• Svar på tråden Majbebisar 2016
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 08:42:54 följande:
    Haha ja men precis.. i vanliga fall kan jag äta det mesta men nu... "google it" funkar det. Jo men.. okej jag äter.. haha men samtidigt bra vi kollar upp så man inte äter nått som är "fel" Vi vill ha kvar bebis :D

Ja hösten är perfekt nu när man vill börja ha större tröjor  på sig :p
    och byxor MÅSTE jag köpa nya men inte kommit till någon bra affär ännu!! men bra med stretch, kanske lite för tidigt o köpa mammabyxor.? eller ? :p när kan man börja göra det...

jag ska på släktkalas när jag är i vecka 12 tänkte kasnke har en tajtare tröja på mig då, se om någon vågar kommentera det eller om de bra tror jag är tjock haha :p har inte bestämt mig men kanske..

Ja nu har jag inte många dagar kvar till mitt UL så då får jag första blicken :)
    Haha, ja det är galet vad misstänksam man blir mot saker :p

Jag tänker att det ska vara bekvämt, men bestämde mig för att ett par mammabyxor var att kliva ur bekvämlighetsboxen för mig och mina hjärnspöken. Så jag köpte de super stretchiga onlyjeansen i en 1-2 gå ger större storlek än vad jag brukar ha. De sitter typ på plats nu, går jag kan jag vilja dra upp dem, men jag har ett stilla sittande jobb så det är lugnt ;) de ser iaf inte konstigt stora ut ;)
    Men vill man köpa mammabyxor redan nu så tycker inte jag att det är nå fel i det :)

Näääe, nu är det nära :D berätta allt sen!!
  • MakeitHappen
    1112NL skrev 2015-10-14 16:57:37 följande:

Jag köpte garvidbyxor nu i helgen. Gillar bara de utan mudd där det är låg midja som hamnar under magen... Fanns ett par svarta på HM så jag slog till eftersom vi har två kalas nästa helg och jag vara har byxor som är på tok för tajta och ofta höga i midjan annars. Fick låna ett par stretchiga med låg midja av syrran också i helgen så nu har jag nåt att ha på mig i alla fall... Kan verkligen inte knäppa mina vanliga jeans!
    Vet att det varit likadant tidigare graviditeter och att jag kunnat ha vanliga byxor igen en tid när första svullnaden och illamående la sig.
    Jag är 9+2

Min kollega berätta att hon köpte ett par på HM som hon rekomenderade :) så får kika på dem när det är dags för mig..
    Jag förstår ditt dilemma att inte ha några byxor som sitter skönt. jag får på mig mina men de känns inte skönt när man lutar sig framåt.. :)
  • MakeitHappen
    Acamilla skrev 2015-10-14 16:58:16 följande:
    Haha, ja det är galet vad misstänksam man blir mot saker :p

Jag tänker att det ska vara bekvämt, men bestämde mig för att ett par mammabyxor var att kliva ur bekvämlighetsboxen för mig och mina hjärnspöken. Så jag köpte de super stretchiga onlyjeansen i en 1-2 gå ger större storlek än vad jag brukar ha. De sitter typ på plats nu, går jag kan jag vilja dra upp dem, men jag har ett stilla sittande jobb så det är lugnt ;) de ser iaf inte konstigt stora ut ;)
    Men vill man köpa mammabyxor redan nu så tycker inte jag att det är nå fel i det :)

Näääe, nu är det nära :D berätta allt sen!!
    Jaha så du tänker så. köpa större storlek på byxorna. men såklart stretchbyxor är ju kanon och kan nog inte se fel ut så du gjorde nog ett bra val :)
    När min syrra var gravid så hade hon sina egna jeans hela tiden men de var aldrig knäppta under magen, hon spände åt med gummiband!! haha men de funkade..
    men jag kommer nog köpa mammabyxor efter jag sett att det finns en juvel där inne, :)
    absolut !! :)

har du nån hemsk illamående eller nåt sånt? jag har turen att slippa det , (ta i trä) haha :P
  • Acamilla
    emjh skrev 2015-10-14 10:18:55 följande:
    Västmanlands län, men det är Uppsala Universitet som håller i studien. 

