BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?

Vaknade kl 4 och det gör ont i underlivet. Skulle säga vid livmodertappen typ. Svårt att förklara smärtan men blir orolig för det känns inte som att det ska kännas såhär... Har sammandragningar ibland, men inte många, några per dag. Bebisen rör sig livligt.
Men frågan är varför det gör ont. Har haft ont i nedre magen några dagar.
Vaknade kl 4 och det gör ont i underlivet. Skulle säga vid livmodertappen typ. Svårt att förklara smärtan men blir orolig för det känns inte som att det ska kännas såhär... Har sammandragningar ibland, men inte många, några per dag. Bebisen rör sig livligt.
Jag kunde välja mellan att åka till antenatalen och sitta och vänta på tid eller ringa barnmorskan. Vet att min bm är ledig på onsdagar och de öppnar inte förrän 9 och risken är att jag inte får tid förrän ännu senare idag då. Så får nog bli upp på sjukhuset. Om jag ens kan åka bil :(
Men fy det låter inge bra! Fick du inte åka till förlossningen?
Jag kunde välja mellan att åka till antenatalen och sitta och vänta på tid eller ringa barnmorskan. Vet att min bm är ledig på onsdagar och de öppnar inte förrän 9 och risken är att jag inte får tid förrän ännu senare idag då. Så får nog bli upp på sjukhuset. Om jag ens kan åka bil :(
Vi var på antenatalen. De satte kurva på magen. Bebispulsen var jämn och bra men hon sparkade loss dosorna haha :P
Sen fick vi göra vul men tappen var stängd och lång så inga tecken på för tidig födsel nu. Däremot var en bebisfot allra längst ner i magen och sparkade hårt.
När läkaren ändå gjorde ultraljud på magen passade hon på att göra tillväxtultraljud (pga att vårt första barn var stort). Men det var tydligen inte lätt "när bebisen dansar zumba" :D bebis mådde prima sa hon. Så skönt att höra.
Resultatet blev att hon avviker 15 g från genomsnittet, så väldigt godkänt :)
Orsaken till smärtan gick inte att hitta, mest troligt inget som påverkar bebisen just nu iaf. Kan vara att hon sparkat in en karatespark längst ner i magen.
Men nu blir det soffan resten av dagen!!
Hur mår ni?
Själv har jag hamnat i någon ond cirkel. Kan vakna 2-3 på natten och vara vaken ett par timmar... Och samtidigt passar "Bodil" på att hålla låda så att det blir ännu svårare att somna om! Sen ska man upp tidigt som attan och fodra hästarna och köra barnen till skolan! Jag är så trött, så trött! Idag har jag legat på soffan h.e.l.a dagen! Har inte ens orkat äta lunch!