BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Måste bara få säga att jag säkert kände bebisen idag!!
Tyckte jag kände nåt och la handen på magen och då kändes det utanpå också!
LYCKA!!
Måste bara få säga att jag säkert kände bebisen idag!!
Tyckte jag kände nåt och la handen på magen och då kändes det utanpå också!
LYCKA!!
Kul! Jag har känt inuti men igår var första gången det plötsligt syntes utanpå en gång. Beror säkert på hur bebisen ligger!
Var detta ditt första barn?
Med första kände jag i ca v 20. Hade moderkakan i framvägg. Nu i bakvägg. Ska bli spännande.
Har nu haft smärta i magen och bak mot lungorna/ryggen pga min galla. Fick problem med de med min förra graviditet runt V 15. Och de höll på enda till slutet och 6 månader efter. De eskalerade mot slutet med värsta kramperna jag varit med om, värre än förlossning x2. Köpte losec akut idag och hoppas de hjälper. Har fått tabletter utskrivet mot detta men Apoteket får inte in de förrän slutet på november. Dem får tas fram till v28 så vet inte vad jag gör efter de.
Och vilken tur att jag är på gott humör idag. Mannen kom fram till mig och sa att de förra två grav med killarna har jag fått mage framåt, medans denna gång är jag bred. Växer på bredden sa han, med all välvilja. "Visste inte om jag vågade säga något". Jag bara skrattade och sa att ja men de har jag ju sagt åt dig. Haha! Kanske är de en tös denna gång "om man lyssnar på alla myter".
På tal om myt: har ni hört denna att pojkar och flickor kan ligga på olika sidor i livmodern. Vänster flicka, höger pojke. Har haft på höger de senaste två. Älskar att läsa om sådant. :)
Hoppas ni haft en bra farsdag och förlåt för långt inlägg!
En stor kram till dig!! Har du familj eller vänner som du kan dela tankar med? Så viktigt att få ventilera oro men också få glädjas ihop med någon!
Var i staden bor du?
V 18 idag :)
V 18 idag :)