• Anonym (Ellinor)

Varför går jag inte ner i vikt?

Hej,

jag har försökt gå ner i vikt i 6 månader men går bara upp... jag äter ganska lite och promenerar med min hund varje dag.

vad gör jag för fel? vill bara dö...

jag är 169cm och väger 97kilo....

har varit hos läkaren och är ganska frisk förutom högt blodtryck..

snälla ge mig tips.

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Anonym (Ellinor)

Men jag äter inte mycket alls och är ute och går varje dag. Hur kan det inte räcka?

Kapitalismen skrev 2015-08-11 22:25:57 följande:

Du äter för mycket och rör dig för lite.

• Mascaraklumpar

Man kan omöjligen äta mindre än man hör av med och ändå gå upp i vikt. Kunde man det vore en del av jordens problem lösta

Testa någon såndär kaloriapp eller program, kanske, så får du ett hum om hur många kalorier du får i dig dagligen.

• Anonym (Kolla)

Kolla upp din sköldkörtel, om du har för låg funktion (låg ämnesomsättning). Se över om du har PCOS som också är en hormonrubbning.

Vet inte vad du äter men små portioner är bra, men det är frågan om vad du äter. All livsmedel innehåller i princip socker, uteslut ALL socker! Vi snackar om mjölksocker, fil yougurt, marmelad, ketchup, oboy, sylt etc etc, det du inte tror innehåller socker gör nog det. All färdig mat som färdiga såser, allt i burk, allt som

Köps och inte tillagas. Sen kan ju även mjölkprotein göra det svårt att gå ner i vikt.

Har du testat LCHF tex? Titta på kostdoktorn.se så kan du få bra tips!

• Anonym (Ellinor)

Jag äter ungefär 2000 kalorier om dagen. Har en app eller vad man ska kalla det på datorn som räknar. Jag går ca 4km 2 gånger varje dag.

Mascaraklumpar skrev 2015-08-11 22:31:28 följande:

Man kan omöjligen äta mindre än man hör av med och ändå gå upp i vikt. Kunde man det vore en del av jordens problem lösta

Testa någon såndär kaloriapp eller program, kanske, så får du ett hum om hur många kalorier du får i dig dagligen.

• Mascaraklumpar
    Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 22:34:11 följande:

Jag äter ungefär 2000 kalorier om dagen. Har en app eller vad man ska kalla det på datorn som räknar. Jag går ca 4km 2 gånger varje dag.

Men 2000 är ju ändå ganska mycket trots att du rör dig en hel del. Hur gammal är du?
  • Kapitalismen
    Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 22:28:07 följande:

Men jag äter inte mycket alls och är ute och går varje dag. Hur kan det inte räcka?

Du äter mest troligen mycket mer än du tror du gör.
  • Kapitalismen
    Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 22:34:11 följande:

2000 är i regel på tok för mycket för en kvinna som försöker gå ner i vikt.
  • Anonym (Ellinor)

Vårdcentralen testade allt, jag va frisk förutom blodtrycket. Jag dricker bara oboy 2 gånger om dagen. Men vad är LCHF? Jag får googla det.

Anonym (Kolla) skrev 2015-08-11 22:33:28 följande:

Kolla upp din sköldkörtel, om du har för låg funktion (låg ämnesomsättning). Se över om du har PCOS som också är en hormonrubbning.

Vet inte vad du äter men små portioner är bra, men det är frågan om vad du äter. All livsmedel innehåller i princip socker, uteslut ALL socker! Vi snackar om mjölksocker, fil yougurt, marmelad, ketchup, oboy, sylt etc etc, det du inte tror innehåller socker gör nog det. All färdig mat som färdiga såser, allt i burk, allt som

Köps och inte tillagas. Sen kan ju även mjölkprotein göra det svårt att gå ner i vikt.

Har du testat LCHF tex? Titta på kostdoktorn.se så kan du få bra tips!

• Anonym (Ellinor)

Jag är 26

Mascaraklumpar skrev 2015-08-11 22:36:36 följande:

Men 2000 är ju ändå ganska mycket trots att du rör dig en hel del. Hur gammal är du?

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?