Inlägg från: Milleman |Visa alla inlägg
  • Milleman

BF april 2016

Två prinsar skrev 2016-04-08 22:16:56 följande:

Med 3 av 4 har jag gått över,
    14 dagar med nr 1.
    17 dagar med nr 2.
    Igångsatt 4 dagar innan BF med nr 3 pågrund av sätesläge.
    1 dag över med nr 4.
    BF om 8 dagar med nr 5...tycker det är trist att dom tagit bort tillväxt ul...det visade ju ändå på ett ungefär hur stor bebisen är.
    När jag googlar SF mått tabell så visar det att 37 cm är vanligast 40-42 veckor och det är ju vad jag har nu, men det kan ju även vara mycket fostervatten.

Hur gick det för dig att föda fram en så rund o go bebis:)) ?

Vi har gjort tul. V 26, 33 och 36.
    Stor bebis även denna gång, därför har vi planerat snitt.

Jodå förra förlossningen tog väldigt lång tid och han sjönk inte ner. Sen fastnade på väg ut. Men i det stora hela så klarade vi oss förvånansvärt bra.
  • Milleman
    mammatillEllie skrev 2016-04-08 23:08:36 följande:

Har sammandragningar ikväll och maken sitter i lastbilen 60 mil hemifrån Hoppas innerligt att det inte händer mer i natt för han kan inte vara hemma förrän imorgon em.

Hur gick det?
    Jag har börjat ha mycket sammandragningar på kvällen nu senaste dagarna.
  • Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-09 10:12:23 följande:

Oj oj vilken natt...mannen har spytt exakt hela natten :/
    Hoppas verkligen att jag och barnen klarar oss!!! Känner inte för att bli magsjuk nu :/

Usch fy. Det är nog det sista jag velat ha nu!
  • Milleman

Jag har ju valt att inte ge vårt snittdatum till någon men det börjar närma sig nu :) spännande och skrämmande.

• Milleman
    Emmmmm skrev 2016-04-09 21:17:40 följande:

Vi har gjort precis likadant. Hållt det hemligt för alla förutom min syster som ska vara barnvakt två dygn då eftersom storasyster inte får sova på sjukhuset :S

Jättesvårt när förskolan ville boka utvecklingssamtal och sonen fick kalasinbjudan. Svårt att ge en bra anledning till att vi inte kan :P
  • Milleman

Lider med er som har det jobbigt :( håll ut! Det är trots allt snart över och ni har er bebis hos er!!!
    Jag är glad för varje dag utan tecken på att det är på gång så jag är nöjd. Inatt kom inte vår 5-åring in till vår säng och jag sov mycket bättre. Tydligen han med eftersom han sover än :P

Att gå över tiden är jättejobbigt! Milton föddes i v 42+0 så jag hade gått in i v 43 samma dag. Tur det var fint väder så jag kunde sitta i solen och så :)

• Milleman

Har ont i magen idag och har mindre rörelser :( hon rör sig men inte som vanligt. Har varit väldigt lite orolig för sånt denna gång men idag har det ändå känts lite sådär.

• Milleman
    Emmmmm skrev 2016-04-11 12:43:08 följande:

Sista dygnet som gravid ???? in på kontroll innan snitt i morgon. Förmodligen sista dygnet någonsin som gravid då jag tror vi bara ska ha två barn. Konstig känsla ????

Jag njuter av att det är sista dagarna som gravid nu.
    Lycka till imorgon!!!!
  • Milleman
    Två prinsar skrev 2016-04-11 15:19:09 följande:

Usch känner mig såå trött och irriterad:(
    Är trött på detta nu och vill bara få ut lillebror!
    Har även fått en konstig klump känsla i halsen...känns som om jag måste harkla mig hela tiden...jobbigt!
    Inga tecken på att ngt är på gång, bara sammandragningar och ilningar nertill.
    Hur mår ni andra?

Jag mår faktiskt bra. Men bebisen gnuggar sitt huvud mot nån nerv så det gör ruskigt ont ibland.
    Jag är lite yr och så pga lågt blodtryck.
    Men idag var jag och mannen på stan och åt lunch själva. Var nog sista gången på länge :)
Svar på tråden BF april 2016