Gott&blandat55 skrev 2015-09-10 12:10:45 följande:
Vad tråkigt att du inte är mer källkritisk och litar blint på vad folk skriver på sociala medier om pappans önskan av "gratis tandvård i Sverige" , "pappan är skyldig till deras död pga hans tänder". Det är så sorgligt att läsa de här kommentarerna.
Han kanske bodde i Turkiet i 3 år. Familjen kanske skulle ha stannat där och behandlats som svin av dagliga diskrimineringar och särbehandlingar. Då skulle åtminstone familjen ha levt. Men säg fan inte om att han dödade sin familj pga tänder. Sjunk inte så lågt, även om du är en stolt SD:are är du snäll.
Idag är det så jäkla många lögner som sprids i världen att man inte tror på nåt av de till slut. Först skulle familjen till Kanada och deras Migrationsverk hade bekräftat denna information och om deras ansökan. Nu var det visst Sverige dom ville till helt plötsligt. Nä nu får det vara nog med all bullshit. Jag vill inte läsa massa propaganda utan istället Fokusera på Alan och hans bror som så tragiskt drunknade i vattnet. Likt många andra barn. Jag är för trött på att bli arg numera. Jag blir bara ledsen ... Jag hoppas du känner medlidande.
Ledsen att göra dig besviken men det är inget som jag har läst på sociala medier. Att du har för vana att lita på vad som skrivs där betyder inte att jag gör det.
De var i trygghet i Turket. Ingen ISIS hängde dem i hälarna, varken innan de flydd till Turkiet eller efter. Det finns även seriösa källor på att pappan inte alls var med på båten själv och att det är pga det som han är den enda överlevande. Han ville skicka frun och barnen före så att han skulle kunna komma efter som anhöriginvandrare...
Han har aldrig sökt asyl i Kanada enligt Kanadensiska myndigheter... Det är många lögner som blir till sanningar för vissa människor. Men även om man tror på det man ljuger om så blir det inte mer sant.
Det finns riktiga flyktingar och så finns det de som bara tar chansen att få ett bättre liv.