Jag fick flera UL med mitt första barn, men det berodde på att jag hade ett myom som de opererade bort i v22 så de behövde kolla att hon mådde bra & att allt var ok efteråt. Glad
    Jaha, då har man väl knappats sån tur i Gävleborg då ????

Det här blir min första så har ingen koll på någonting ^^
  • Acamilla
    LindaPernilla skrev 2015-10-14 14:03:50 följande:

Jag har sedan 3 veckor tillbaka sprungit mellan 2-6 gånger på toa för att kissa på nätterna! Allvarigt!? Snacka om sömnrubbningar. Är helt slutkörd om dagarna då jag inte får sova!

Jag dricker ingenting 2 timmar innan jag lägger mig på kvällarna & jag kissar innan jag lägger mig.

Jag somnar överallt. Så fort jag slår ner rumpan på jobbet (vilket iofs inte sker så ofta inom vården) så somnar jag sittande. Jag törs knappt köra bil.

Har gått så långt att jag inte vill ansvara för medicin till patienterna för jag är rädd att göra fel pga tröttheten. Så nu kommer jag sjukskriva mig en vecka och ta vara på all vila jag kan.

Usch vad jobbigt. Om jag har otur så vaknar jag en gång för att jag behöver kissa XD

Hoppas det går över, så där vill man ju inte att det ska fortsätta hela graviditeten. Kan det att ha å göra med hur livmodern sitter tro?
  • nonameleft

Hej alla blivande mammor och grattis till graviditeten! Får man hoppa in här? Jag är i vecka 12 (11 + 2 eller 4). Beräknat BF är 30 april - 2 maj så vet inte om jag tillhör denna eller aprilgruppen. Detta blir andra barnet. Har en 7-åring sedan tidigare.

Jag har följt tr
    åden mer eller mindre sedan den startade men då jag är så sjukt rädd för missfall har jag liksom inte vågat skriva här.Är det fler än jag som har sådan sjuklig rädsla för missfall? Peppar peppar så kommer det gå vägen. 

Bor inte i Sverige s
    å jag har redan varit på både VUL och UL. Där jag bor går man till gyn en gång i månaden och får göra UL varje gång om man så önskar. Nästa UL är på måndag då jag går in i vecka 13. Då mäter de nackspalten och sedan blir det blodprover för att avgöra risken för trisomi. Jag tror att detta är det som kallas KUBB-test i Sverige?!

Jag ville vänta med att g
    å ut med graviditeten till efter vecka 12 men magen svullnade upp redan i vecka 7 och efter vecka 8 var det svårt att dölja den (särskilt kvällstid). Det är väl tarmarna antar jag. Så appropå mammabyxor så har jag inhandlat redan för 2 veckor sedan då jag lessnade på att ha tajts på mig varje dag. Här är jag för en vecka sedan på morgonen. Kvällstid är den ännu större.

• Ananass
    LindaPernilla skrev 2015-10-14 14:03:50 följande:

Jag har sedan 3 veckor tillbaka sprungit mellan 2-6 gånger på toa för att kissa på nätterna! Allvarigt!? Snacka om sömnrubbningar. Är helt slutkörd om dagarna då jag inte får sova!

Jag dricker ingenting 2 timmar innan jag lägger mig på kvällarna & jag kissar innan jag lägger mig.

Jag somnar överallt. Så fort jag slår ner rumpan på jobbet (vilket iofs inte sker så ofta inom vården) så somnar jag sittande. Jag törs knappt köra bil.

Har gått så långt att jag inte vill ansvara för medicin till patienterna för jag är rädd att göra fel pga tröttheten. Så nu kommer jag sjukskriva mig en vecka och ta vara på all vila jag kan.

