• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Nonym
    kvinna16780 skrev 2016-04-02 22:57:31 följande:

Ursäkta för informationen men jag har blivit så gasig i magen :O Är jag ensam om det? Ibland känns det som att det en sammandragning men nä det visar sig vara magknip haha.

Nej.. barnen säger att jag är "gasdriven" för jag pruttar och fiser så fort jag gör något typ...
  • Nonym

Tror slemproppen släppte igår/nu på morgonen

Skönt om bebisen vill komma nu, vecka 40 idag!!

• Josefine85
    Nonym skrev 2016-04-03 06:38:55 följande:

Härligt. Hoppas det drar igång! STORT lycka till!
    Loke -07, Alvin -09
  • Malla1
    Nonym skrev 2016-04-03 06:38:55 följande:

Håller tummarna! Här händer inte mycket förutom att ja hade regelbundna förvärkar igår som sen avtog men dom gör inte ont, men jag får panik på det här för jag kan ju inte vänta på att det ska börja göra ont, utan ja måste hålla koll på när det blir regelbundet eftersom jag inte hade ont sist heller. Provade färdknäppen igår men det gav lite mer förvärkar inatt men inget mer, dock så sist vi knäppte så stötte han emot nånting längst in som gjorde ont (detta var i torsdags kväll) men igår så var det Lixom "mer plats" som han sa haha, undrar om det var tappen han kom åt då men att den nu har blivit mindre.

Ska ringa fl idag och fråga om jag kan få komma in på en kontroll så man iaf får veta hur det står till där nere
  • Milleman

Jag älskar att Babyärlden tipsar om att packa ner "Liten flaska champagne och lyx-godis för att fira babyns ankomst." :P jag undrar vad personalen skulle säga. Eller är det vanligare än jag tror att man tar med det? :)

• Malla1

Nu har jag fått bruna flytningar och ännu mer mensvärk, så nu har jag kört storstädning innan jag ringer till fl, hoppas det händer nåt snart!

• Milleman

Vaknar idag med värk i skinkor och ner på sidan och bak i låren. Känns som jag igår körde terränglöpning och värsta passet på gymmet. Vad är detta?

• Nonym
    Josefine85 skrev 2016-04-03 06:46:26 följande:

Härligt. Hoppas det drar igång! STORT lycka till!

Tack
    Malla1 skrev 2016-04-03 07:34:23 följande:

Håller tummarna! Här händer inte mycket förutom att ja hade regelbundna förvärkar igår som sen avtog men dom gör inte ont, men jag får panik på det här för jag kan ju inte vänta på att det ska börja göra ont, utan ja måste hålla koll på när det blir regelbundet eftersom jag inte hade ont sist heller. Provade färdknäppen igår men det gav lite mer förvärkar inatt men inget mer, dock så sist vi knäppte så stötte han emot nånting längst in som gjorde ont (detta var i torsdags kväll) men igår så var det Lixom "mer plats" som han sa haha, undrar om det var tappen han kom åt då men att den nu har blivit mindre.

Ska ringa fl idag och fråga om jag kan få komma in på en kontroll så man iaf får veta hur det står till där nere

Har rikliga blodblandade flytningar nu, så jag hoppas det är så

Är ju mitt första barn, men mamma hade snabb förlossning med mig (1,5 h första barnet) och störtförlossning med min syster (vi bodde 5-15 minuter från lasarettet) och då hann ambulansen inte fram. Även mormor och moster har fött snabbt.

BM och förlossningsläkare tror att det kommer gå snabbt för mig med, men änsålänge känns det inte som att det dragit igång..

Är det ok att prova att sexa lite då? Hade ju varit najs om det funkar vi har visserligen haft sex relativt regelbundet hela tiden, men visste inte om det var ok nät proppen släppt..

Hoppas du slipper vänta mer, måste kännas jobbigt när du bor så långt ifrån om inte mannen är hemma när det startar
  • Två prinsar

Blir så avundsjuk på alla er som känner att ngt är på gång ;)
    Jag letar tecken hela tiden...men har mest förvärkar...14 dagar kvar men hoppas såå att bebis vill komma några dagar tidigare:)).

• Nonym
    Malla1 skrev 2016-04-03 10:11:30 följande:

Nu har jag fått bruna flytningar och ännu mer mensvärk, så nu har jag kört storstädning innan jag ringer till fl, hoppas det händer nåt snart!

Lovande!
Svar på tråden BF april 2016