordens vattenreserver håller på att ta slut. Tänk på barnens framtid och sluta var så förbaskat egoistiska!
www.svt.se/nyheter/utrikes/varldens-vattenreserver-sinar-allt-snabbare
Som vissa av er beskriver med inpackningar, skrubbande, filande osv så tar det närmare 2 timmar för mig med. Men inte står jag i duschen under hela den tiden. Och inte är vattnet på.
Och långt ifrån varje dusch är den typen av dusch. Oftast delar jag upp det. Filar fötter en dag, skrubbar kroppen nästa, rakar tredje, inpackningen sitter i under tiden.
Har långt, tjockt hår. För mig tar en normaldusch med 1 extra moment (fotfilning, rakning eller skrubbande) 15 minuter.