Nej usch vad jobbigt! Och jag som klagar på att jag behöver gå upp ca 2 gånger varje natt för att kissa. Men då vaknar jag halv 7 på morgonen med sprängfylld blåsa ändå. Konstigt att det blir så när man inte dricker något! Haha :P
  • Acamilla
    MakeitHappen skrev 2015-10-14 18:14:34 följande:
    Jaha så du tänker så. köpa större storlek på byxorna. men såklart stretchbyxor är ju kanon och kan nog inte se fel ut så du gjorde nog ett bra val :)
    När min syrra var gravid så hade hon sina egna jeans hela tiden men de var aldrig knäppta under magen, hon spände åt med gummiband!! haha men de funkade..
    men jag kommer nog köpa mammabyxor efter jag sett att det finns en juvel där inne, :)
    absolut !! :)

har du nån hemsk illamående eller nåt sånt? jag har turen att slippa det , (ta i trä) haha :P
    Ja, det känns som en bra början, i alla fall för mig :)

Haha, ja varför inte. Bara de sitter där de ska och är bekväma så varför inte, billigt och bra med gummisnoddar :p!!!

Ja, ett par mammabyxor blir det för mig senare med skulle jag tro :)

Nej, jag mår också förvånansvärt bra. Märker bara av illamåendet om jag fuskar med matintaget :) så jag ska absolut inte klaga. Det värsta är väl att magen inte fungerar som den ska. Och jädrar vad gaserna kan lukta unk, Hahaha!

Tycker det är en svårbalansgång att vara glad och nöjd för att man mår så pass bra och att inte oroa sig för att symtomen dör ut för att fostret inte skulle må bra. Men vad tusan, att bli gravid är inte illa pinkat :D

Hur går det för dig med dina symtom då? :)
  • Acamilla
    nonameleft skrev 2015-10-14 19:42:57 följande:

Hej alla blivande mammor och grattis till graviditeten! Får man hoppa in här? Jag är i vecka 12 (11 + 2 eller 4). Beräknat BF är 30 april - 2 maj så vet inte om jag tillhör denna eller aprilgruppen. Detta blir andra barnet. Har en 7-åring sedan tidigare.

Jag har följt tråden mer eller mindre sedan den startade men då jag är så sjukt rädd för missfall har jag liksom inte vågat skriva här.Är det fler än jag som har sådan sjuklig rädsla för missfall? Peppar peppar så kommer det gå vägen. 

Bor inte i Sverige så jag har redan varit på både VUL och UL. Där jag bor går man till gyn en gång i månaden och får göra UL varje gång om man så önskar. Nästa UL är på måndag då jag går in i vecka 13. Då mäter de nackspalten och sedan blir det blodprover för att avgöra risken för trisomi. Jag tror att detta är det som kallas KUBB-test i Sverige?!

Jag ville vänta med att gå ut med graviditeten till efter vecka 12 men magen svullnade upp redan i vecka 7 och efter vecka 8 var det svårt att dölja den (särskilt kvällstid). Det är väl tarmarna antar jag. Så appropå mammabyxor så har jag inhandlat redan för 2 veckor sedan då jag lessnade på att ha tajts på mig varje dag. Här är jag för en vecka sedan på morgonen. Kvällstid är den ännu större.

Hej och grattis :)

Jag hade en sjuklig rädsla tidigare. Men nu är den borta, i alla fall för det mesta. Jag intalade mig själv att jag helt enkelt inte tänker tro på att jag är gravid förrän jag får se det med mina egna ögon, eller öron ;)

Oj vilken mage! Fast en fin gravidmage, även om det kanske bara är tarmarna som trycker på ;)
    Jag var jättesvullen tidigare, men så tog jag en kopp detoxte och blev som en människa igen. Vet dock inte helt säkert om det är bra, men läste på alla texter och inget nämndes om graviditeter och jag hade nästan ont i magen så svullen jag var :p!

Vimlen tur du har som får så många undersökningar. Förstår inte varför inte Sverige har så :/
  • emjh
    Acamilla skrev 2015-10-14 19:38:04 följande:
    Jaha, då har man väl knappats sån tur i Gävleborg då ????

Det här blir min första så har ingen koll på någonting ^^
    Omöjligt är det ju inte, Gävleborg gränsar väl också till Uppsala län? 
    Fast jag har iofs ingen aning om hur spridd den här studien är, fick bara veta att det är en stor sådan. Hoppas du får vara med. :)
Svar på tråden Majbebisar 2016