• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • camillis86

Jag har haft fruktansvärt ont i magen, framförallt på kvällar och nätter, helt uppsvälld och gasig... rapar väldigt mkt vilket inte är ett dugg charmigt men har inget val!

om jag inte tycker postafen och dessa armband har någon bra effekt ska jag absolut köpa b6! tack snälla för tipset! :) känner mig iaf betydligt bättre nu på eftermiddagen mot vad jag gjorde tidigare idag!

• squib
    camillis86 skrev 2015-08-27 15:53:49 följande:

Jag har haft fruktansvärt ont i magen, framförallt på kvällar och nätter, helt uppsvälld och gasig... rapar väldigt mkt vilket inte är ett dugg charmigt men har inget val!

om jag inte tycker postafen och dessa armband har någon bra effekt ska jag absolut köpa b6! tack snälla för tipset! :) känner mig iaf betydligt bättre nu på eftermiddagen mot vad jag gjorde tidigare idag!

Nej, jag har inte haft X innan. Men har blivit totalt livrädd för utomkveds...
  • kvinna16780
    squib skrev 2015-08-27 16:37:48 följande:

Nej, jag har inte haft X innan. Men har blivit totalt livrädd för utomkveds...

Jag förstår det, men om du inte blöder eller inte har ont behöver nog du inte oroa dig. Alla upplever ett X på olika vis men oftast har man ont i magen. Men om du är jätte orolig borde du kolla upp det för kul är det inte.
  • Minus75
    fkh skrev 2015-08-26 07:15:26 följande:

Hej! Jag fliker in här :)

Jag var också på för tidigt vul, syntes bara en hinnsäck. En vecka senare var jag tillbaks och fick se ett hjärta :) Min gyn sa att även om man vet att man hade äl på en viss dag, så kan det ta olika lång tid för ägget att fästa, vilket i sin tur kan flytta tillbaka dig ett par dagar. Ev kan det också ta ett par dagar innan ägget faktiskt släpper, trots att äl tesr visat stegring osv. 6+5 är ju precis gränsfall, inte alls många som ser ett hjärta redan då. Oroa dig inte och lycka till! :)

Tack snälla! Jag hoppas ju att det är så, och inte ett MA!
  • Minus75
    MeMon skrev 2015-08-25 21:51:58 följande:

Näää, vad tråkigt! Vet precis hur du känner. Usch, ingen borde behöva gå igenom det och ändå är vi så många som gör det. Hoppas det var för tidigt och att det visar sig finnas något där sen. Om inte, så sörj detta och sen ta nya tag! Var glad att du verkar ha lätt för att bli gravid iaf, det har inte jag... (om det nu är nån tröst). Kram 

Nja, efter sonen har det tagit över ett år av försök innan det tog sig nu, och innan sonen höll vi på i sju år så det är tyvärr inte så att vi har lätt att bli gravida. Det är ju lite stressande eftersom jag är 41... :/
  • Minus75
    Issi skrev 2015-08-26 09:11:16 följande:

Hej! Det gick bra på ULet! Först tyckte jag att hon var tyst lite väl länge och tappade hoppet i några sekunder men sedan sa hon att hon såg ett hjärta och att allt såg fint ut, man såg att navelsträngen höll på att bildas (coolt). Måtten stämde exakt med senaste mens vilket ju också var skönt.

Som någon skrev så kan det ju verkligen vara så att det är för tidigt för dig att se något. Allt är ju så yttepyttelitet! Fick du tid för ett nytt Vul?

Åh, vad skönt att det såg bra ut! :)

Jag ska tillbaka på måndag igen. Mår lite knepigt, men det kan ju lika gärna vara på grund av nervositet. ..
  • Minus75
    tilda89 skrev 2015-08-26 18:40:06 följande:

Hej! Jag hoppar också in här och håller tummarna för att det ska gå vägen den här gången. Fick ett missfall (ma) i början på maj då vi skulle varit i vecka 14. Barnet hade dött redan någon gång v.5-7 och det blev en enorm chock för mig och pojkvännen. Skulle ha varit första barnet och kommit nu i början på november.

Blev gravid igen i mitten på juli och är enligt appar och senaste mensen beräknad till 8:e april, är alltså i vecka 8 nu och går in i vecka 9 på lördag. Har inte vågat glädjas åt graviditeten då jag fick upp hoppat vid illamående v.6 och 7 för att sedan tvärt bli av med det helt samma dag som jag gick in i v.8 (i lördags). Fortfarande spårlöst borta. Hört att sånt kan komma och gå men kan inte låta bli att tro att det barkar mot missfall igen...

Är svullen om magen och gasig, varit förstoppad sedan äl fram tills denna vecka då jag äntligen får gå på toa någorlunda regelbundet och problemfritt (positivt eller ytterligare ett varningstecken?). Annars få krämpor/inga. Mitt humör är milt som smör, vilket det var förra gången också. Utebliven PMS var ett av mina första tecken på graviditet. Ett par enstaka finnar och grymt ömma bröstvårtor om jag är kall, that's it. Har ingen normal graviditet att jämföra med så vet inte om jag borde vara orolig? Ringde barnmorskemottagningen och berättade om ma och bad om tidigt VUL men blev toknekad och hånad, får komma på inskrivning v.11 (14 september) vilket känns sent. Med ma i bagaget kan man inte låta bli att oroa sig och jag tänker ofta att det kanske inte finns något liv där inne.

Grattis till plusset! Som du kanske har läst ovan, så har vi också en MF och MA-historik och jag förstår hur jobbigt det är för dig att inte få kolla. Går det inte att få det privat någonstans? Eller byta BM. För hånad ska du absolut inte bli över din rädsla. Var bor du?

Vi hade det likadant när vi bodde i Göteborg, men efter att vi flyttade till Borås har vi fått kontakt med Lennart Blomstrand på SAS och han är väldigt omtänksam och förstående över ens rädslor! Guld värt!

Jag håller tummarna för dig också!
  • Flerattälska
    jezzz skrev 2015-08-27 07:58:09 följande:

Jag mår bra än så länge! Tröttare än vanligt, ont i brösten och uppsvälld mage men inte något illamående. Hoppas det kan fortsätta så ?

Var tvungen att ta ett till grav.test idag bara fär att fastställa denna ofattbara känsla och plusset var starkare!

Hur mås det där?

Haha ja det är svårt att greppa att det växer en liten inom en. Jag har lyckats hålla mig från fler tester men förstår känslan :)

Jag känner av tröttheten, ömma bröst, växtvärk i livmodern och extrem hungerkänsla om det går några timmar mellan målen.
  • bine87
    camillis86 skrev 2015-08-27 15:53:49 följande:

Jag har haft fruktansvärt ont i magen, framförallt på kvällar och nätter, helt uppsvälld och gasig...

Precis samma för mig. Det är både på gott och ont som det bara är jag i sängen..
  • squib
    kvinna16780 skrev 2015-08-27 17:15:19 följande:

Jag förstår det, men om du inte blöder eller inte har ont behöver nog du inte oroa dig. Alla upplever ett X på olika vis men oftast har man ont i magen. Men om du är jätte orolig borde du kolla upp det för kul är det inte.

Tack för omtanken!
Svar på tråden BF april 2016