• Anonym (empatistörd?)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag har läst aftonbladet, tittat på nyheterna. Trots att jag förstår att jag borde, så känner jag ingenting när jag ser bilden av det döda barnet. Bryr mig inte om att folk dör på Medelhavet eller svälter i sina byar. Jag försöker tänka att det kunde varit mina barn, men det hjälper inte. På begravningar brukar jag låta bli att blinka för att det ska komma en tår eller två, men jag har aldrig varit ledsen. Inte ens på min pappas begravning. Känner aldrig för någon utanför min familj men blir illa berörd om jag ser ett påkörd djur och kan inte döda en abort om vi metar. Jag har aldrig berättat det här för någon men jag måste få veta om det finns någon annan, eller om jag bör söka vård.

• Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!
  • Anonym (jessie)
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 08:43:19 följande:
    Jag påstår inte att du far med osanning, men jag ser gärna en länk på detta för är det ens ett uns av sanning i dessa påstående....så är det rent åt helvete !!!

Mvh //Anton

sök på denna titeln på youtube :) 

Immigrants throw away the food and the water what they get

• Anonym (Fd avstängd)
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 08:43:19 följande:

Jag påstår inte att du far med osanning, men jag ser gärna en länk på detta för är det ens ett uns av sanning i dessa påstående....så är det rent åt helvete !!!

Mvh //Anton

Det finns en film och bilder från filmen som visar hur flyktingar bakom stängsel skriker åt polisen, och röda korsets lådor delas ut. SD-svansen sprider dessa bilder och säger att flyktingarna inte vill ha röda korsets hjälp och att bilderna är bevis på detta, men det flyktingarna gör är att skrika åt polisen att inte behandla dem som djur, de skriker inte att de inte vill ha röda korset.
  • Anonym (l))
    Anonym (Fd avstängd) skrev 2015-09-06 12:46:25 följande:
    Det finns en film och bilder från filmen som visar hur flyktingar bakom stängsel skriker åt polisen, och röda korsets lådor delas ut. SD-svansen sprider dessa bilder och säger att flyktingarna inte vill ha röda korsets hjälp och att bilderna är bevis på detta, men det flyktingarna gör är att skrika åt polisen att inte behandla dem som djur, de skriker inte att de inte vill ha röda korset.
    Man tror det man vill tro. Det passar SD:s  agenda, och då får det bli deras sanning.
  • nihka
    Anonym (nost) skrev 2015-09-06 12:05:06 följande:
    www.friatider.se/har-slanger-flyktingarna-mat-och-vatten
    Varför länkar du till högerextremistiska och rasistiska hatsajter?

Jag tittade på klippet och ingen slänger någonting. Varför påstår du det? Polisen lämnar inte ens över rödakorsetpaketen, vilket jag i det läget kan förstå. Människorna bakom taggtrådsstängslet som polisen är där för att se till att de inte tar sig förbi är arga på poliserna som hindrar dem att ta sig vidare.

Det är den här typen av propaganda med felaktig eller missvisande information som man hittar på just högerextremistiska och rasistiska hatsajter och orsaken till att man ska hålla sig ifrån dem.
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-06 13:38:34 följande:
    Varför länkar du till högerextremistiska och rasistiska hatsajter?

Jag tittade på klippet och ingen slänger någonting.

Varför påstår du det ???

Polisen lämnar inte ens över rödakorsetpaketen, vilket jag i det läget kan förstå. Människorna bakom taggtrådsstängslet som polisen är där för att se till att de inte tar sig förbi är arga på poliserna som hindrar dem att ta sig vidare.

Det är den här typen av propaganda med felaktig eller missvisande information som man hittar på just högerextremistiska och rasistiska hatsajter och orsaken till att man ska hålla sig ifrån dem.
    Klippet nedan visar, som jag fattar det, tyvärr någonting annat !!!

">

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • nihka
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 13:53:54 följande:
    Klippet nedan visar, som jag fattar det, tyvärr någonting annat !!!
    Ja, det visar människor som inte tillåts resa vidare utan hotats att interneras i ett land de vill lämna och som inte tar emot förnödenheter av poliser som företräder den myndighet som försöker tvinga dem kvar.
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-06 14:12:32 följande:
    Ja, det visar människor som inte tillåts resa vidare utan hotats att interneras i ett land de vill lämna och som inte tar emot förnödenheter av poliser som företräder den myndighet som försöker tvinga dem kvar.
    Att fakta är exakt som du, nihka, beskriver, vet du hur ???
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 14:16:16 följande:
    Att fakta är exakt som du, nihka, beskriver, vet du hur ???
    Var du möjligen på plats ???
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!