• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • Gammal_jazz
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-08 16:09:51 följande:

Vad kul det hade varit om fler raggade upp varandra, lite här och där och inte på krogen. Gymmet borde ju funka som ett alternativ till simning.

Jag tror det är samma folk på gymmet som på krogen, vill synas och kunna träna bort det som de drack för mycket förra helgen!
  • Johan70
    Ailiane skrev 2015-09-08 23:01:36 följande:

Jag förstår dig ts, jag är också singel tjej och vet inte hur jag ska göra. Känns som man måste vara skitsnygg och medveten om utseende, träning etc för att kunna hitta någon. Om man nu inte är jätte intresserad av det utan bara lite, då måste man bli nån djäkla super women, man får rådet att ändra sig, gå ner i vikt, sminka sig mer, bry sig jätte mycket om kläder etc. Men om jag nu inte är en sån person, vad gör jag då? Förändrar mig själv till max för att passa in i någon annans mall.

Nej. Det du beskriver är bara slätstruket bimbostuk. Män kan tycka att det är sexigt, men det är inte en sådan kvinna de egentligen vill dela sitt liv med.

Du skall vara dig själv. Slå vakt om dina särskilda intressen, särskilt om de är nördiga, och hitta någon med liknande intressen.
  • Ailiane

Ok,ja,tack för ett vettigt svar där.

Men det jag tröttnar på är att om en tjej är singel (kanske samma för killarna) är att det alltid kommer råd om att man ska se inåt och förändra sig, analysera vad man ska göra bättre etc. Som att man inte duger som man är.

Samt att alla omkring en ifrågasätter en, ungefär som att det är nåt fel på en för att man är singel och försöker hitta felet, typ finn fem fel. De drar upp alltifrån anknytningsteorier, diagnoser, utseende, klädval etc för att hitta felet.

• Anonym (....)
    Joohann skrev 2015-09-08 13:36:25 följande:

Jadu....dejtat har blivit mer komplicerat i och med informationssamhället....man kan ju tycka att man borde bli mera upplyst....men samma gamla regler gäller....tyvärr

Kvinnor drar sig som flugor till en hästskit! när det gäller "attraktiva mannen" som aldrig säger nej till att ha flera i sitt stall....när kvinnor till slut upptäckteer detta så drar dom alla män över en kam....och guldkornen gås förlorade eftersom dom inte får chansen att bevisa att dom är guldkorn.....

Tycker du generaliserar och verkar aningen bitter. Haft mycket otur?
  • Joohann
    Anonym (....) skrev 2015-09-09 00:19:15 följande:

Tycker du generaliserar och verkar aningen bitter. Haft mycket otur?

Nja snarare en verklighet beskrivning av en man med mycket erfarenhet.......bitter ja eftersom kvinnor dras till svin...och då får man ett svin.....och aldrig lär sig av misstag...
  • MEE83
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-08 16:09:51 följande:

Vad kul det hade varit om fler raggade upp varandra, lite här och där och inte på krogen. Gymmet borde ju funka som ett alternativ till simning.

Det finns ju inget som hindrar dig, det är bara att testa, det värsta som kan hända är att du blir dissad, vilket inte är allt i världen, det har ju i princip varenda människa blivit någon gång. Man får inte allt man pekar på liksom. 

Personligen har jag aldrig orkat med flörtiga gymmbrudar dock, jag är där för att träna, och i min egen lilla bubbla, så då har jag oftast dissat, och dragit på skygglapparna. 

Har fått napp på mindre konventionella ställen dock, bland annat på universitetsbiblioteket(Stockholm) en gång, så visst går det att flörta på mindre konventionella ställen, om man vill, och vågar. Det finns inte så mycket att förlora på att försöka, om man nu vill. 
  • Anonym (Hmm)
    MEE83 skrev 2015-09-09 01:35:36 följande:

Det finns ju inget som hindrar dig, det är bara att testa, det värsta som kan hända är att du blir dissad, vilket inte är allt i världen, det har ju i princip varenda människa blivit någon gång. Man får inte allt man pekar på liksom. 

Personligen har jag aldrig orkat med flörtiga gymmbrudar dock, jag är där för att träna, och i min egen lilla bubbla, så då har jag oftast dissat, och dragit på skygglapparna. 

Har fått napp på mindre konventionella ställen dock, bland annat på universitetsbiblioteket(Stockholm) en gång, så visst går det att flörta på mindre konventionella ställen, om man vill, och vågar. Det finns inte så mycket att förlora på att försöka, om man nu vill. 

Ja, oj, hur flörtar tjejerna på gymmet?
  • Anonym (bowla)
    Anonym (Hmm) skrev 2015-09-08 22:39:15 följande:
    Gud, jag minns inte. :) men jag fick minst ett kåtslag när det kom förbi män på mitt jobb som också hade den parfymen smile3.gif varför undrar du?
    Nyfiken pa vilken parfym det var som  hade den effekten pa dig aven om hans kladstil var ett stort minus.
Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??