• samanta1234

duschar i två timmar

fyy hatar att tvätta hår och kroppen. Det tar två timmar för mig. Försöker att minska tid men det går inte. det blir två timmar ibland 1.5 timmar. Min man bråkar alltid.

hur länge tvättar ni er

• Svar på tråden duschar i två timmar
  • Let it Rain
    lövet2 skrev 2015-07-20 01:01:00 följande:
    Nej, som kvinna behöver jag inte det. Tack och lov att jag inte föddes som man! smile3.gif
    Okej. Så du hinner inte ens få någon stubb på den tiden? För det hinner jag, så jag rakar mig en gång om dagen. Och nej, jag är inte man. :p
  • Zadre
    Let it Rain skrev 2015-07-20 00:01:43 följande:

Nu måste jag ändå fråga: Ni som hävdar att ni bara duschar i 5-10 min om dagen, rakar ni er inte varje dag?

Nej, finns ingen anledning. Dushar förövrigt varannan dag, mer behövs inte, rakar mej mer sällan. Använder alltid byxor och om folk störs av stubben under armarna så är det knappast mitt problem. Och när jag rakar mej så hinns det lätt med i de 5-10 min jag använder.
  • Let it Rain
    Zadre skrev 2015-07-20 07:08:51 följande:
    Nej, finns ingen anledning. Dushar förövrigt varannan dag, mer behövs inte, rakar mej mer sällan. Använder alltid byxor och om folk störs av stubben under armarna så är det knappast mitt problem. Och när jag rakar mej så hinns det lätt med i de 5-10 min jag använder.
    Jag kunde duscha mer sällan när jag var under 20, men numera svettas jag varje natt och skulle aldrig ta på mig nya, fräscha kläder utan en morgondusch (måste tvätta kläderna annars).

Dessutom har jag utländskt påbrå och håret märks redan efter en dag på mig. Rakar nig enbart för min egen skull, och har alltid gjort. Tycker att det är obehagligt med stubb som kliar eller hår på kroppen. Vill dessutom vara len. Då krävs det att jag rakar mig dagligen.
  • Speakers Corner

Som dom flesta andra har skrivit, runt 15-20 minuter blir det väl.
    Men vad är det du gör ts som tar sån tid för dig?

• sextiotalist

Nu måste jag ändå fråga: Ni som hävdar att ni bara duschar i 5-10 min om dagen, rakar ni er inte varje dag?

Nej, rakar mig under armarna en gång i veckan och benen under sommaren när jag tar fotbad.

Under sommaren tar jag även bikinilinjen en gång i veckan
  • Aniiee

Jag kan absolut duscha i två timmar. Lätt. Särskilt på sommaren om det är dövarmt, eller på vintern om det är tokkallt. Men jag älskar att duscha, också. Att duscha i två timmar och inte tycka om det är för mig helt..... OCDigt......

I can't imagine a man really enjoying a book and reading it only once. - C.S. Lewis
  • Mooomin

Nej,jag rakar mig inte varje dag. Men även med rakning så tar inte duschen mer än 5-10 min, knappt.
  • Let it Rain

Nu testade jag att skynda mig rejält i badrummet, samt ta tid. 40 minuter totalt inklusive samtliga moment (tandborstning, rengöring av ansikte, insmörjning med ansiktsprodukter och -massage, dusch, rakning, insmörjning efter dusch... Då hoppade jag trots allt över hårtvätten, som hade tagit ca 15 minuter extra.

Detta är alltså snabbast möjliga scenario för mig en vanlig dag när jag inte tvättar håret.

• lövet2
    Let it Rain skrev 2015-07-20 05:55:44 följande:
    Okej. Så du hinner inte ens få någon stubb på den tiden? För det hinner jag, så jag rakar mig en gång om dagen. Och nej, jag är inte man. :p
    Stubb? Nej, jag har aldrig ägnat mig åt att raka mig någonstans, så jag får ingen stubb heller.
  • LaLola

Jag duschar inte ens varje dag så näe, här rakas inte varje dag. Finns ingen anledning. Varken jag eller min kille dör av lite stubb.
Svar på tråden duschar i två timmar