duschar i två timmar
fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.
hur länge tvättar ni er
fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.
hur länge tvättar ni er
För mig tar det cirka fem minuter i duschen. Sköljer av mig, tvålar in hela kroppen inkl. ansikte, sköljer av igen, färdig.
Efter duschen smörjer jag in ansikte med ansiktskräm och tar något sprut parfym om jag kommer ihåg.
Ungefär en gång i veckan schamponerar jag håret, det tar cirka fem minuter extra.
Om jag vill lyxa till det eller känner mig torr smörjer jag in mig med bodybutter efteråt (kanske 2-3 gånger i månaden), tar några minuter.
Duschar vanligtvis en gång om dagen.
Rakar mig inte. (Någon gång kan jag få ett infall och raka benen eller så, men det ingår verkligen inte i någon rutin.)
Är ren, luktar gott och får komplimanger för min doft. Har finfin, problemfri hud.
Om jag ska göra det snabbast möjligt: 25 min dusch + 15 minuter hårtvätt.
Jag anser verkligen inte att man bör skippa ansiktsprodukterna. Huden behöver såväl fuktighetskräm som solskydd. Jag skulle inte gå utomhus utan detta i ansiktet. Jag anser att det är viktigt att sköta sin hy såväl genom kost som bra hudvårdsprodukter. Du får givetvis anse vad du vill om saken, men jag är mycket nöjd med resultatet jag fått och tänker därför fortsätta med detta.
ni säger att det tar för er 5-10 min för mig tar det 5 min att ta av kläder haha
tror ni att ni blir rena så fort
man måste massera håret och skölja ordentligt och kroppen måste sköljas
håret tvättas noga
För mig tar det mellan en halv/en timme. I alla fall när jag gör allt, vilket jag gör varrannan/var tredje dag. Först duscha av sig så ja blir blöt, stäng av vattnet å skrubba hela kroppen. Skölja av "skrubbet" å sen tvåla in hela kroppen och raka allt som ska rakas. Skölja kroppen, tvätta hår, skölja ut, i med inpackning, fila fötter å skölja en sista gång. När jag bara tvålar in kroppet å så tar det ca 5 minuter, men ja känner stubb, håret blir fett å då känner jag mig inte lika fräsch - alltså inte lika ren. Jag ser en ompysslad dusch som lite vardagslyx å tänker inte sluta med det :)
ni säger att det tar för er 5-10 min
för mig tar det 5 min att ta av kläder haha
tror ni att ni blir rena så fort
man måste massera håret och skölja ordentligt och kroppen måste sköljas
håret tvättas noga
Om jag bara tvättar kropp och ansikte tar det 5 minuter. Med hårtvätt inkl inpackning (nödvändigt, annars blir håret flygigt) tar det nog 15 min och med benrakning 20 min om jag är snabb. Tvättar håret var 4e dag. Står nog max 30 min om jag tar extra tid på mig med ryggskrubb och så. Hur det kan ta över 1 timme är för mig obegripligt.
Om jag bara tvättar kropp och ansikte tar det 5 minuter. Med hårtvätt inkl inpackning (nödvändigt, annars blir håret flygigt) tar det nog 15 min och med benrakning 20 min om jag är snabb. Tvättar håret var 4e dag. Står nog max 30 min om jag tar extra tid på mig med ryggskrubb och så. Hur det kan ta över 1 timme är för mig obegripligt.