• Anonym (empatistörd?)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag har läst aftonbladet, tittat på nyheterna. Trots att jag förstår att jag borde, så känner jag ingenting när jag ser bilden av det döda barnet. Bryr mig inte om att folk dör på Medelhavet eller svälter i sina byar. Jag försöker tänka att det kunde varit mina barn, men det hjälper inte. På begravningar brukar jag låta bli att blinka för att det ska komma en tår eller två, men jag har aldrig varit ledsen. Inte ens på min pappas begravning. Känner aldrig för någon utanför min familj men blir illa berörd om jag ser ett påkörd djur och kan inte döda en abort om vi metar. Jag har aldrig berättat det här för någon men jag måste få veta om det finns någon annan, eller om jag bör söka vård.

• Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!
  • apburen
    nihka skrev 2015-09-06 14:12:32 följande:
    Ja, det visar människor som inte tillåts resa vidare utan hotats att interneras i ett land de vill lämna och som inte tar emot förnödenheter av poliser som företräder den myndighet som försöker tvinga dem kvar.
    De som inte tar emot förnödenheter en gång ska aldrig mer få chansen.
    Då kan de sitta är och vara hungriga.
    Vem bryr sig?
    Inte jag.

Flyktingar? My ass.
  • nihka
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 14:16:16 följande:
    Att fakta är exakt som du, nihka, beskriver, vet du hur ???
    Fakta är att detta klipp är från Ungern 3 september 2015, alltså för 3 dagar sedan, och att det är den ungerska polisen som delar ut förnödenheterna. Det var ju ett jäkla ståhej över Ungerns agerade och hur de försökte stoppa alla flyktingarna att passera genom landet utan skulle internera dem istället.

Har du inte följt med i media?
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2015-09-06 14:57:47 följande:
    Fakta är att detta klipp är från Ungern 3 september 2015, alltså för 3 dagar sedan, och att det är den ungerska polisen som delar ut förnödenheterna. Det var ju ett jäkla ståhej över Ungerns agerade och hur de försökte stoppa alla flyktingarna att passera genom landet utan skulle internera dem istället.

Har du inte följt med i media?
    Jo, men jag har inte sett 100 % av allt som visas. 

Har du det ???

Du har möjligen rätt, nikha, men då kan du säkert länka till en seriös källa som bekräftar det du påstår här.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (empatistörd?) skrev 2015-09-04 15:18:22 följande:

Jag känner starkt för djur, så det måste ju betyda att jag har empati. Det är bara människor jag inte bryr mig om. Folk dör ju hela tiden och dessutom borde inte föräldrar skaffa massa barn i dåliga miljöer. Det måste väl vara bättre att drunkna än att leva i krig.

Mitt liv kanske är fattigt. Jag vet inget annat, men förundras över att människor sitter och gråter över ett främmande barn.

Jag har inte läst alla inlägg och någon har säkert nämt det här tidigare. Men det här är helt sjukt att säga. "De borde inte skaffa barn där". Och därför ska vi se på när människor dör? Har du sett en människa dö framför ögonen på dig utan att bli berörd?

Att du kan säga att det är bättre att dö än att leva i krig. Inget av det skulle jag önska någon människa i världen. Tror du majoriteten av de människor som bor i Syrien väljer att ha krig där? Tror du inte de skulle vilja bo där i fred och slippa kassta sig ut på en liten båt i Medelhavet? Kan du inte förstå hur illa det är om dom hellre väljer att åka på en liten båt i Medelhavet istället för att stanna. Det är väldigt lätt för någon i Sverige som har både mat och husrum i överflöd att människor som har det sämre får skylla sig själva. Herregud. Blir mörkrädd när någon utökar sig så.
  • nihka
    apburen skrev 2015-09-06 14:21:39 följande:
    De som inte tar emot förnödenheter en gång ska aldrig mer få chansen.
    Då kan de sitta är och vara hungriga.
    Vem bryr sig?
    Inte jag.

Flyktingar? My ass.
    De har inte bett om något annat än att få resa igenom Ungern vilket de initialt hindrades från.

Vad har din röv att göra med de senaste dagarnas händelser i flyktingströmmen genom Ungern?
  • Anonym (l))
    Anton Chigurh skrev 2015-09-06 14:17:18 följande:
    Var du möjligen på plats ???
    Men du var, tydligen.
  • Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (qwerty) skrev 2015-09-06 10:22:18 följande:

Bryr mig inte heller om honom.

Barn dör varje dag. Men nu när dom råkade fota en blir hela journalistkåren och varenda facebook-mamma proffssnyftare.

Ja barn dör varje dag. Men det BÖR inte vara varje dag barn, och oskyldiga människor dör pga krig. Barn SKA inte behöva dö för att de svälter, de dricker farligt vatten osv. Ingen kan någonsin säga att barn har gjort något ondskefullt. Barn blir bara elaka för att vuxna lär/tvingar dom att bli onda och göra onda handlingar.
  • Anonym (Vem bryr sig)

Bryr mig inte om barnet som dog. Dom hade en fristad / land = Turkiet men vill ha lyxet. Sökte sig vidare illegalt ... Här kan dom inkassera bidrag, resten av livet...

Vem fel är det att pojken dog? Mamman och pappans.

Noll empati... 

Samt Sveriga kan inte ta emot att flyktingar, dom anpassar sig inte.

Nej tack. Skicka hem dom till Syrien, dom får lösa sitt skit själva.

• Anonym (Förrvirrad)

Fy satan flr vissa människor här. Ibland önskar jag att man SD och de som sympatiserar med SD skulle kunna bli ifrån tagna allt. Och sedan lan de få böna och be för att slippa dricka smutsigt vatten. Då kanske de skulle kunna sluta sitta på sina höga stolar och tycka att de är några som är bättre än andra.

• Anonym (Förrvirrad)
    Anonym (Vem bryr sig) skrev 2015-09-06 15:06:43 följande:

Bryr mig inte om barnet som dog. Dom hade en fristad / land = Turkiet men vill ha lyxet. Sökte sig vidare illegalt ... Här kan dom inkassera bidrag, resten av livet...

Vem fel är det att pojken dog? Mamman och pappans.

Noll empati... 

Samt Sveriga kan inte ta emot att flyktingar, dom anpassar sig inte.

Nej tack. Skicka hem dom till Syrien, dom får lösa sitt skit själva.

Vill du också åka till Syrien?
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!