BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Jag kände bebisen sparka!! Det är det absolut sjukaste jag varit med om. Jag låg och oroade mig för morgondagen då jag ska på RUL och sen kände jag utan tvekan Två sparkar. Så coolt :O
Jag är i vecka 20 och har precis varit hos bm på rutinkontroll och fick då veta att jag har blodgrupp A- alltså negativ blodgrupp och mitt barn är positiv. Jag är inte riktigt insatt i vad de innebär eftersom jag inte visste att jag har en negativ blodgrupp. Så nu undrar jag ifall de finns någon annan som sitter i samma sits eller har någon annan erfarenhet av detta? Allt info och erfarenhet om detta uppskattas :)
Jag är i vecka 20 och har precis varit hos bm på rutinkontroll och fick då veta att jag har blodgrupp A- alltså negativ blodgrupp och mitt barn är positiv. Jag är inte riktigt insatt i vad de innebär eftersom jag inte visste att jag har en negativ blodgrupp. Så nu undrar jag ifall de finns någon annan som sitter i samma sits eller har någon annan erfarenhet av detta? Allt info och erfarenhet om detta uppskattas :)
Allt va fint med bebisen :) Jag höll typ andan medans hon höll på att kolla. Fick påminna mig själv att andas. Vet inte könet än. Har det på en lapp i ett förseglat kuvert som ska öppnas efter julafton tillsammans med pappan. Vi kom överens om det tillsammans att om vi skulle ta reda på det så skulle vi få reda på det båda två samtidigt.
När kollar de blodgrupp? Hur vet de vad bebisen har?
Allt va fint med bebisen :) Jag höll typ andan medans hon höll på att kolla. Fick påminna mig själv att andas. Vet inte könet än. Har det på en lapp i ett förseglat kuvert som ska öppnas efter julafton tillsammans med pappan. Vi kom överens om det tillsammans att om vi skulle ta reda på det så skulle vi få reda på det båda två samtidigt.
Dom brukar kolla blodgrupp vid första bm besöket tror jag. Och barnet kollar dom bara om någon utav föräldrarna är negativ så kollar dom barnet vid förlossningen tror jag. Ett utav mina 4 barn är oxå negativ. Men jag har fått en sån där spruta efter varje förlossning.
Livet ska visst inte vara lätt för mig just nu. Kan bara skratta åt eländet :P
Har ju foglossning, som blivit mycket sämre senaste veckan. Sen cyklade jag och ramla så jag fick en muskelbristning i magen som gör rätt ont stundtals. Igår efter att ha suttit på akuten med sonen i massor av timmar och vi äntligen skulle hem rivstartade busschauffören så jag snubblade till på bussen och har sträckt (eller fått en muskelbristning i) ljumsken. Kan inte stödja på benet så det är tur jag hade kryckor hemma.
Vi bor på tredje våningen utan hiss :/ skulle på julbord ikväll men det känns avlägset just nu...
Tack för svaren! Fick inte alls mycket info hos bm, hon förklara bara att jag och barnet hade olika blodgrupp och att jag skulle få en spruta, när jag sen fråga henne vad de värsta som kunde hända va då sa hon bara att jag inte skulle haka upp mig på de. Men man blir ju såklart orolig ändå.