Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Två prinsar skrev 2016-04-07 10:00:32 följande:

Är hos barnmorskan nu och ska få göra ett ultraljud:)) hon blev osäker på om det var rumpa eller huvud neråt...så mysigt att få se den.

Det är då lite man ser så sent tycker jag :P men alltid mysigt att se och höra att bebis mår bra.
  • Milleman

LovisaC1982: jag hade också ringt/åkt in och hört hur de tänkt. Sen vill de ju inte lägga snitt för tidigt. När har du bf?
    De tänker kanske att om det drar igång på riktigt hinner de ändå göra ett "akut" snitt.

• Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-07 15:32:27 följande:

Har nu fått se vår lilla kille och han hade huvudet neråt men fortfarande ruckbart, BF om 10 dagar. Hon mätte min mage till 37 cm vet någon om det är normal storlek på bebis i v 38+ ??

SF-måttet berättar ju inte bara hur stor bebis är utan fostervattensmängd osv osv. Finns de med höga sf-mått som får små bebisar.
    Leta upp sf-kurva på Google och sätt in ditt värde så ser du om det är högt eller normalt.
  • Milleman
    LovisaC1982 skrev 2016-04-07 17:33:16 följande:

Liten uppdatering... ringde förlossningen och pratade med koordinatorn och hon tyckte allt lät fullt normalt, inget som behöver kontrolleras. Påtalade flera gånger att bebis sitter i säte och att det kanske är bra med en koll ändå men nä. Det är första barnet och även om det är nåt på gång så mår bebis bara bra av lite värkar var hennes svar. Har fått lite färgat på pappret när jag torkar mig på toa men enligt koordinatorn är det också normalt eftersom man är så känslig under graviditeten. Tycker lite synd om mig själv så efter maten åker chokladkakan fram, kommer inte våga ringa igen med risk att få prata med samma kvinna . Är dock glad att bebis är på gott humör iaf .

Bor du i Gbg?
    Blir du orolig så får du väl (tyvärr och jag är eg inte för det) säga att du har minskade fosterrörelser och färgat på pappret så kommer du nog få komma in på snabbkoll.
    Jag sa ganska tydligt på mitt snittmöte att jag ville ha snitt minst en vecka innan bf.
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-07 19:49:52 följande:

Bör man förresten vara orolig ändå pga lugn bebis? Eller kan man anta att hon laddar batterierna?

Loke -07, Alvin -09
    Trots att barnmorskan på mvc kunde höra hjärtljud skickade hon oss till antenatalen då hon inte kände rörelser!
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-07 23:20:43 följande:

Allt såg bra ut! Hon levde rövare ordentligt när vi väl kom in :D

Loke -07, Alvin -09
    Skööönt!! :D
  • Milleman

Hur mår ni alla? Här är det bra. Konstigt att ibland till och med glömma att jag är gravid :P nu är det inte så länge till vårt snitt. Spännande.
    Idag har jag sytt lite till bebisen. Tänkte ha klart ett nyfödd-set innan hon kommer.

• Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-08 20:06:06 följande:

Idag har jag haft mycket ilningar där nere, varit tvungen och stanna upp och sätta benen i kors...har ju nästan känts som om lillen har kravlat sig ut. Men vad är det egentligen som händer när det blir så??
    Är det att bebis kommer längre ner eller vad?

Min fixerade sig för typ 3 veckor sen och första veckorna högg och ilade det nått fruktansvärt. Kändes som knivar upp mellan benen eller som elstötar :P
  • Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-08 20:43:22 följande:

Jag hade gärna sett att bebisen tittar ut denna helg eller vecka som kommer :))
    Det börjar bli lite otympligt nu;)
    Jag börjar oroa mig för att bebis är stor..vet inte varför, men de andra 4 barnen har legat på 4-4.2 kg
    Är bara nojjig för att denna ska vara ännu större :/....igår mätte barnmorskan magen till 37cm men det säger ju inte så mycket om bebisen...

Har du gått över tiden?
    Min Buddha vägde 5300 g ;)
Svar på tråden BF april 2016