Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

LovisaC1982 skrev 2016-04-12 08:05:37 följande:

Hej igen!

Ville bara ge en liten uppdatering... blev ju nekad kontroll i torsdags men kände mig inte bekväm med det så jag ringde min ordinarie barnmorska på fredag. Hon blev riktigt förbannad över hur jag hade blivit bemött och ordnade omgående kontroll. För att göra en lång historia kort så kom min lille kille med akut snitt 4 timmar senare. En stor liten kille på 3455 g och 49 cm. Vi mår bra rent så och allt flyter på men mentalt är jag väldigt trasig och ska be om hjälp för det.

Så det hade startat redan? Bra att din bm tog tag i det och inte ignorerade det.

Stort grattis till din lille!! Försök njuta av honom och familjelivet och det härliga vädret han kom med :D
  • Milleman
    Malla1 skrev 2016-04-12 13:02:12 följande:

Kom upp till förlossningen och där gick vattnet helt, är helt smockfullt på förlossningen just nu så ska promenera i en timme och sen komma tillbaka för att se om värkarna eller något kommit igång.

I vilken stad bor du? Finns bara en förlossning?
    Lycka till!!!!!!!!
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2016-04-12 13:35:57 följande:

I morse kom vår lilla pojke genom kejsarsnitt. Allt har gått jättebra och alla mår bra. Han är väldigt lik sin syster och underbar

Åh stort grattis!! Jag börjar bli riktigt nervös för mitt snitt :O är rädd att få panik när jag inte kan röra mig och nån sa att det låter jätteäckligt när de börja skära.
    Hoppas ni njuter nu :)
  • Milleman
    Josefine85 skrev 2016-04-13 13:11:13 följande:
    Åh, grattis! Hoppade det bara igång? Vart det snitt iaf? :)
    Loke -07, Alvin -09
    Tack!! Nej vi hade det planerade snittet till idag så allt i sin ordning :D
  • Milleman
    Frida9876 skrev 2016-04-14 23:11:31 följande:

Vad har ni skaffat för täcke till era små? Jag är lite sent ute och shoppar bebisgrejer 8 dagar innan BF. :o Köpte ett täcke på Ikea, men ser nu att det rekommenderas från 1 år. Vad kör ni första tiden?

Har sytt två filtar, en trikå+fleece och en dubbeltrikå.
    Täcke kan lägga sig tjockt över ansiktet.
  • Milleman
    kvinna16780 skrev 2016-04-15 06:57:44 följande:

Inatt föddes vår lilla flicka, 3410 och 52 lång. Så perfekt och värd all smärta !

Grattis till flickan :D
  • Milleman
    Nonym skrev 2016-04-14 10:00:39 följande:
    Grattis till tösen!!

Låter bra att du fick snitt nu, hon hade nog blivit ganska stor hon också, särskilt om du gått över tiden den här gången med..
    Ja hon låg ju 19% över medel nu så det hade nog blivit 2-3% till om hon får ligga kvar och ev övertid. Så detta känns bra :) för många är detta en stor bebis, för oss är det en porslinsdocka. Vår son var så stor och stark från födseln. Den här är mycket mer en riktig bebis.
  • Milleman
    Emmmmm skrev 2016-04-15 08:50:27 följande:

Grattis till alla bebisar :) här är jag nysnittad och förkyld med hosta och försöka snyta sig. Ingen bra kombo.. :(

Nej fy!!! Hur löser du det? Jag skulle aldrig klara av att nysa nu, skulle dö av smärta.
    Kom hem idag till förkyld storebror. Svårt att hålla han ifrån mig och lillasyster men handspriten får gå varm.
  • Milleman
    annsofie90 skrev 2016-04-15 22:29:08 följande:

I måndags 11/4 kl 07:09 kom vår lilla flicka! Vecka 38+3. Blev igångsatt på grund av havandeskapsförgiftning (blodtryck 150/100 och 3+ i äggvita). Allt gick bra men då jag inte reagerat så kraftigt efter 5 doser Cytotec under söndagen så fick jag en morfintablett och en sömntablett för att sedan få nya doser Cytotec under måndagen. Men en timme efter det (01:20) så gick vattnet och jag fick kraftiga värkar nästan direkt. Därefter hade jag jättekraftiga och täta värkar fram till 06:20 och 07:09 är hon född. Var tyvärr ganska groggy av sömntabletten hela tiden. Vi fick komma hem i onsdags.

Grattis! Hoppas ni mår bra nu!!
Svar på tråden BF april 2016