BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Förstår att ni är många som är oroliga för missfall, det är jag också! Men som flera har påpekat så är det endam an kan göra (irriterande nog) att vänta... Om man inte får väldigt ont eller blöder väldigt mycket såklart då ska man ju åka in. Har hört om många som haft blödningar utan att det varit missfall dock, jag räknar kallt med att det är så för er ;)
Själv är jag nu i v 10 och hoppas att pyret (som mådde bra i v 8+2) fortfarande mår bra. Ska på UL igen på måndag, då v 10+1. Efter det borde man väl kanske kunna känna sig hyffsat säker och berätta iaf för de närmaste tänker jag? Har ni berättat? Pga mina missfall tidigare har jag itne berättat denna gång, bara för min syster och en nära vän. Orkar liksom inte meddela ett missfall till...
Vilka har bestämt sig för att göra KUB? Jag ska göra det, ska ta prover på måndag sedan är det UL i v 14...
nästan så jag gett upp hoppet nu. små slemklumpar. ska de då aldrig gå vägen för mig... vill absolut inte oroa er dom de går bra för et. lycka till med er.
Acire85, beklagar om det är som du befarar. Livet är verkligen inte rättvist. Hoppas du får än mer hjälp av sjukvården för utredning och framtida behandling. Håller ändå tummarna in i det sista.
Huga. VUL inbokat kl 14.30 idag. Så sjukt nervös. Försöker förbereda mig mentalt för ett negativt besked så får jag bli positivt överraskad om så inte är fallet. Mina symtom försvann för en vecka sen så livrädd för ma. Sist så dog den i vecka 8 men upptäcktes först vecka 12. Har blödningar till och från hela tiden.
Hallå! ?
Plussat i helgen och väntar 5:an.
Visst fanns det en hemlig fb-grupp
man kunde gå med i med bf april?
Nån som vet?
MeMon, hur är dina blödningar? jag har blött sedan i lördags, inte speciellt mkt, och inget färskt blod utan endast brunt.... men är ju såklart väldigt orolig, lyckades få en läkartid idag på gyn så hoppas få göra vul och HOPPAS verkligen att de kan se ett litet hjärta som slår...vi får hålla tummarna för varandra! <3
Hej hej, inte skrivit här tidigare, men plussade för ca 2 veckor sedan och tror att jag är i typ v 5+6 idag... Andra barnet, fick en tjej för ca ett år sedan.
Var på VUL i fredags då jag har haft tidigare utomkvedes, och var inte ett dugg nervös innan utan förväntade mig att allt skulle vara frid och fröjd. Tyvärr såg läkaren en tom fostersäck, och sedan ytterligare en säck, han trodde det antingen var tvillingar (dock mindre troligt eftersom jag bara haft en ÄL sedan jag slutade äta p-piller, dessutom har jag bara en äggledare kvar efter mitt utomkvedes) eller en ansamling av blod och vätska som är vanligt i början av graviditeten.
Eftersom han sa att det såg ut som att jag var väldigt tidigt i graviditeten kunde han inte bedöma närmare om det var en "ofostrig graviditet" och inte heller varför det var två fostersäckar, så nu har jag fått en ny tid om en och en halv vecka.
Så sjukt jobbigt! Nu går jag bara och känner efter hela tiden om jag känner mig gravid eller inte...
Hoppas jag inte skrämmer upp någon nu, behövde bara skriva av mig... Är det någon annan som varit på tidigt VUL där man inte sett fostret i vecka 5 - 6?
Än har jag typ inga symptom, lite molvärk och eventuellt börjar illamående smyga sig på men jag försöker så bort det.
Till er som blöder eller framförallt bruna flytningar. Jag har det under flera veckor min första graviditet. På RUL fick vi veta att det berott på att moderkakan legat för öppningen till livermoderhalsen och när det växt uppåt så blev det en blödning. Inget farligt och tydligen rätt vanligt.
U
MeMon, hur är dina blödningar? jag har blött sedan i lördags, inte speciellt mkt, och inget färskt blod utan endast brunt.... men är ju såklart väldigt orolig, lyckades få en läkartid idag på gyn så hoppas få göra vul och HOPPAS verkligen att de kan se ett litet hjärta som slår...vi får hålla tummarna för varandra! <3
Jag hoppar också in. Har en dotter på sex månader men många tidiga missfall innan henne. Vi fick se ett pickande hjärta i fredags typ vecka 6+0. Idag kom illamåendet. Vi har nytt ultraljud bokat 15/9.
Hej på er allalla brudar!
Fy fan mitt humör är åt helvete. Fick något psyk bryta i lördags. Skrek och slängde saker överallt. Gråtit nästan hela helgen. Både de hemma och på jobbet har upptäckt att mitt humör är förändrat den senaste 1-2 veckor. Jag märker det själv med ibland men inte alltid.
Känner mig stressad. Omorganisation på jobbet och mycket stress. Håller på med körkoryggen or så stressad över det. Flyttar ut på landet i mitten av oktober och håller nu på och packar och rensar ordentligt. Stress över flytt, städ och hur livet på landet kommer bli. Är en riktigt stadsråtta. Men vad gör man inte för kärleken. Allt detta var påbörjat innan vi visste att vi var gravida.
Skulle behöva sluta snusa men just nu vågar jag inte ge mig på det. Då kommer jag nog bryta ihop.