• Anonym (Ellinor)

Varför går jag inte ner i vikt?

Hej,

jag har försökt gå ner i vikt i 6 månader men går bara upp... jag äter ganska lite och promenerar med min hund varje dag.

vad gör jag för fel? vill bara dö...

jag är 169cm och väger 97kilo....

har varit hos läkaren och är ganska frisk förutom högt blodtryck..

snälla ge mig tips.

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • Anonym (Jiseeee)
    Anonym (Ellinor) skrev 2015-08-11 22:48:12 följande:

Har

till frukost åt jag två paket bacon och 2ägg med en rostad macka med ost. ett glas oboy.

till lunch åt jag pasta med skinksås.

jag åt två bananer till mellanmål.

sen till middag åt jag köttbullar och en påse pulvermos.

sen till kvällsmat har jag ätit 4 rost mackor med ost. med 2 glas oboy. kommer nog ta två bananer innan jag lägger mig

.

jag äter mycket frukt och nyttig bra mat. men det är kanske oboyen som ställer till det?

Hej

Tyvärr äter du alldeles för mycket mat och för mycket kolhydrater. Till frukost kan du äta 2 ägg på knäckebröd. Hoppa sen över pastan till lunch. Frukt till mellanmål är bra men hellre äpple än banan som är en av dom fetaste frukterna som finns.

Köttbullar är ok men pulvermoset gör dig fet. Är grönsaker till istället. O 4 mackor till kvällsmat är tyvärr rena kaloribomben.

Du borde prata med en dietist som lär dig om vilken mat du ska undvika. Just nu äter du allt som du inte borde och nästan inget nyttigt över huvud taget.

När jag gick ner i vikt låg jag på 900 kcal om dagen vilket man inte behöver men iaf högst 1300 borde man ligga på. Plus träning. Prova det så kommer du rasa,
  • Anonym (Jiseeee)
    Anonym (Jiseeee) skrev 2015-08-13 08:05:00 följande:

Hej

Tyvärr äter du alldeles för mycket mat och för mycket kolhydrater. Till frukost kan du äta 2 ägg på knäckebröd. Hoppa sen över pastan till lunch. Frukt till mellanmål är bra men hellre äpple än banan som är en av dom fetaste frukterna som finns.

Köttbullar är ok men pulvermoset gör dig fet. Är grönsaker till istället. O 4 mackor till kvällsmat är tyvärr rena kaloribomben.

Du borde prata med en dietist som lär dig om vilken mat du ska undvika. Just nu äter du allt som du inte borde och nästan inget nyttigt över huvud taget.

När jag gick ner i vikt låg jag på 900 kcal om dagen vilket man inte behöver men iaf högst 1300 borde man ligga på. Plus träning. Prova det så kommer du rasa,

Ser att detta kan tolkas som att du ska hoppa över hela lunchen men det ska du inte. Byt bara ut pastan! (Sockerfälla) mot grönsaker. Gillar man inte grönsaker så blir det ju svårt men ät då hellre mera kött så du blir mätt.
  • isbjörnen

Hej

En vuxen kvinna ska äta minst 1200 kalorier per dag, 900 är alldeles för lite.
    Ingen jävel bryr sig
  • Anonym (Matte)

3 glas oboy och fyra bananer är ca 850 kcal...

En påse pulvermos är ytterligare 450 kcal utan extra smör...

Det är bara att lägga ihop och inse att du äter mer än du förbrukar. Dra ner på kalorierna så börjar du nog gå ner.

• Anonym (Matte)
    Hej

Banan är verkligen inte mycket fett...
  • Anonym (smal och glad)
    isbjörnen skrev 2015-08-13 08:22:27 följande:
    En vuxen kvinna ska äta minst 1200 kalorier per dag, 900 är alldeles för lite.
    Men funkar alldeles utmärkt om man vill gå ner i vikt snabbt och få en fin början på sin viktminskning. Man klarar sig förresten i veckor helt utan mat bara man får i sig vatten. På 70-talet var det super-inne att fasta och min mamma åt vid ett fastetillfälle inte en matbit på tre veckor (men drack vatten). Efter tre, fyra dagar så får man flow och blir pigg och hungern klingar av. Självklart ska man vara fullt frisk om man ska prova det och inte ha diabetes, hjärtfel eller annan sjukdom. Jag tror förresten TS driver med oss!!! Vilken överviktig person erkänner att hen äter 2 (TVÅ) paket bacon till frukost.
  • Anonym (Furie)

Har

till frukost åt jag två paket bacon och 2ägg med en rostad macka med ost. ett glas oboy.

sen till kvällsmat har jag ätit 4 rost mackor med ost. med 2 glas oboy. kommer nog ta två bananer innan jag lägger mig

.

jag äter mycket frukt och nyttig bra mat. men det är kanske oboyen som ställer till det?

Du skrev i ett tidigare inlägg att du har en app som räknar kalorier - den där menyn måste ju ha sprängt 2000kcal med råge.....
  • Anders 386

Har

.

Oj, inte konstigt att du inte går ner i vikt...  Du äter ganska kass faktiskt...

Frukost hade väl varit lagom med två ägg o en kopp kaffe.

Lunch kan man äta nån lite ordentlig sallad. Eller nån fet yoghurt med nötter. (Antingen äter man en ordentlig lunch eller en ordentlig middag, inte båda.)

Köttbullarna funkar fint till lite kokta grönsaker. (Blä för pulvermos - men det är min egen åsikt)

En eller två mackor per dag tycker jag är max.

Mycket frukt blir massor av socker - det är inte alls nyttigt, betrakta frukt mer som en söt efterrätt.

Till kvällen funkar det kanske med en kopp the? (Absolut inga mackor, möjligen en knäckemacka.)

Oboyen är väl det första som ska bort helt och hållet, det är att betrakta som godis. nästa som ska bort helt är bananerna och frukten.)

Hoppas svaren på FL får dig att inse hur fel du äter och att det ger dig kraft att ändra livsföring...
  • choklad

Vilka förändringar har du gjort som gjort att du trott att du ska gå ner i vikt? Vad åt du för mat innan det??? 

• Maria 434

2 paket bacon och Oboy plus massa mackor och dessutom massa bananer och äta precis inban läggdags och knappt nån motion.

Kan en 26-åring verkligen vara så här obildad?

Du äter tokfel och en väldig mängd kalorier per dag samtidigt som du knappt motionerar, därför går du upp och inte ner

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?