• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • camillis86

Bine 87, testa Minifom el Dimetikon kapslar mot gasbildning, finns på apoteket,  för första natten nu på hela veckan lyckades jag sova utan att vakna av magsmärta pga min uppblåsta mage! :) Hoppas det håller i sig! :)

• Pauliina

Nu hoppas vi illamåendet fortsätter hålla sig i schack. Känner av "suget" i magen men inte mer än så. Har några mil framför mig nu, påväg till Ullared över helgen så något annat har jag och tänka på :)

• Idilia

Ni som jobbar, hur lyckas ni dölja illamåendet för kollegor? Jag är lärare så antingen är jag med barnen, är i personalrummet eller i arbetsrummet. Jag är aldrig ensam under en dag. Än så länge kräks jag inte menjag mår illa och är trött. Vet inte hur jag ska kunna dölja det. Är i vecka sju så jag jar ju några veckor kvar...

• Maalon
    Idilia skrev 2015-08-28 16:11:25 följande:

Ni som jobbar, hur lyckas ni dölja illamåendet för kollegor? Jag är lärare så antingen är jag med barnen, är i personalrummet eller i arbetsrummet. Jag är aldrig ensam under en dag. Än så länge kräks jag inte menjag mår illa och är trött. Vet inte hur jag ska kunna dölja det. Är i vecka sju så jag jar ju några veckor kvar...

Jag jobbar i butik och har två kollegor som jag jobbar riktigt nära, dom vet om det. Dels pga illamående men också att jag är rädd för tyngre lyft vilket vi har när vi gör lagerarbete. 

Kanske någon tablett eller sånna armband folk har snackat om är bra för dig, så du förhoppningsvis slipper lämna klassrummet tänker jag. :) 

Lycka till :)
  • bine87
    camillis86 skrev 2015-08-28 08:38:23 följande:

Bine 87, testa Minifom el Dimetikon kapslar mot gasbildning, finns på apoteket,  för första natten nu på hela veckan lyckades jag sova utan att vakna av magsmärta pga min uppblåsta mage! :) Hoppas det håller i sig! :)

Åh tack för tipset det ska jag absolut kolla på! :)
  • squib
    camillis86 skrev 2015-08-28 08:38:23 följande:

Tack för tips! Hoppas de fungerar mot väderspänning, hihi. Jag lider verkligen av gaserna. Magen är enorm och stenhård. :(
  • Cissi90

Oj oj oj idag har det verkligen varit galet med magen! Inte kunnat behålla maten, illamående, kass i magen.

Har dessutom haft en galen dille på nudlar. Jag har blivit helt galen på det nu, dessutom det enda som lugnat illamåendet. Ska jobba i morgon och dessutom utomhus, vet inte hur jag ska klara det när magen är såhär.

• fastfrusen

Hej tjejer! Uppdaterar mitt i natten från sjukhuset! Jag var gravid men det var ett utomkvedes så har blivit akut opererad inatt.. Fick jätteont på eftermiddagen en halvtimme ungefär, sen klingade det av så tvekade på att åka in men gjorde det ändå o tur var ju det! Känns overkligt, o vill inte gå igenom det igen typ.. De tog min vänstra äggledare.

• Flerattälska
    fastfrusen skrev 2015-08-29 06:35:07 följande:

Hej tjejer! Uppdaterar mitt i natten från sjukhuset! Jag var gravid men det var ett utomkvedes så har blivit akut opererad inatt.. Fick jätteont på eftermiddagen en halvtimme ungefär, sen klingade det av så tvekade på att åka in men gjorde det ändå o tur var ju det! Känns overkligt, o vill inte gå igenom det igen typ.. De tog min vänstra äggledare.

Nej fy så tråkigt :( Jag beklagar att du behövt gå igenom det. Vilken tur att du tog åkte in.

Hoppas verkligen du aldrig ska behöva vara med om något liknande igen.
Svar på tråden BF april 2016