• Anonym (empatistörd?)

Bryr mig inte om pojken som drunknade!

Jag har läst aftonbladet, tittat på nyheterna. Trots att jag förstår att jag borde, så känner jag ingenting när jag ser bilden av det döda barnet. Bryr mig inte om att folk dör på Medelhavet eller svälter i sina byar. Jag försöker tänka att det kunde varit mina barn, men det hjälper inte. På begravningar brukar jag låta bli att blinka för att det ska komma en tår eller två, men jag har aldrig varit ledsen. Inte ens på min pappas begravning. Känner aldrig för någon utanför min familj men blir illa berörd om jag ser ett påkörd djur och kan inte döda en abort om vi metar. Jag har aldrig berättat det här för någon men jag måste få veta om det finns någon annan, eller om jag bör söka vård.

• Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!
  • Anonym (N)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-04 23:56:59 följande:

Om du inte vet hans motiv kanske du inte ska uttala dig om det?

Jag har åsikter om hans handling. Hur har du tänkt stoppa mig?
  • Anonym (Autism)
    Anonym (N) skrev 2015-09-05 00:03:48 följande:

Jag har åsikter om hans handling. Hur har du tänkt stoppa mig?

Du har skrivit "han riskerade sin familjs liv för att få tänder" är det en åsikt eller har du uttalat dig om hans motiv? Som du i nästa andetag förnekar att du vet något om.
  • Anonym (N)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-05 00:09:15 följande:

Du har skrivit "han riskerade sin familjs liv för att få tänder" är det en åsikt eller har du uttalat dig om hans motiv? Som du i nästa andetag förnekar att du vet något om.

Hallå, det är hans egen familj i Canada som sagt det!
  • Anonym (Öppna ögonen!)

Hade han jobb i Turkiet? (Källa på det?) Snälla ni åk ner till Turkiet och se hur många Syrier som lever som flyktingar där! (Över 1 miljon)
    Hur många har jobb? Hur många undrar istället hur de ska ha råd att köpa mat imorgon? Hur många undrar hur de ska betala för att ha tak över huvudet?
    Turkiet vill inte ha dom där.
    Klart man måste se sig om efter hållbart liv någon annanstans.
    Sluta sitta och snacka en massa skit om saker och situationer som ni inte har en aning om!

• gröna

Jag är som du och jag tror inte det är något fel. Det är ju till exempel helt OK och lagligt att välja skänka sina pengar till världsnaturfonden eller wspa (eller vad de heter nu) istället för en organisation som hjälper människor. Vissa saker ligger en varmare om hjärtat helt enkelt., ingen kan spärra in dig för det.

Däremot om du skulle aktivt medvetet skulle orsaka de där människorna skada och lidande så bör du nog söka vård

• Anonym (newsflash)
    Anonym (Autism) skrev 2015-09-05 00:09:15 följande:
    Planen var först att ta sig till Kanada för att fixa tänderna där, när inte det fungerade eftersom Kanada är svårt att ta sig till så var plan B Sverige eftersom invandrare får gratis tandvård här medan svenskar måste betala.

Hans syster i Kanada berättade om det i TV.
  • Anonym (newsflash)

Och nej, jag fattar inte heller varför vi ska bry oss mer om dem som vållar sin egen död på Medelhavet än t.ex de två svenskar som brutalt och utan egen skuld mördades av asylsökare på Ikea. Det är helt bakvänt.

De hade kunnat stanna i Turkiet, de var säkra där, men de ville ta sig vidare till Europa eftersom Europa är rikare. De var helt enkelt ekonomiska flyktingar som satsade sina liv för ett lite lyxigare liv, men förlorade.

Rysk roulette med sina barns liv som insats. Dumt!

• Anonym (Fanny)

Bryr mig inte heller om flyktingar eller om pojken, trots att jag tycker det är tråkigt att ett barn dör.

Skulle aldrig få för mig att skänka

flyktingar pengar eller ge pengar till tiggare.

Därimot bryr jag mig mycket å skulle göra mkt om det krävs för mina vänner och min familj. Sån är jag.

• Anonym (Sök hjälp)

Till TS och liknande människor: Ja ni är riktigt empatistörda. Sök hjälp, ni verkar inte må bra. Om man inte ens blir berörd av att ens nära och kära råkar ut för något hemskt, ja då är det inte normalt.

• Anonym (bojan)
    Anonym (Samma) skrev 2015-09-04 22:56:54 följande:

Du känner inte mig överhuvudtaget, så försök inte att sätta någon diagnos på mig är du snäll.

Jag bryr mig inte om min familj för att jag drar någon större nytta av dom än vad dom gör av mig. Jag skulle göra precis vad som helst för min familj oavsett om jag fick något tillbaka eller inte. Så kom inte med en massa sjuka påståenden tack.

Man är ingen psykopat för att man inte gråter över ett dött barn som man inte har någon som helst anknytning till. Fattar du hur många människor det är som dör varje dag under helt vidriga omständigheter? Skulle du gråta över varje bild om det fanns några?

Jag ställde dig en fråga om hur ditt känslomässiga engagemang för omvärlden (eller brist därav) skiljer sig från någon med psykopatiska personlighetsdrag. Jag har inte påstått att du har det. Svara gärna på frågan. Du ser ju uppenbarligen fördelar med att vara känslokall och tycker att folk som har medkänsla inte ser nyktert och logiskt på saker och situationer (av döma av det du skrev). Du verkar se svart/vitt, men faktum är att människor kan ha olika grader av empati och medkänsla.

Jag skrev ingenstans att man är psykopat för att man inte gråter över ett okänt dött barn. Du förvränger det jag skrev för att du blev defensiv. I den här delen är ditt svar helt irrelevant och därför väljer jag att inte bemöta den.
Svar på tråden Bryr mig inte om pojken som drunknade!