• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Pauliina

V 20(19+0) idag. Helt troligt. På tisdag har vi Rul igen. Ska bli så spännande! Som tur är gick dessa tre veckor sedan sista, väldigt fort!

• Milleman

Åh kände rörelser utanpå <3 så mer verkligt det blir då. Och efter RUL. Tur jag sett och känner för just nu känner jag mig jäkligt ogravid :P

• Nonym

Var och handlade vagn och lite bebiskläder ihop med min mamma idag. Blev en begagnad emmaljunga duovagn i militärgrönt och ljusrosa, hade tydligen varit en pojk i den innan, så det känns bra eftersom vi inte vet vad det blir (även om jag tror det blir en tös)

Passade även på att titta på gamla bebiskläder från när jag och min syster var små, underbara mamma som har sparat allt!

Känns bra att man kommit igång med planerandet nu

• annsofie90

Nu har vi också varit på RUL och allt såg bra ut från topp till tå!! Det blir en tjej! Kände det på mig på nåt lustigt sätt. Så skönt att kunna slappna av nu och börja handla lite smått :) 18+3 idag.

• Issi

Grattis till alla som varit på lyckade RUL =) Själv är jag i v 22 nu, eller 21 (20+6) om man ska tro mitt RUL men jag håller mig till mitt gamla datum så länge, har bara ändrat i en app ;) Blev bakåtflyttad med förra dottern med och tror inte det stämde riktigt, iofs hela 6 dagar då, bara 3 nu. Jag känner rörelser någon gång per dag. En gång har jag sett utanpå också. Har moderkakan i framvägg så jag antar att det är därför det är så stillsamt. Intalar mig det iaf.

Ha en trevlig måndag =)

• camillis86

Nu har jag också varit på RUL! Verkar som att det blir en liten tjej! :) enligt ultraljudet var hon ca 17cm lång å vägde 143 g!  v 18 + 3 idag! Blir förmodligen en liten Ellie! har ni andra bestämt  namn ännu?

• Milleman
    annsofie90 skrev 2015-11-23 09:20:32 följande:

Nu har vi också varit på RUL och allt såg bra ut från topp till tå!! Det blir en tjej! Kände det på mig på nåt lustigt sätt. Så skönt att kunna slappna av nu och börja handla lite smått :) 18+3 idag.

Det är konstigt det där med magkänslan! Men många verkar ha rätt :)
  • Milleman
    Issi skrev 2015-11-23 09:41:30 följande:

Grattis till alla som varit på lyckade RUL =) Själv är jag i v 22 nu, eller 21 (20+6) om man ska tro mitt RUL men jag håller mig till mitt gamla datum så länge, har bara ändrat i en app ;) Blev bakåtflyttad med förra dottern med och tror inte det stämde riktigt, iofs hela 6 dagar då, bara 3 nu. Jag känner rörelser någon gång per dag. En gång har jag sett utanpå också. Har moderkakan i framvägg så jag antar att det är därför det är så stillsamt. Intalar mig det iaf.

Ha en trevlig måndag =)

Det enda är väl att mvc går efter RUL och om du är hos läkare och så vill de veta RUL-datum så man får nog rätta sig i ledet :)

Blir så verkligt med rörelser. Men jag längtar bara mer till sommaren nu! Hoppas på en lagom varm (23-gradig) sommar! Vi vill bo på båten och varken frysa eller ha en överhet bebis.
  • Milleman
    camillis86 skrev 2015-11-23 09:42:54 följande:

Nu har jag också varit på RUL! Verkar som att det blir en liten tjej! :) enligt ultraljudet var hon ca 17cm lång å vägde 143 g!  v 18 + 3 idag! Blir förmodligen en liten Ellie! har ni andra bestämt  namn ännu?

Först och främst, vad underbart att vi alla (?) verkar ha fått bra ultraljud som visar på friska bebisar :) det är en fantastisk känsla att vara på RUL. Vårt höll på i 70 minuter. Man njöt hela tiden! (Utom när de körde ultraljudgrejen på min muskelbristning... Uhh!!!)

Vår bebis kommer få dubbelnamn eller heta No-name om vi fortsätter så här :P jag har två namn och mannen ett och ingen av oss vill ge sig haha. Tur vi har lite tid kvar.
Svar på tråden BF april 2016