duschar i två timmar
fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.
hur länge tvättar ni er
fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.
hur länge tvättar ni er
[quote=75540865][quote-nick]samanta1234 skrev 2015-07-19 11:46:44 följande:[/quote-nick]ibland 5 min och ibland 10
tandläkare säger att jag inte borstar bra[/
Du får antagligen angrepp på tänderna för att du skadar dom genom att borsta för länge.
Du behövet faktist på riktigt söka hjälp för de där tvångshandlingar a för tar man inte tag i det i tid så kommer det att sprida sig till även andra områden. Det dör går inte över av sig självt. Ta hjälp innan ditt liv blir en mardröm och ingen kommer att orka leva med dig.
Varje vecka spenderar du 17-18 timmar i veckan enbart på dusch och tandborstning... Ungefär som en halvtidstjänstzz

Jag tar också på mig allt ca 2 timmar och känner flera som gör det! Dom som gör det är väldigt mån om sig själva och vill vara noga. Varför det tar så lång tid är:
1. Står under strålen Max 5min så kropp och hela mitt tjocka och långa hår är dyngblött.
2. Rakar hela kroppen/något enstaka ställe därefter skrubbar jag kroppen från topp till tå noga, väldigt noga och fint, tänk dig en alldeles egen hemma hamam. Minst 30-45min
3. Schamponerar håret två ggr sedan balsam/ompackning och sedan balsam. 20-30min
4. Står under strålen länge så allt kommer ur håret och kroppen (oerhört viktigt att aldrig lämna kvar schampo/balsam/duschkräm på sig) 15min.
5. Tvättat och skrubbar ev rakar ansiktet. 15min
Detta är en normal duschning för mig, ibland lägger jag ner lite mer tid med exklusiva naturliga produkter. Jag älskar att vara ren, det är en stor del av mig själv och min religon. Har underbar hud och hår tack vare för att jag tar hand om den så bra!
Har underbar hud och hår tack vare för att jag tar hand om den så bra!
Va sjukt. Jag skrubbar av mig på sju minuter max, varannan dag.
Jag tar också på mig allt ca 2 timmar och känner flera som gör det! Dom som gör det är väldigt mån om sig själva och vill vara noga. Varför det tar så lång tid är:
1. Står under strålen Max 5min så kropp och hela mitt tjocka och långa hår är dyngblött.
2. Rakar hela kroppen/något enstaka ställe därefter skrubbar jag kroppen från topp till tå noga, väldigt noga och fint, tänk dig en alldeles egen hemma hamam. Minst 30-45min
3. Schamponerar håret två ggr sedan balsam/ompackning och sedan balsam. 20-30min
4. Står under strålen länge så allt kommer ur håret och kroppen (oerhört viktigt att aldrig lämna kvar schampo/balsam/duschkräm på sig) 15min.
5. Tvättat och skrubbar ev rakar ansiktet. 15min
Detta är en normal duschning för mig, ibland lägger jag ner lite mer tid med exklusiva naturliga produkter. Jag älskar att vara ren, det är en stor del av mig själv och min religon. Har underbar hud och hår tack vare för att jag tar hand om den så bra!
Med folk som duschar i 2 timmar så är det inte konstigt att vi kommer få brist på färskvatten i framtiden, jösses.
Och du blir inte renare av att skrubbs etc i 2 tim, istället förstör du din hud och den naturliga balansen.
Borsta tänderna i 15 min skadar tandköttet och leder till sämre tandhälsa. Lär dig sköta tändrrna rätt istället.
i vissa länder har man inte varmvatten
Ni som duschar så pass länge vet nog inte att vattenånga som kommer från duschen innehåller klor vilket är giftigt att andas. Om ni ofta har huvudvärk och andningssvårigheter har det säkerligen med det att göra. Om det finns bruna fläckar på tak och väggar är det antagligen fuktskador som har uppstått av när nu har duschat.
Ni verkar heller inte veta på att jordens vattenreserver håller på att ta slut. Tänk på barnens framtid och sluta var så förbaskat egoistiska!
www.svt.se/nyheter/utrikes/varldens-vattenreserver-sinar-allt-snabbare
Med hårtvätt (knälångt, tjockt hår), kroppstvätt, filning av fötter, insmörjning av kropp och extra hudvård i ansiktet tar det 20 min för mig från det att jag börjat klä av mig tills jag stiger ut ur badrummet.
Sedan tar det iofs en-två timmar innan håret är helt torrt men jag tvättar oftast på kvällen i vilket fall som helst (då hinner håret torka ordentligt under natten).
Har aldrig fått några synpunkter på min hygien.