• Sophie13

BF april 2016

Hej!

Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)

Några fler som precis plussat?

• Svar på tråden BF april 2016
  • A85

Jag har haft små blödningar från och till en vecka tillbaka, är i vecka 8.

På gyn säger de att de inte tar emot kvinnor i tidig graviditet med småblödningar eftersom det är JÄTTEVANLIGT.

Verkar som hon kan ha rätt efter att ha läst i denna tråden. :)

Barnmorskan sade att det antagligen är slemhinnan eller livmodertappen som blöder.

Jag har bokat ett privat VUL till imorgon (7+2).

Har starka symptom med illamående, trötthet, spända bröst och hunger varvat med "sugen på inget, inte ens godis!" ;)

Vill ändå veta att det finns något där inne.

Blödde inte alls så här mycket förra graviditeten, och då endast efter sex.

Blir väldigt påverkad av blödningarna även om jag försöker vara försiktigt positiv.

Nervös väntan till imorgon!

• ellami
    Acire85 skrev 2015-08-31 14:19:12 följande:
    jag har inte gjort någon utredning. fick utskrivet lutinus och trombyl till den här gången. men verkar som problem med de med. men vem vet de behöver inget vara heller.. funkar inte de så vet jag inte va man kan göra. acceptera att man förblir barnlös. men jag ska på Vul imorrn så vi får hoppas på de bästa å hålla tummarna
    Man har ju rätt till utredning efter 3 mf, så om du redan haft 4 trodde jag att du redan fått en :/ jag håller alla tummar o tår för att det ser bra ut imorgon. Att det är er tur att få ett litet knyte. Uppdatera oss gärna hur det går.

Om det dessvärre inte skulle gå vägen denna gång, råder jag dig att åtminstone kolla tsh värdet. Det ska ligga under 2,0 om man är gravid för att minska mf risken.
  • zainab85

Skriver här igen

I lördags försvann mina ömma bröst och jag gick och väntde på en blödning men det kom inget.. Nu har brösten brjat ömma igen inte alls lika mycket som innan men lite .. Eftersom jag inte har andra symtom så är jag nu orolig för MA .. Har två barn tidigare (11 och 9 år) så det va länge sen så jag kommer inte ihåg så mycket ..... Har haft ett missfall innan mina barn i vecka 7 tror jag men kommer inte heller ihåg så mycket förutom smärta och blödning ...

Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

• linuslotta
    hondendärtjejen skrev 2015-08-31 18:22:38 följande:

Ja det finns en hemlig Facebook grupp! Skriv mailadress/namn till mig här så lägger jag till en vänförfrågan (man kan bara bjuda in vänner) så kan jag försöka att bjuda in dom som vill!

linuslotta@hotmail.com

Blir gärna med jag med om jag får.
  • bine87

Jag håller på att bli galen. Är dödstrött men så himla rastlös och gråten i halsen och vill bara sova och inte gå till praktiken imorgon. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Molvark och illamående och myrkrypningar. Vet inte vem jag ska prata med. Min kille är fullt upptagen med studierna och sitter säkerligen på någon föreläsning såhär mitt på dagen. Blir tokig på tidszoner och allt annat. Vill bara skrika rakt ut i frustration! :'(

• Cissi90
    zainab85 skrev 2015-08-31 20:35:30 följande:

Skriver här igen

I lördags försvann mina ömma bröst och jag gick och väntde på en blödning men det kom inget.. Nu har brösten brjat ömma igen inte alls lika mycket som innan men lite .. Eftersom jag inte har andra symtom så är jag nu orolig för MA .. Har två barn tidigare (11 och 9 år) så det va länge sen så jag kommer inte ihåg så mycket ..... Har haft ett missfall innan mina barn i vecka 7 tror jag men kommer inte heller ihåg så mycket förutom smärta och blödning ...

Vet inte riktigt vad jag ska göra :(

Ring barnmorskan, hoppas allt är okej!
  • Acire85
    ellami skrev 2015-08-31 19:44:14 följande:

Man har ju rätt till utredning efter 3 mf, så om du redan haft 4 trodde jag att du redan fått en :/ jag håller alla tummar o tår för att det ser bra ut imorgon. Att det är er tur att få ett litet knyte. Uppdatera oss gärna hur det går.

Om det dessvärre inte skulle gå vägen denna gång, råder jag dig att åtminstone kolla tsh värdet. Det ska ligga under 2,0 om man är gravid för att minska mf risken.

lr ja men de tyckte inte de var nödvändigt de sa de kan vara mkt fel. att vi skulle testa med hormoner om de var de. ja klart ska jag informera om hur de gick. har hoppet iaf. får väl gå på de. känns lite iaf som alla symtomer försvunnit men ja vet inte riktigt. hoppas på de bästa.
  • bine87
    Melindrha skrev 2015-08-31 21:23:07 följande:

Får man hoppa in här? :)

Det är bara att hoppa på :)
  • bine87
    A85 skrev 2015-08-31 18:32:26 följande:

Har starka symptom med illamående, trötthet, spända bröst och hunger varvat med "sugen på inget, inte ens godis!" ;)

Samma här. Men jag vet att om jag inte tvingar i mig nåt ändå när jag inget vill ha så blir jag bara ännu mer illamående. Var fruktansvärt i morse när jag skulle svälja vitaminerna. Kräktes upp dom i munnen igen.. Så nu kommer jag inte ta dom så tidigt igen. Var väldigt obehagligt. :(
Svar på tråden BF april 2016