Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Kristin89 skrev 2016-04-04 10:42:24 följande:

I torsdags kom vår klimp ? 2,5 timmes värkarbete och 10 min krystvärkar! Blödde dock endel efteråt så blev inlagd efter att ha tappat av, kom hem igår.

4,5 kg och 53 cm :)

Grattis!! Nu börjar magarna bytas ut mot bebisar här :)
  • Milleman
    Paro skrev 2016-04-04 19:28:07 följande:

Nu är hon här!!!! Så skönt att allt är över och gick bra. Nu ska vi bara vila oss lite...

Lycka till tjejer!!!!

Men det var ju inte många timmar sen du skrev att du inte hade värkar haha! Stort grattis! Känner mig som en eftersläntrare hör snart och då är det bara den 4 april :P
  • Milleman

Åh är så kluven. Vill ha bebis NU såklart och om hon föds nu är hon inte en jättebebis och en vaginal förlossning skulle förhoppningsvis gå jättebra. Men jag är ju så inställd på vårt snittdatum. Men nått känns helt klart annorlunda i kroppen nu ikväll... Både vill och vill inte liksom.

• Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-06 07:39:59 följande:

När är ditt snitt Milleman? Har du några känningar att något skulle kunna vara på G innan?

Vi har valt att bara berätta för barnvakten :) men bf den 24/4 så snittet är inte denna veckan. Ja igår fick jag en ganska ond förvärk, det trycker neråt och känns allmänt "konstigt". Går inte att förklara.
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-04-06 10:11:23 följande:

Igår 16.05 föddes vår lilla tös, 3590 gram och 50 cm lång.

32 timmar värkar och en timmas krystning plus ett drag med klockan behövdes, men det gick väldigt bra ändå

Stort grattis!! Då tog det lite längre tid än du misstänkte! Mys nu!!!
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-04-04 09:18:48 följande:

Stort grattis till er som har fått era små guldkorn!

Här händer det inte mycket, går saakta. Känner att värkarna ändrat lite i karaktär och inatt hade jag onda värkar men sen somnade jag och vaknade riktigt besviken.

Idag har jag ett enormt tryck bakåt och magen har sjunkit massor. Så jag varvar med att ta det lugnt och hålla igång, min stackars hund får lida när jag drar ut honom på riktiga långpromenader med både uppförsbackar och trappor ;) han är helt slut stackarn hehe

Hur går det för dig?
  • Milleman

Täta täta sammandragningar som inte gör ont. Det behöver väl inte betyda att det startat???

• Milleman
    Emmmmm skrev 2016-04-06 20:45:25 följande:

V 37+6 och bara 6 dagar kvar till snitt. Nervöst ????

Jag är så nervös att inte nå ända fram till snittet. Livrädd. Börjat tänka tanken på vaginal förlossning :/
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-07 06:30:47 följande:

Efter att ha haft måååånga skräpnätter med minimalt med sömn så har jag sovit som en prinsessa inatt! Helt underbart!

Loke -07, Alvin -09
    Åh vad härligt!
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-07 07:52:22 följande:
    Milleman skrev 2016-04-07 06:59:37 följande:

Åh vad härligt!

Fantastiskt. Brukar vara upp emot 10 ggr och kissa. Var upp EN gång inatt!
    Loke -07, Alvin -09
    Det är nu senaste veckan jag börjat vakna för att kissa 2-3 ggr. Inte vaknat en gång innan under hela graviditeten.
Svar på tråden BF april 2016