BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Nu har jag också varit på RUL! Verkar som att det blir en liten tjej! :) enligt ultraljudet var hon ca 17cm lång å vägde 143 g! v 18 + 3 idag! Blir förmodligen en liten Ellie! har ni andra bestämt namn ännu?
70 min?! oj! vi var klara efter ca 15-20 min..... hmm! jag frågade om barnmorskan kunde skriva ner könet på en lapp å lägga i ett kuvert som jag läst att många gjort, och så hade jag tänkt öppna på julafton om jag inte kunde hålla mig då mannen eg inte ville veta, det var hon däremot helt emot, ganska barskt talade hon att hon inte jobbar på det sättet och ville vi veta kön så skulle hon säga det på plats annars fick det va... lite tråkigt att hon inte kunde vara lite mjukare i kontakten, och jag menar, hur jobbigt är det egentligen att skriva en liten lapp... men men, mannen valde iaf att stanna kvar i rummet så nu vet vi båda två! tycker iaf det känns skönt att veta och det underlättar ju lite med vissa inköp! :)
Vi har haft ett tjejnamn länge - Alicia !
Jag har haft det namnet i bakhuvudet ända sedan jag i nian (2005!) praktiserade på ett dagis och fick bra kontakt med en jättegullig liten ettårig tjej som hette Alicia.
Nu har jag också varit på RUL! Verkar som att det blir en liten tjej! :) enligt ultraljudet var hon ca 17cm lång å vägde 143 g! v 18 + 3 idag! Blir förmodligen en liten Ellie! har ni andra bestämt namn ännu?
Hej tjejer!
Vi har också varit på RUL nu. Allt ser bra ut! Det var lite svårt att se könet då bebisen låg som en grodda och visade fötterna istället...men till slut kunde BM se!!!! Hon kunde dock inte som vanligt säga med 99% säkerhet utan bara 90%...så mest troligt är det en liten tjej i magen :)
70 min?! oj! vi var klara efter ca 15-20 min..... hmm! jag frågade om barnmorskan kunde skriva ner könet på en lapp å lägga i ett kuvert som jag läst att många gjort, och så hade jag tänkt öppna på julafton om jag inte kunde hålla mig då mannen eg inte ville veta, det var hon däremot helt emot, ganska barskt talade hon att hon inte jobbar på det sättet och ville vi veta kön så skulle hon säga det på plats annars fick det va... lite tråkigt att hon inte kunde vara lite mjukare i kontakten, och jag menar, hur jobbigt är det egentligen att skriva en liten lapp... men men, mannen valde iaf att stanna kvar i rummet så nu vet vi båda två! tycker iaf det känns skönt att veta och det underlättar ju lite med vissa inköp! :)
Härligt att dom var så noga! känner mig lite besviken på mitt faktiskt, inte fick vi nå speciellt bra bilder med oss hem heller , hon kändes väldigt stressad tyvärr :(
kul att fler bestämt namn! hoppas det känns rätt sen när bebisen är ute också! :)
Vi var på rul idag gick jättebra :) en rörlig liten som inte tyckte det var roligt att bli böckad med så tidigt på morgonen så den vände sig om och la sig som en groda när hon skulle ta bilder så fick två grodbilder och en på ansiktet med handen bredvid huvudet så det ser ut som den vinkar :)
Men fick bf datum den 18de april som det varit hela tiden
Härligt Becka1989! :) då är jag 3 dagar efter dig! har bim 21/4 :)
Var oxå på rul idag och det är ju såklart en liten tjej till som ruvar sig där inne. Blev ett litet osäkert bf datum då huvudet och lårbenet som dm går efter visade olika. Men det va fullt normalt allting sa hon men nu blir man ju ännu nervösa för när det väl är dags.