• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym
    kvinna16780 skrev 2016-04-03 13:56:30 följande:

Oh hoppas att ni som känner av får era bebisar snart!

Jag känner inte av något så får leva genom er ett tag till.

Ja... vi är väl alla ganska redo att få våra bebisar nu
  • becka1989

Hade sex med sambon idag efteråt har jag haft förvärkar som kommer hela tiden :P lillskiten är inte heller överlycklig i magen har vi märkt. Får se hur detta slutar. Imorgon ska man till bm och hon ska kolla på tappen då. Kan ju hoppas man har samma tur som min mamma hade,starta varje gång dom hade varit och kollat tappen på henne.

• Josefine85

Kan man be sin BM kolla tappen "bara sådär", eller måste man ha någon orsak?

Jag ska till BM i morgon och skulle verkligen vilja veta om det är några framgångar "där nere".. Min tapp sitter så högt upp, så jag kan omöjligt känna själv (kontrollbehovdeluxe)!

Loke -07, Alvin -09
  • becka1989
    Josefine85 skrev 2016-04-03 17:42:55 följande:

Kan man be sin BM kolla tappen "bara sådär", eller måste man ha någon orsak?

Jag ska till BM i morgon och skulle verkligen vilja veta om det är några framgångar "där nere".. Min tapp sitter så högt upp, så jag kan omöjligt känna själv (kontrollbehovdeluxe)!

Haha ingen aning, min ska kolla då jag haft såna förvärkar varannan dag sen i onsdags så hon tyckte vi skulle göra en koll sen vet jag inte om hon vill ha extra koll då dom misstänker havandeskapsförgiftning pga mina blodtryck och sånt.
  • Malla1

En liten uppdatering, varit inne på fl på koll, oregelbundna värkar (fast jag inte känner dom själv) och bara öppen ynka 1 cm och en liten bit kvar av tappen men barnmorskan som undersökte sa att helt klart är förlossningen igång, hon trodde att det skulle hända inom dom närmsta dagarna, fick 2 citodon med mig hem för att jag ska slappna av, hon sa att ja kan spänna mig undermedvetet och då låser sig kroppen. Ska åka in så fort jag känner att det tilltar eller att vattnet går. Hon avslutade med "åk hem och drick mycket vatten, och passa på att mysa dom närmsta timmarna" så med det tolkar jag att hon tror att det kommer sätts igång ordentlig inom det närmsta dygnet. Hoppas hoppas hoppas

• Josefine85
    Malla1 skrev 2016-04-03 18:02:22 följande:

En liten uppdatering, varit inne på fl på koll, oregelbundna värkar (fast jag inte känner dom själv) och bara öppen ynka 1 cm och en liten bit kvar av tappen men barnmorskan som undersökte sa att helt klart är förlossningen igång, hon trodde att det skulle hända inom dom närmsta dagarna, fick 2 citodon med mig hem för att jag ska slappna av, hon sa att ja kan spänna mig undermedvetet och då låser sig kroppen. Ska åka in så fort jag känner att det tilltar eller att vattnet går. Hon avslutade med "åk hem och drick mycket vatten, och passa på att mysa dom närmsta timmarna" så med det tolkar jag att hon tror att det kommer sätts igång ordentlig inom det närmsta dygnet. Hoppas hoppas hoppas

Åh vad spännande! Igen - lycka till, håller alla tummar!
    Loke -07, Alvin -09
  • Nonym

Låter ju ganska bra då ändå

Sexa till det ordentligt nu då så det skjutsar fast på det hela
  • Paro

Lycka till alla som har känningar och är på G!!! Så spännande!

Jag har 4 arbetsdagar kvar, känns så konstigt men det ska bli skönt att gå hem och bara vänta på bebis! :)

• becka1989

Åh vad skoj då vet du iallafall att det är på g nu :)

Snart har vi våra små här.
  • Paro

God morgon!!!

Vaknade idag och gick och kissade...upptäckte att jag blöder. Inga värkar, förlossningen sa åt mig att avvakta. Sätta på en binda och se vart detta leder. Känns väldigt spännande. Måste bara få igång bebis, känns lite stila i magen...

Svar på tråden BF april 2016