• samanta1234

duschar i två timmar

fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.

hur länge tvättar ni er

• Svar på tråden duschar i två timmar
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:16:45 följande:

hur i hela världen kan man tvätta sig på bara 10 min. det går jättefort. 10 min är ingenting

Är man aktiv och faktiskt tvättar sig hela den tiden man står i duschen så tar det inte mer än 10 min. Står man däremot och vill låta vattnet strila över en och värma sig mellan momenten så kan det naturligtvis ta längre tid. Så kan jag göra ibland på vintern om jag fryser. Men det tar mig då ändå inte mer än max 20 min isf.
  • K grrl

Låter som OCD... Jag duschar på fem minuter. Jag tvålar in armhålor och fötter och skrubbar ryggen. Tvättar hår och underliv. Luktar gott.

• LaLola
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:18:39 följande:
    problemet är att om jag inte tvättar noga kan det klia mycket

jag hatar när det kliar
    Kliar det inte av att du duschar i flera timmar då?
  • Haskel

Är du människa eller en Tyrannosaurus rex?

Är du det senare, kan jag ha viss förståelse att det tar tid att skrubba hela kroppen med de "händerna".

• MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:18:39 följande:

problemet är att om jag inte tvättar noga kan det klia mycket

jag hatar när det kliar

Har du någon hudåkomma då alltså?
  • samanta1234
    LaLola skrev 2015-07-19 11:17:02 följande:
    Men 2 timmar?!
    5 min för att ta av kläderna? Rörelsehindrad?

Hur länge tvättar du händerna efter tex ett toalettbesök om du tycker att man behöver 2 timmar för att skölja av tvål på kroppen?
    jag är ung och inte rörelsehindrad. jag är mycket aktiv också inte när det gäller att tvätta sig. då blir jag som en gammal tantSkrattande
  • Let it Rain
    MammAmma skrev 2015-07-19 11:20:24 följande:
    Är man aktiv och faktiskt tvättar sig hela den tiden man står i duschen så tar det inte mer än 10 min. Står man däremot och vill låta vattnet strila över en och värma sig mellan momenten så kan det naturligtvis ta längre tid. Så kan jag göra ibland på vintern om jag fryser. Men det tar mig då ändå inte mer än max 20 min isf.
    Nja, håller inte med här. Jag tar oftast ca 45-60 min på mig i duschen, men då rakar jag mig över i stort sett hela kroppen och i olika vinklar för att verkligen komma åt stubben, tvättar håret, låter inpackningar verka och smörjer därefter in mig med diverse krämer och oljor. Kan duscha snabbt också, men då känner jag mig inte ren.
  • samanta1234
    Let it Rain skrev 2015-07-19 11:24:31 följande:
    Nja, håller inte med här. Jag tar oftast ca 45-60 min på mig i duschen, men då rakar jag mig över i stort sett hela kroppen och i olika vinklar för att verkligen komma åt stubben, tvättar håret, låter inpackningar verka och smörjer därefter in mig med diverse krämer och oljor. Kan duscha snabbt också, men då känner jag mig inte ren.
    Jag är inte ensam. du också. Jag kan också duscha snabbt men då känner jag inte mig ren
  • LaLola
    MammAmma skrev 2015-07-19 11:21:24 följande:
    Har du någon hudåkomma då alltså?
    Om inte så lär ju huden reagera på att bli duschad så länge...
  • LaLola
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:28:02 följande:
    Jag är inte ensam. du också. Jag kan också duscha snabbt men då känner jag inte mig ren
    Det känns alltså som ett tvång att duscha så länge? Du kan inte stå emot?
Svar på tråden duschar i två timmar