• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Bebisfeber84
    Malla1 skrev 2016-01-10 18:58:27 följande:

Jag har inte ringt någonstans än, det känns lite bättre idag men fortfarande lätt molande värk både mage och rygg och ett tryck neråt. Vet att det kan kännas då när bebisen fixerar sig men är ju kanske lite väl tidigt för den att fixera sig redan nu. Ska till barnmorskan på torsdag så om det inte blir värre innan dess så ska jag ta upp det med henne.

Vad jobbigt med alla era sammandragningar. Jag har också massa sammandragningar och magen blir stenhård och jag får hög puls samt svårare andas. Normalt? Jag skulle ha lite jobbresor till Göteborg (från Stockholm) i början på feb men att flyga känns inte helt ok och tåg känns som det blir för tungt och långa dagar. Vad tror ni, kommer arbetsgivaren förstå om jag hoppar det? Det är inte viktigt att just jag är närvarande.. Har också jobbig foglossning men den är mest på kvällarna, då har jag svårt att komma upp ur soffan utan mannens hjälp
  • Milleman
    Bebisfeber84 skrev 2016-01-10 20:58:15 följande:
    Vad jobbigt med alla era sammandragningar. Jag har också massa sammandragningar och magen blir stenhård och jag får hög puls samt svårare andas. Normalt? Jag skulle ha lite jobbresor till Göteborg (från Stockholm) i början på feb men att flyga känns inte helt ok och tåg känns som det blir för tungt och långa dagar. Vad tror ni, kommer arbetsgivaren förstå om jag hoppar det? Det är inte viktigt att just jag är närvarande.. Har också jobbig foglossning men den är mest på kvällarna, då har jag svårt att komma upp ur soffan utan mannens hjälp
    Jag skulle inte åkt med. Men så är det här med graviditet inget min kropp gillar heller. Som läkarna säger, jag är inte gjort för att vara gravid, däremot för att föda barn. Och det är ju tur att veta att ungen kommer komma ut ;)

Vi ska åka till mina föräldrar i Skåne med bil i början av februari. 20 mil. Det är sista gången vi lämnar Göteborg för längre trippar skulle jag tro.
  • Milleman

Jag vet inte varför men jag kan inte njuta av den växande magen. Skäms över att jag skäms över magen. Känns hemskt och onaturligt. Men rädslan för att bli lika tjock och tung som sist (största sf-mått 43 och viktuppgång 30 kg) är så stor att jag tycker det är jobbigt att se magen växa.
    Älskar att känna sparkar och det här så jag är överlycklig över bebisen, bara inte över att bli tjockare :/

• Milleman

Tillägg till ovan inlägg. Menar att det känns hemskt och onaturligt att inte vara lycklig över magen.

• Milleman

Här är förresten min mage i vecka 25! Har ni andra magbilder? Kan ju vara kul att se att man inte är ensam om att bli större :)

• Josefine85
    Milleman skrev 2016-01-10 21:52:51 följande:

Jag vet inte varför men jag kan inte njuta av den växande magen. Skäms över att jag skäms över magen. Känns hemskt och onaturligt. Men rädslan för att bli lika tjock och tung som sist (största sf-mått 43 och viktuppgång 30 kg) är så stor att jag tycker det är jobbigt att se magen växa.

Älskar att känna sparkar och det här så jag är överlycklig över bebisen, bara inte över att bli tjockare :/

Jag gick upp över 30 kg med första och följde översta kurvan på SF. Minns dock inte vad summa summarum vart på slutet. Men Jag var heeeelt enorm och förstår precis din känsla. Blir livrädd varje gång jag ställer mig på vågen. Går in i vecka 26 i morgon och har hittills "bara" gått upp 5 kg! HOPPAS, HOPPAS vi båda slipper bli heffaklumpar!

Låg på normalkurvan med 2an.. Så det är ju verkligen olika!
    Loke -07, Alvin -09
  • Paro
    Milleman skrev 2016-01-10 21:52:51 följande:

Du är inte ensam! Blir så glad av att känna det lilla livet i mig men det är så jobbigt att höra och se hur stor man blivit...ligger redan på en viktuppgång av 12 kilo och om det blir som förra gången slutar jag på 30. Det är mycket på min kropp. Är bara 160cm lång. Jag tror att det bara är så att min kropp vill väga så mycket för att klara av graviditeten så det får helt enkelt vara så. Det var inte svårt att bli av med vikten förra gången och jag hoppas det blir samma nu...
  • Två prinsar

Hej
    Får oxå sammandragningar om jag är igång för mycket...känns som om man får börja lyssna på kroppen nu :)
    Vill ju inte riskera att sätta igång något för tidigt!!
    Men med fyra barn hemma varav en är 2 1/2 år och en är 7 månader så kan man inte vila när man själv vill :))
    Måste fråga er andra, är era små liv i magen aktiva? Vår lilla kille i magen är väldigt lugn och försiktig...kommer inte riktigt ihåg hur de andra varit men har för mig att jag känt dom betydligt mer och oftare under dagarna.

Svar på tråden BF april 2016