• Anonym (empatistörd?)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag har läst aftonbladet, tittat på nyheterna. Trots att jag förstår att jag borde, så känner jag ingenting när jag ser bilden av det döda barnet. Bryr mig inte om att folk dör på Medelhavet eller svälter i sina byar. Jag försöker tänka att det kunde varit mina barn, men det hjälper inte. På begravningar brukar jag låta bli att blinka för att det ska komma en tår eller två, men jag har aldrig varit ledsen. Inte ens på min pappas begravning. Känner aldrig för någon utanför min familj men blir illa berörd om jag ser ett påkörd djur och kan inte döda en abort om vi metar. Jag har aldrig berättat det här för någon men jag måste få veta om det finns någon annan, eller om jag bör söka vård.

• Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!
  • Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Förrvirrad) skrev 2015-09-06 15:09:05 följande:

Fy satan flr vissa människor här. Ibland önskar jag att man SD och de som sympatiserar med SD skulle kunna bli ifrån tagna allt. Och sedan lan de få böna och be för att slippa dricka smutsigt vatten. Då kanske de skulle kunna sluta sitta på sina höga stolar och tycka att de är några som är bättre än andra.

Men lilla du,

Dom var i Turkiet, där fick dom asyl, den det dög tydligen inte för där vara dom ju tvungna att jobba för sitt uppehälle..

Här kan dom ju inkassera bidrag som jag har jobbat ihop. Inte för att ett gäng lyxkurder ska få det.

Dom får jobba som alla andra, skicka hem skitenSkål
  • Anonym (Vem bryr sig)

Varför stannar dom inte i Turkiet, Serbien, Ungern eller Grekland???

För inte är det krig i alla dessa länder.. Nej... bidragen är bättre i Tyskland och Sverige...

Nej dom är inte flyktingar utan lyxsökare som jag tyvärr måste betala för.

• Anton Chigurh
    Anonym (l)) skrev 2015-09-06 15:03:35 följande:
    Men du var, tydligen.
    Visa mig inlägget där jag påstår ATT DET VAR/ÄR som jag anade/misstänkte. Där jag uttryckligen påstår detta !!!

Tack på förhand.

Mvh //Anton
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (jessie)
    nihka skrev 2015-09-06 15:03:16 följande:
    De har inte bett om något annat än att få resa igenom Ungern vilket de initialt hindrades från.

Vad har din röv att göra med de senaste dagarnas händelser i flyktingströmmen genom Ungern?

dom hindras för at reglerna är sådana att man skall söka asyl i det första eu land man kommer till. 

det är INTE tillåtet att resa in i eu och resa lite hur man vill utan papper. 

• Anonym (l))
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 15:20:00 följande:
    Visa mig inlägget där jag påstår ATT DET VAR/ÄR som jag anade/misstänkte. Där jag uttryckligen påstår detta !!!

Tack på förhand.

Mvh //Anton
    Då kan du visa mig inlägget där Nikha skriver att hon var där, som du insinuerade.

Sedan behöver du inte skrika, du hörs inte bättre för det, utan ger bara ett patetiskt intryck.
  • Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (jessie) skrev 2015-09-06 15:24:52 följande:

dom hindras för at reglerna är sådana att man skall söka asyl i det första eu land man kommer till. 

det är INTE tillåtet att resa in i eu och resa lite hur man vill utan papper. 

Varför ska dom till EU, dom kan ju åka till ett arabland som ligger närmare och kommer inte stöta på några kulturella skillnader...

VAD ska dom hit och göra???Skrikandes
  • Anonym (Blink)

Har inte läst alla svar i tråden, men ska försöka vara saklig.

Empati är ett av de mest invecklade system hjärnan har, och är en otroligt komplicerad process i hjärnan.

Skulle tro att du har någon personstörning som stör på det känslomässiga planet, vilket även påverkar empatin.

• Anonym (Vem bryr sig)
    Anonym (Blink) skrev 2015-09-06 15:43:02 följande:

Har inte läst alla svar i tråden, men ska försöka vara saklig.

Empati är ett av de mest invecklade system hjärnan har, och är en otroligt komplicerad process i hjärnan.

Skulle tro att du har någon personstörning som stör på det känslomässiga planet, vilket även påverkar empatin.

Varför då?

Förklara närmare är du snäll!

1) Pojkens familj hade asyl i Turkiet men tydligen dög inte landet och dom vill komma till ett rikt västerländskt land som kunde försörja dom.. Förklara detta för mig är du snäll...

2) Det är föräldrarnas fel att pojken dog, vilket är tragiskt.. Men vet du vad.. det dör barn varje dag under mer tragiska förhållanden.

3) Vi kan ju placera lite flykingfamiljer hos dig så att du kan försörja dom, för det vill inte jag... 

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Förrvirrad) skrev 2015-09-06 15:05:56 följande:
    Ja barn dör varje dag. Men det BÖR inte vara varje dag barn, och oskyldiga människor dör pga krig. Barn SKA inte behöva dö för att de svälter, de dricker farligt vatten osv. Ingen kan någonsin säga att barn har gjort något ondskefullt. Barn blir bara elaka för att vuxna lär/tvingar dom att bli onda och göra onda handlingar.
    Ne barn ska inte behöva dö pga krig, men det gör dom och har gjort sedan urminnes tider.

Och nu har den delen av Sverige som tror att dom gör skillnad genom att dela inlägg på facebook tydligen vaknat bara för att dom fick se en bild.
    Har ni aldrig sett ett lik innan liksom? Hade ni hängt med lite de senaste åren så hade ni vetat att detta pågick.
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:14:00 följande:

Men lilla du,

Dom var i Turkiet, där fick dom asyl, den det dög tydligen inte för där vara dom ju tvungna att jobba för sitt uppehälle..

Här kan dom ju inkassera bidrag som jag har jobbat ihop. Inte för att ett gäng lyxkurder ska få det.

Dom får jobba som alla andra, skicka hem skiten

Men lilla du, den här pojken är bara ett exempel på människor som flyr. Och det står för något som är mycket större...
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!