Gott&blandat55 skrev 2015-09-09 12:36:47 följande:
Fy fan vilken patetisk ursäkt till en människa du är. Jag vet att om jag fortsätter diskutera med era IQ-befriade TROLLHJÄRNOR, kommer jag bara att slösa min dyrbara tid i onödan. Jag ska inte ens behöva förklara varför. Om du däremot inte gör det, hoppas jag att vi aldrig kommer att ses någon gång i våra liv. För jag vill inte tro att det finns sådana här personer som du och Ts hävdar sig vara.
Till er andra som tyckte att det var juu sååå konstigt att de inte stannar i Ungern, Serbien eller Turkiet: kolla bara klippet på vad den ungerska kamerakvinnan som sätter krokben för flyktingar som flyr med barn i armen. Inte ska jag behöva föreläsa om hur bland annat kurder behandlas där? Eller måste jag det? TRO FAN ATT JAG SPYR PÅ ER DÅ!
Mvh
"En utländsk som också flytt från krig"
Jag har mätt min intelligens och är väldigt säker på att den är högre än din, med tanke på hur du resonerar.
De hade levt 3 år i Turkiet. De hade bostad. Det gick ingen nöd på dem. Men pappan ville till Europa för att få tänder. Det finns ingen anledning att känna empati med någon som är död. Och pappan valde medvetet att riskera sin trygga familjs liv så honom kan jag verkligen inte känna empati för.
Att du drar in riktiga flyktingar i diskussionen om den där 3-åringen, säger mer om din oförmåga att hålla dig till ämnet, än vad det gör om hur jag är som person, vad jag gör för att hjälpa osv.
Det finns många som flyr på riktigt. Dem hjälper jag. Sen finns det vissa som försöker ta chansen att få det ännu bättre i ett land som t.ex Sverige, med alla de sociala förmåner som vi har. Dem tycker jag inte synd om.