• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Duvan82
    Nonym skrev 2015-11-08 09:33:41 följande:

Vecka 19 (18+0) idag!

Samma som mig :) Har RUL på torsdag :)
  • Nonym
    Duvan82 skrev 2015-11-09 07:40:47 följande:

Samma som mig :) Har RUL på torsdag :)

Vad kul! vi har RUL på fredag, så det är tur man inte är vidskeplig *haha*
  • Milleman

Ska till läkaren imorgon och prata om mer sjukskrivning. Min kropp orkar just nu inget, vare sig psykiskt eller fysiskt.

Gick 3-400 meter idag då vår bil gick sönder och det gjorde ont nere i/på magen. Varför? Känns som stundtals molvärk, stundtals hugg. Gör mer ont om jag rör/trycker lätt på magen.

• Milleman

Då var jag 100% sjukskriven och kommer inte jobba mer innan förlossning.
    Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.
    Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?

• Issi
    Milleman skrev 2015-11-09 16:08:05 följande:

Ska till läkaren imorgon och prata om mer sjukskrivning. Min kropp orkar just nu inget, vare sig psykiskt eller fysiskt.

Gick 3-400 meter idag då vår bil gick sönder och det gjorde ont nere i/på magen. Varför? Känns som stundtals molvärk, stundtals hugg. Gör mer ont om jag rör/trycker lätt på magen.

Vad jobbigt att du mår så dåligt! Jobbar du?

Vet inte varför det gör ont, det är inte fogarna eller? tydlgit mage?

• Issi
    Milleman skrev 2015-11-10 09:50:16 följande:

Fick göra ultraljud då jag har så ont nere i magen. Men bebis mådde bra! Däremot har jag en bristning i en stor muskel efter min cykelolycka för två veckor sen. Så det var inte konstigt att jag hade ont och tyvärr kommer det inte få chansen att läka när magen växer.
    Läkaren vill att vi i januari diskuterar igångsättning. Jag är inte så positiv till det :( har någon erfarenhet?

Nu såg jag detta meddelande. SKönt att du fick sjukskrivning,. vad skrev läkare n i intyget? usch vad det låter obehagligt med bristningen!

När skulle igångsättningen ske då? Har inte gjort det själv men har flera i min närhjet som gjort det, har inte varit några problem alls. På ett sätt är det ju skönt att veta när det blir...

• Solen87

Vad skönt att du blev sjukskriven, då kan du vila ordentligt!

Jag blev igångsatt med min första, 3 veckor innan bf. Allt gick väldigt bra, gick fort för vår del också så blev ingen utdragen förlossning pga det som många säger. Har bara postitiva erfarenheter av det!
  • becka1989

Skönt att du fick heltids sjukskrivning. Vilken vecka är du i?
  • Emma90

Jag blev igångsatt med min 1 åring. Han kom på tredje igångsättnings försöket 4 dagar efter att mitt vatten hade gått i vecka 35 utan värkar. Från första tecknet tills han låg på mitt bröst tog det 4 timmar :)
  • Milleman

Issi: jag var 50% sjukskriven sedan innan för foglossning så han fortsatte på samma men ökade till 100%. Jobbar på en I Ur och Skur förskola och det går inte med foglossning.
    Han sa inte när ev igångsättning skulle ske, mer att jag skulle slippa gå över tiden. Han är väldigt orolig att jag ska få ett stort barn till.

Solen87: skönt att höra. Tycker mest man hör skräckhistorier om igångsättningar!

Becka1989: jag gick in i vecka 18 idag! Förra graviditeten blev jag 100% sjukskriven i v 8-10 så jag har klarat mycket längre denna gång. Kom inte som en chock för chefen.

Emma90: var du inlagd på sjukhus hela den tiden? Det är min fasa, att vara "instängd" på sjukhus när man hade kunnat göra det mesta förarbetet hemma. Med sonen var jag öppen 8 cm när vi kom in till förlossningen.

Svar på tråden BF april 2016