• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Josefine85

Denhär magen är inte så mycket att skryta om i vecka 19 <3

Vi fick reda på igår att vi väntar en flicka! Är helt överlycklig! Har 2 söner på 6 & 8 sen tidigare!

Vi är precis påväg till Arlanda och vidare på en weekend i Berlin... Ni Kan ju gissa vad jag tänker shoppa! :D
    Loke -07, Alvin -09
  • annsofie90

När ska ni till BM nästa gång?
    Jag tycker att det är ett väldigt stort hopp mellan mina besök. Jag var senast i september på inskrivning v.10 och ska inte tillbaka förrän i januari, då är jag i v.25.
    Jag har ju varit på KUB i vecka 12 och RUL nu i vecka 19 men det var inte "min" barnmorska som gjorde dom. Det togs ju heller inga prover då eller vikt osv utan det antar jag görs vid nästa besök.
    Jag vet att det blir tätare besök ju närmare slutet man kommer men det känns bara lustigt att inga prover kontrolleras under de här veckorna.

Hur är det för er?

• Malla1

Jag ska till bm i vecka 19 för att ta prover för ja har hypotyreos annars har jag nästa besök i v.24 så det är helt normalt ifall man har en "normal" graviditet från början

• Issi
    annsofie90 skrev 2015-11-25 08:17:51 följande:

När ska ni till BM nästa gång?
    Jag tycker att det är ett väldigt stort hopp mellan mina besök. Jag var senast i september på inskrivning v.10 och ska inte tillbaka förrän i januari, då är jag i v.25.
    Jag har ju varit på KUB i vecka 12 och RUL nu i vecka 19 men det var inte "min" barnmorska som gjorde dom. Det togs ju heller inga prover då eller vikt osv utan det antar jag görs vid nästa besök.
    Jag vet att det blir tätare besök ju närmare slutet man kommer men det känns bara lustigt att inga prover kontrolleras under de här veckorna.

Hur är det för er?

Visst känns det långt. Men jag tror att det är standard. Jag var där i v 10 som du, nästa besök har jag i v 26 (!). Det känns långt men det är väl inget de behöver kolla däremellan iom RULet. Sedan blir det ju oftare, mäta mage, lyssna på hjärtljud, väga sig (usch), ta prover osv... Du komemr att känna dig mer omhändertagen i slutet, tro mig =)
  • Milleman

Jag ska till bm i början av december. Efter RUL ville hon att vi träffades. Är då i vecka 20/21. Hon ville gärna att både mannen och sonen följde med :)
    Jag tror att det är ett sånt glapp för att det är först efter RUL som bebisar växer olika och avvikelser visar sig samt att det är först efter v 22-23 som barn faktiskt överlever om de skulle födas för tidigt. Min bm har man iaf fått ringa och prata med när man velat.
    Sen blir det nästan jobbigt många besök :P jag har svårt att gå och det är en bit från hållplatsen till min bm.

• becka1989

Ska på mitt nästa besök på tisdag är då i vecka 21 sist jag var dit var typ i vecka 10/11 kommer inte riktigt ihåg haha.

Då ska vi väga och kolla järn m.m. Och jag ska gå alla datumen för resten av graviditeten plus att vi ska lämna in pappret om föräldrarkursen som måste lämnas in senast december tydligen.

Hade annars fått tid sent

• Pauliina
    Josefine85 skrev 2015-11-25 06:34:37 följande:

Denhär magen är inte så mycket att skryta om i vecka 19 <3

Vi fick reda på igår att vi väntar en flicka! Är helt överlycklig! Har 2 söner på 6 & 8 sen tidigare!

Vi är precis påväg till Arlanda och vidare på en weekend i Berlin... Ni Kan ju gissa vad jag tänker shoppa! :D

Loke -07, Alvin -09
    Grattis!! Har också två söner sen innan och väntar tjej :)
  • bine87

Jag kände bebisen sparka!! Det är det absolut sjukaste jag varit med om. Jag låg och oroade mig för morgondagen då jag ska på RUL och sen kände jag utan tvekan Två sparkar. Så coolt :O

Svar på tråden BF april 2016