BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Mår ganska okej hittills, sover halv taskigt på nätterna somnar vid 23 och sover till 2 sen vaknar lillen och sparkas och håller på i 1 timme sen somnar jag om och vaknar igen halv 5 när sambons klockan ringer, ligger vaken fram till 6.30 ungefär innan jag somnar om och sover till halv 10, går hemma om dagarna så funkar ju men idag har jag inte sovit sen sambon åkte imorse och det märks skulle kunna slockna när som helst.
Blir intressant när jag ska börja praktiken och måste upp tidigt.
Jag börjar få lite jobbigt att gå, trycker på både här och där hehe ser ut som jag gjort i byxan när ja går. Och nu idag så har jag knappt kunnat äta, vet inte om bebis ligger konstigt eller nåt, får helt enkelt inte ner maten, känner mig helt uppjäst.
Hej!!
Jag känner av foglossning och det känns mycket i blygdbenet. Vaknar varje natt mellan 3-4 och är vaken någon timme, vilket gör att jag är väldigt trött på morgonen.
Har också tryck neråt! Allt känns svullet liksom! Får skitont i ryggen och höfterna de dagar jag är aktiv med att typ städa, handla, packa hö etc. Ska till läkaren i morgon och hoppas på sjukskrivning fram till graviditetspenningen! Orkar inte jobba en sekund till!
Jag sover som en gris på nätterna. Men det är nog det som är bra :P för övrigt har jag foglossning och numer ibland väldig yrsel. Kunde vara vena cava syndrom men jag vet inte. Tynger i magen när jag går. Jag ska inte klaga, har en man och son som gör allt för mig!
Jag vill verkligen njuta av den växande magen men har svårt för det än. Minnena sv hur enormt stor jag blev sist och hur stor bebis som skulle ut är lite jobbigt. Tycker det är jobbigt att gå upp i vikt etc.
Ska till läkaren nästa vecka och då vill han prata om förlossningen. Det stressar mig enormt.
Jag har foglossning och ischias. Nu har jag fått ont i knät oxå haha. Börjar faktiskt bli less på att vara gravid. Men det är mysigt att känns bebis sparka!
Jobbar till 11 mars och sen har jag tagit semester så det är bara att härda ut.
Har ni svårt att komma upp? Jag har så konstiga drömmar och sover så konstigt så är så trött när jag ska upp. Men men...
Jag har också vart enorm tidigare graviditeter! Hoppas på att hålla mig " inom ramarna" denna gång. Har dock fått normalstora barn (3160g & 3625g)! Men jag är livrädd att lägga på mig för mycket i vikt även om jag har gått ner efter de tidigare!
Är också, tursamt nog, bortskämd med en man som gör ALLT för att jag och bebisen ska må så bra det bara går <3
En nyfiken fråga. Hur mycket rör er partner på magen och själv vill känna efter sparkar osv?
En nyfiken fråga. Hur mycket rör er partner på magen och själv vill känna efter sparkar osv?