• samanta1234

duschar i två timmar

fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.

hur länge tvättar ni er

• Svar på tråden duschar i två timmar
  • LaLola
    samanta1234 skrev 2015-07-19 08:05:34 följande:

Jag har problem med håret. tappar mycket hår när tvättar.

Hur hänger det ihop med de 2 timmarna? Hajar inte?
  • Aikido

Säg till din man att stänga av varmvattnet. Det kanske kan bli en morot för dig att duscha snabbare.

• idis78

Att duscha tar ju typ 10 minuter. Vad gör du under dina två timmar?

• samanta1234

ni säger att det tar för er 5-10 min Skrattande för mig tar det 5 min att ta av kläder haha
    tror ni att ni blir rena så fort
    man måste massera håret och skölja ordentligt och kroppen måste sköljas
    håret tvättas noga

• MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 08:07:47 följande:

Jag använder shampoo och body shower. brukade använda balsam men inte nu

Så hur lyckas du få 2 h att gå med att schamponera håret och tvätta kroppen? Jag duschar max 10 min i vanliga fall - schampo, balsam, skrubbar kroppen med duschkräm på badsvamp, rakar ben och armhålor ibland.
  • samanta1234
    Aikido skrev 2015-07-19 09:33:12 följande:

Säg till din man att stänga av varmvattnet. Det kanske kan bli en morot för dig att duscha snabbare.

haha om du var så att man skulle betala mycket för varm vatten
    kanske skulle ta en timme bara i ett sånt fall
  • MammAmma
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:11:29 följande:

ni säger att det tar för er 5-10 min  för mig tar det 5 min att ta av kläder haha

håret tvättas noga

Har du något fysiskt funktionshinder då? Menar inget illa alls, undrar bara, om bara avklädning tar dig 5 min.

Jo, jag blir ren. Jag behöver inte se ut som ett russin när jag kliver ur duschen för att bli ren.
  • samanta1234
    MammAmma skrev 2015-07-19 11:13:13 följande:
    Så hur lyckas du få 2 h att gå med att schamponera håret och tvätta kroppen? Jag duschar max 10 min i vanliga fall - schampo, balsam, skrubbar kroppen med duschkräm på badsvamp, rakar ben och armhålor ibland.
    hur i hela världen kan man tvätta sig på bara 10 min. det går jättefort. 10 min är ingenting
  • LaLola
    samanta1234 skrev 2015-07-19 11:11:29 följande:

ni säger att det tar för er 5-10 min Skrattande för mig tar det 5 min att ta av kläder haha
    håret tvättas noga

Men 2 timmar?!
    5 min för att ta av kläderna? Rörelsehindrad?

Hur länge tvättar du händerna efter tex ett toalettbesök om du tycker att man behöver 2 timmar för att skölja av tvål på kroppen?
  • samanta1234
    MammAmma skrev 2015-07-19 11:16:09 följande:
    Har du något fysiskt funktionshinder då? Menar inget illa alls, undrar bara, om bara avklädning tar dig 5 min.

Jo, jag blir ren. Jag behöver inte se ut som ett russin när jag kliver ur duschen för att bli ren.
    problemet är att om jag inte tvättar noga kan det klia mycket

jag hatar när det kliar
Svar på tråden duschar i två timmar