• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • Maalon
    Acire85 skrev 2015-08-30 19:28:46 följande:

hej tänkte bara skriva av mig lite. jag borde nog inte oroa mig. men gör de för har nu fått 4 mf på raken så de här är femte gången gilt. men har fått riktigt mkt blödning nu. ringa kvinokliniken imorrn lr ska jag inte oroa mig. hoppas verkligen de inte är något allvarligt att de går vägen. borde jag ringa kvinnokliniken imorrn? ni behöver inte svara men tacksam om ni vill göra de. ville som bara skriva av mig lite.

Om jag vore du så skulle jag ringa 1177 direkt och höra vad dom säger. Sen tror jag faktiskt att jag skulle åka in till akuten oavsett vad 1177 menar, iom att du haft 4 missfall tidigare så skulle jag vilja ta det säkra före det osäkra och få träffa en läkare så tidigt som möjligt. 

Hoppas allt går bra, håller tummarna för dig och bebisen
  • Acire85
    Maalon skrev 2015-08-30 19:38:20 följande:

Om jag vore du så skulle jag ringa 1177 direkt och höra vad dom säger. Sen tror jag faktiskt att jag skulle åka in till akuten oavsett vad 1177 menar, iom att du haft 4 missfall tidigare så skulle jag vilja ta det säkra före det osäkra och få träffa en läkare så tidigt som möjligt. 

Hoppas allt går bra, håller tummarna för dig och bebisen

ja sant. ringde idag och fick prata med en gyn. och hon sa jag skulle avvakta å se. använder lutinus och trombyl. så tycker de är konstigt att de blir blödningar. de är så de har slutat i mf alla gångerna å funkar de inte med dessa hormoner blir jag bara ledsen. man undrar ju vad som annars kan vara fel. men sen är de ju vanligt med blödningar vet jag men. har alltid slutat illa så orolig är man ju. sen är jag ju bara i vecka 6 så d kan väl inte se något på ultraljud? ska dit nästa måndag men känns som lång tid dit. ska ringa imorrn till kliniken å höra om vad dom säger.
  • Flerattälska
    zainab85 skrev 2015-08-30 09:08:29 följande:

Hur långt tid efter symtomen fick du missfall??

Jag har ring till 1177 men de säger de gör ingenting ... Inbilldar mig att brösten ömmar igen jag vet inte är jätte orolig och vet inte riktigt vad jag ska ta vägen .....

För min del kom de rätt nära i tid. Typ dagen innan och i samband med de första bloddropparna. Det behöver inte betyda att det är likadant för dig. Hoppas att symtomen kommer tillbaka och att allt är bra med den lille.
  • Maalon
    Acire85 skrev 2015-08-30 19:59:29 följande:
    ja sant. ringde idag och fick prata med en gyn. och hon sa jag skulle avvakta å se. använder lutinus och trombyl. så tycker de är konstigt att de blir blödningar. de är så de har slutat i mf alla gångerna å funkar de inte med dessa hormoner blir jag bara ledsen. man undrar ju vad som annars kan vara fel. men sen är de ju vanligt med blödningar vet jag men. har alltid slutat illa så orolig är man ju. sen är jag ju bara i vecka 6 så d kan väl inte se något på ultraljud? ska dit nästa måndag men känns som lång tid dit. ska ringa imorrn till kliniken å höra om vad dom säger.
    Ja jag förstår att du är orolig, och säger din magkänsla att du ska åka in så tycker jag verkligen att du ska göra det. Sen är det ju som du säger att blödning förekommer hos en del under hela graviditeten egentligen, så det kan ju vara ingenting, hoppas verkligen att det bara är en vanlig spotting och att den lilla mår bra! 
    Vecka 6 är väl på gränsen när man börjar kunna se tror jag. Du får gör kvällen så bra som möjligt, se en bra film eller serie och föröka somna, så får du prata med kliniken imorgon :)

Kram
  • Acire85
    Maalon skrev 2015-08-30 20:30:12 följande:

Ja jag förstår att du är orolig, och säger din magkänsla att du ska åka in så tycker jag verkligen att du ska göra det. Sen är det ju som du säger att blödning förekommer hos en del under hela graviditeten egentligen, så det kan ju vara ingenting, hoppas verkligen att det bara är en vanlig spotting och att den lilla mår bra! 

Vecka 6 är väl på gränsen när man börjar kunna se tror jag. Du får gör kvällen så bra som möjligt, se en bra film eller serie och föröka somna, så får du prata med kliniken imorgon :)

Kram

• Acire85

tack jo har sett film å tänkte försöka sova nu.man får helt enkelt inte tänka så mkt. hoppas oxå att den lille är okej.

• zainab85

[quote=75698045][quote-nick]Flerattälska skrev 2015-08-30 20:15:57 följande:[/quote-nick]För min del kom de rätt nära i tid. Typ dagen innan och i samband med de första bloddropparna. Det behöver inte betyda att det är likadant för dig. Hoppas att symtomen kommer tillbaka och att allt är bra med den lille.[/

Nu har det gått nästan två dygn ..

Brösten ömmar av och till ingen blödning och mens värken är kvar få hoppas på det bästa

Tack för ditt svar

Kram

• Stumpan88

Hej! Kul att du med plussat. Jag har med en liten flicka sedan tidigare. Beräknat att föda 15 april :)

• Acire85

nästan så jag gett upp hoppet nu. små slemklumpar. ska de då aldrig gå vägen för mig... vill absolut inte oroa er dom de går bra för et. lycka till med er.

• bine87

Jag börjar min praktik idag och jag vaknade med supernäsa.. Känner av lukten från min cykel hur tydligt som helst idag och står inte ut... och jag ska vara på ett omsorgsboende för dementa. Är livrädd för att spy.

Svar på tråden BF april 2016