• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Milleman
    Två prinsar skrev 2016-01-11 08:43:38 följande:

Hej
    Får oxå sammandragningar om jag är igång för mycket...känns som om man får börja lyssna på kroppen nu :)
    Vill ju inte riskera att sätta igång något för tidigt!!
    Men med fyra barn hemma varav en är 2 1/2 år och en är 7 månader så kan man inte vila när man själv vill :))
    Måste fråga er andra, är era små liv i magen aktiva? Vår lilla kille i magen är väldigt lugn och försiktig...kommer inte riktigt ihåg hur de andra varit men har för mig att jag känt dom betydligt mer och oftare under dagarna.

Jag får mest sammandragningar i vila.

Ja vi har en riktig livlig en. Tvärtom mot när storebror låg i magen. Men jag har moderkakan bak nu. Märks stor skillnad. Så fort jag lägger mig ned börjas det sparkas. Kan se en rutin på det. Bebis alltid vaken 22-00 :)
  • Nonym

Precis hemkommen från besök hos bm.. +5kg sen början av december. . *suck*

Magbild från 1/1 (v. 26)

• Malla1

Min lilla i magen är aktiv nästan hela tiden, precis som min yngsta dotter var.

• Issi

Så fina magar nu har allihop! Jag har följt tråden hela julen men har inte skrivit något, men nu ska jag försöka komma tillbaka. Går in i v 29 imorgon och det börjar ju kännas att man är större om man säger så. Vända sig i sängen är inge kul =) ska försöka fåtill en magbild lite senare.

Har precis beställt vagn också, var så himla sugen på det i höstas men nu hade jag nästan glömt det :D Blir en Kronan City, blå. Svart-gul liggdel som jag köpte i höstas dock. Jag velade nu om jag skulle köpa till adaptrar till babyskydd men skippade det nu då jag i så fall också måste köpa nytt babyskydd, känns lite segt när jag ändå har ett... Hur gör ni? Måste ju såklart vara väldigt praktiskt, inte minst när man ska hämta på fsk och så och lasta in och ut ur bilen men eftersom lillan föds i april så blir det ju ändå inte så lång tid tills det är ledigt från förskolan för sommaren och efter sommaren är det ju nästan dags för vanlig stol... Och när man ska handla mataffärer är det ju bara att stälal skyddet i en kundvagn, så gjorde jag alltid med stora tjejen...

• Milleman

Issi: vår stora krav var att det skulle gå att flytta babyskydd från bil till vagn. Vi är mycket ute på äventyr och åker iväg så det var väldigt skönt sist att bara kunna flytta bebis utan att väcka.
    Vi hade dessutom med babyskyddet på båten då Milton kunde spännas fast i det och då var det smidigt att kunna sätta på vagnen :)

• becka1989

Har en emmaljunga citycross som vi köpt begagnade fick med adapter och babyskyddet vi köpt passa tydligen på adaptern inget krav vi hade så får se om det blir använt så mycket beror väl på vad man ska göra.

• kvinna16780

Själv så har jag gått upp 2 kg och blev ledsen av bm kommentar. Det kändes som hon trodde att jag inte åt ordentligt med flit för att inte gå upp. Med min son gick jag totalt upp 9 kg. Jag äter helt normalt.

Beställde en Bugaboo Donkey igår så ser fram emot att den kommer i veckan :)

• becka1989

Har gått upp 6kg hittills gick upp 3,5kg på 7veckor måste ätit väldigt mycket gått under jul och nyår :P

Ligger ändå bra till tycker min bm man brukar ju gå upp ungefär 9kg enligt henne men kommer nog ligga över 9kg med 13veckor kvar

• Milleman

Jag ska till bm på torsdag. Första sf-måttet och får se vad hon säger om viktuppgång. Senast jag vägde hemma hade jag gått upp 6 kg. Hon kommer även ta järnvärde och sockervärde varje gång. Ska bli intressant och se om värdena är okej än.

Svar på tråden BF april 2016