• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym

Måste bara få säga att jag säkert kände bebisen idag!!

Tyckte jag kände nåt och la handen på magen och då kändes det utanpå också!

LYCKA!!

• Milleman
    Nonym skrev 2015-11-08 20:13:14 följande:

Måste bara få säga att jag säkert kände bebisen idag!!

Tyckte jag kände nåt och la handen på magen och då kändes det utanpå också!

LYCKA!!

Kul! Jag har känt inuti men igår var första gången det plötsligt syntes utanpå en gång. Beror säkert på hur bebisen ligger!
    Var detta ditt första barn?
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-11-08 20:19:04 följande:

Kul! Jag har känt inuti men igår var första gången det plötsligt syntes utanpå en gång. Beror säkert på hur bebisen ligger!

Var detta ditt första barn?

Japp, mitt första och makens fjärde

Kändes jätteskönt att få känna rörelse från bebisen, har varit lite jobbigt att läsa om alla andra som känt av sina i flera veckor och inte känt nåt själv, har ju varit rädd att det vart nåt galet, men nu är jag mycket lugnare
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-11-08 20:23:33 följande:
    Japp, mitt första och makens fjärde

Kändes jätteskönt att få känna rörelse från bebisen, har varit lite jobbigt att läsa om alla andra som känt av sina i flera veckor och inte känt nåt själv, har ju varit rädd att det vart nåt galet, men nu är jag mycket lugnare
    Med första kände jag i ca v 20. Hade moderkakan i framvägg. Nu i bakvägg. Ska bli spännande.
  • Nonym
    Milleman skrev 2015-11-08 20:34:20 följande:

Med första kände jag i ca v 20. Hade moderkakan i framvägg. Nu i bakvägg. Ska bli spännande.

Måste vara enorm skillnad på hur mycket rörelser du känt då kan jag tänka mig
  • Milleman
    Nonym skrev 2015-11-08 20:36:24 följande:
    Måste vara enorm skillnad på hur mycket rörelser du känt då kan jag tänka mig
    Jag har ju känt mer och tidigare denna gång. Men så vet jag ju också nu vad jag ska känna efter. Sist fattade jag inte vad det var.
    Men det ska bli häftigt sen i v 25 och framåt.
    Sist kunde man ju bara ana att magen rörde sig. Man kände det med handen om man höll med tryck. Så lär bli helt annorlunda.
  • Pauliina

Har nu haft smärta i magen och bak mot lungorna/ryggen pga min galla. Fick problem med de med min förra graviditet runt V 15. Och de höll på enda till slutet och 6 månader efter. De eskalerade mot slutet med värsta kramperna jag varit med om, värre än förlossning x2. Köpte losec akut idag och hoppas de hjälper. Har fått tabletter utskrivet mot detta men Apoteket får inte in de förrän slutet på november. Dem får tas fram till v28 så vet inte vad jag gör efter de.

Och vilken tur att jag är på gott humör idag. Mannen kom fram till mig och sa att de förra två grav med killarna har jag fått mage framåt, medans denna gång är jag bred. Växer på bredden sa han, med all välvilja. "Visste inte om jag vågade säga något". Jag bara skrattade och sa att ja men de har jag ju sagt åt dig. Haha! Kanske är de en tös denna gång "om man lyssnar på alla myter".

På tal om myt: har ni hört denna att pojkar och flickor kan ligga på olika sidor i livmodern. Vänster flicka, höger pojke. Har haft på höger de senaste två. Älskar att läsa om sådant. :)

Hoppas ni haft en bra farsdag och förlåt för långt inlägg!

• bine87
    Milleman skrev 2015-11-07 21:29:39 följande:

En stor kram till dig!! Har du familj eller vänner som du kan dela tankar med? Så viktigt att få ventilera oro men också få glädjas ihop med någon!

Var i staden bor du?

Jag bor i Borås. Det har ju inte direkt blivit som jag tänkte mig från början och jag känner mig nog som att jag måste visa att jag klarar detta själv. Sen även om jag är arg och besviken på mitt ex för att han valde att välja bort mig så saknar jag honom fruktansvärt då han ju va den jag pratade med och nu har han knappt tid vilket ju blir frustrerande när man har såna jobbiga dagar. Han hade legat och sovit större delen av dagen och somnat om efter att han skrev till mig. Jag vet ju att han har fullt upp men det gör inte mindre ont för det. Jag kan förstå till en viss del eller jag kanske mer vill försöka förstå varför det ser ut som det gör.

Jag vill inte känna mig som att jag bara existerar när han har lite tid över i sin fullspäckade kalender. Och tro mig när jag säger fullspäckad.. Det är otroligt att han ens hinner sova nånting. Jag är glad över det faktum att det går bra för honom. Mindre glad över att han valde sin framtida karriär före mig. Men jag förstår samtidigt och försöker vara stöttande men det är fan inte enkelt när jag ligger här och flippar ur över att jag är ensam och allt jag vill ha är en kram men den kramen befinner sig på andra sidan jordklotet.
  • Nonym
    becka1989 skrev 2015-11-09 05:32:28 följande:

V 18 idag :)

GRATTIS!!
Svar på tråden BF april 2016