• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • Anonym (bowla)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-08 15:05:58 följande:

Jodå!! Hade jag dissat ett av mina ex i början som jag tänkte men gav en chans... Hans klädstil var too Much men han luktade såå gott!! Rätt parfym kan göra underverk.

Vilken parfym använde(r) han?
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (bowla) skrev 2015-09-08 22:25:37 följande:

Vilken parfym använde(r) han?

Gud, jag minns inte. :) men jag fick minst ett kåtslag när det kom förbi män på mitt jobb som också hade den parfymen varför undrar du?
  • Yologirl

Tack för alla svar jag fick.

Jag vet att jag borde gå vidare men man blir så töntig när man väl fått känslor för nån och har svårt med det i vanliga fall ;(

• Ailiane

Ja, men även om man är en positiv person så kan många nitar gjort en mer negativ. Klart det inte blir lättare att hitta nån när man är negativ men det är svårt ibland...

Svårt att hitta någon alls

Svårt att orka, ha tid, hitta någon att ens dejta

Svårt att hitta någon att verkligen älska

• Ailiane

Jag förstår dig ts, jag är också singel tjej och vet inte hur jag ska göra. Känns som man måste vara skitsnygg och medveten om utseende, träning etc för att kunna hitta någon. Om man nu inte är jätte intresserad av det utan bara lite, då måste man bli nån djäkla super women, man får rådet att ändra sig, gå ner i vikt, sminka sig mer, bry sig jätte mycket om kläder etc. Men om jag nu inte är en sån person, vad gör jag då? Förändrar mig själv till max för att passa in i någon annans mall.

• Gammal_jazz
    Anonym (svårt!) skrev 2015-09-08 13:52:41 följande:

Jag undrar också vart man hittar en kille! Ett mysterium. Internet och krogen är inte min grej.. :/

Du är ju på internet nu;))
  • Tom Sawyer

Ang parfyminlägget ovan så är det en bra icebreaker att ta kontakt med ute på stan. Även på ICA.
    "Ursäkta, men jag måste bara fråga vad din parfym heter, den doftar... *fyll i valfritt alternativ*
    OBS. Detta funkar bäst om personen faktiskt bär en parfym vid tillfället, och exempelvis inte är toksvettig på gymmet, eller simmar som fan i bassängen *flinar brett*

• Ailiane

Sen är det faktorn med livsstil. Vad gör man om man upptäckt lite för sent att man är en introvert person med ett väldigt extrovert jobb? Det innebär att all extrovertet går till jobbet och att man därefter har behov av egentid och vila i viss mån dvs inte uppskattar eller orkar träffa nya dejter varje vecka,festa,gå ut så mycket etc. Så är det för mig och då har jag ändå gått ner till 80% dvs så mycket som jag klarar av ekonomiskt.

• Ailiane

Sen kan det ju också vara så att man har mycket svårt att faktiskt bli intresserad av någon. Om man nu har en lång startsträcka och avslutningssträcka, tar lång tid att bli intresserad och lång tid att sluta tänka på en person. Jag har ex bara varit intresserad av en person och jag är över 30. Är fortfarande det fast det är kört, intresserad i många år utan möjlighet att göra något åt det.

• Joohann
    Smecker skrev 2015-09-08 15:26:35 följande:

Så definitionen på guldkorn är "färdig med sitt ex och seriös"?

Svar JA
Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??