nonameleft skrev 2015-10-15 10:49:15 följande:
Tack så mycket!!
Ja, jag är väldigt glad att man får gå på så många kontroller här med tanke på hur orolig jag har varit. Kommer inte ihåg att jag var lika stressad när jag var gravid med sonen för 7-8 år sedan men jag tror att jag varit extra nervös pga av att jag fått några missfall däremellan. Jag är en sådan som tydligen blir gravid lätt men också får missfall lätt. Missfallen har dock alla varit före vecka 7. Sedan har jag varit lite stressad pga min ålder också. Fyllde 40 nu i sommar.
Vet precis den där känslan av att inte riktigt tro att man är gravid. Magen till trots - de stunder då brösten inte ömmar, jag inte mår illa eller har molvärk så kan jag inte heller tro att jag är gravid.
Kanske ska testa detoxte och se om jag blir mindre svullen men om det är som min första graviditet så kommer svullnaden nog inte gå ner innan "riktiga" gravidmagen kommer fram.
Vilken vecka är du i nu?
Okej, det här är min första graviditet och än så länge så tror jag att embryot lever! Jag gick precis in i vecka 9 idag. Så än så länge så kan mycket hända. Men intalar mig själv att det är klart att det kommer gå bra :) men oron för missfall finns ju där så klart, varje dag.
Jag förstår din oro/stress när missfall finns i ryggsäcken och åldern. Men så länge du känner dig trygg i dig själv så tycker jag att du ska njuta av att vara gravid :)
Just nu känns det som om mina gravidsymtom ökat från tidigare veckor, mer molande "mensvärk" och illamåendet har varit lite mer påtagligt. Hur var det för dig? Men jag ska verkligen inte klaga :D
Hur har du mått och hur mår du nu? :)