BF april 2016
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Hej!
Ja, då var det dags igen :) Andra barnet för oss, plussade i förrgår. Nervöst men väldigt spännande. Men hur orkar man en 2-åring samtidigt?;)
Några fler som precis plussat?
Jag har haft små blödningar från och till en vecka tillbaka, är i vecka 8.
På gyn säger de att de inte tar emot kvinnor i tidig graviditet med småblödningar eftersom det är JÄTTEVANLIGT.
Verkar som hon kan ha rätt efter att ha läst i denna tråden. :)
Barnmorskan sade att det antagligen är slemhinnan eller livmodertappen som blöder.
Jag har bokat ett privat VUL till imorgon (7+2).
Har starka symptom med illamående, trötthet, spända bröst och hunger varvat med "sugen på inget, inte ens godis!" ;)
Vill ändå veta att det finns något där inne.
Blödde inte alls så här mycket förra graviditeten, och då endast efter sex.
Blir väldigt påverkad av blödningarna även om jag försöker vara försiktigt positiv.
Nervös väntan till imorgon!
Skriver här igen
I lördags försvann mina ömma bröst och jag gick och väntde på en blödning men det kom inget.. Nu har brösten brjat ömma igen inte alls lika mycket som innan men lite .. Eftersom jag inte har andra symtom så är jag nu orolig för MA .. Har två barn tidigare (11 och 9 år) så det va länge sen så jag kommer inte ihåg så mycket ..... Har haft ett missfall innan mina barn i vecka 7 tror jag men kommer inte heller ihåg så mycket förutom smärta och blödning ...
Vet inte riktigt vad jag ska göra :(
Ja det finns en hemlig Facebook grupp! Skriv mailadress/namn till mig här så lägger jag till en vänförfrågan (man kan bara bjuda in vänner) så kan jag försöka att bjuda in dom som vill!
Jag håller på att bli galen. Är dödstrött men så himla rastlös och gråten i halsen och vill bara sova och inte gå till praktiken imorgon. Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Molvark och illamående och myrkrypningar. Vet inte vem jag ska prata med. Min kille är fullt upptagen med studierna och sitter säkerligen på någon föreläsning såhär mitt på dagen. Blir tokig på tidszoner och allt annat. Vill bara skrika rakt ut i frustration! :'(
Får man hoppa in här? :)
Skriver här igen
I lördags försvann mina ömma bröst och jag gick och väntde på en blödning men det kom inget.. Nu har brösten brjat ömma igen inte alls lika mycket som innan men lite .. Eftersom jag inte har andra symtom så är jag nu orolig för MA .. Har två barn tidigare (11 och 9 år) så det va länge sen så jag kommer inte ihåg så mycket ..... Har haft ett missfall innan mina barn i vecka 7 tror jag men kommer inte heller ihåg så mycket förutom smärta och blödning ...
Vet inte riktigt vad jag ska göra :(
Man har ju rätt till utredning efter 3 mf, så om du redan haft 4 trodde jag att du redan fått en :/ jag håller alla tummar o tår för att det ser bra ut imorgon. Att det är er tur att få ett litet knyte. Uppdatera oss gärna hur det går.
Om det dessvärre inte skulle gå vägen denna gång, råder jag dig att åtminstone kolla tsh värdet. Det ska ligga under 2,0 om man är gravid för att minska mf risken.
Får man hoppa in här? :)
Har starka symptom med illamående, trötthet, spända bröst och hunger varvat med "sugen på inget, inte ens godis!" ;)