• MeandHim

Singel & vill hitta en man men vart?!??

Skriver sällan trådar så denna kan vara missplacerad...

Hursomhelst! Har varit singel o två år efter ett 14 år lång förhållande. Visst det var ju lite spännande till en början. Men jag insåg snabbt att vara singel är inte min grej! Jag vill ha en man! Någon att sakna, som frågar hur dagen har varit, någon att resa bort med. Vill krypa ner i soffan med, vakna ihop med. Massa sex... Jag saknar närheten! Det är nog det värsta.

Men VART hittar man en vettig kille?!?

Någon som är klar med sina ex och singellivet.

Krogen känns inte aktuellt, har testat dejtingsidor och faktiskt träffat

Några. Men det blir aldrig mer än så.

Så vart hittar man dom där bra killarna som gärna får ha utseendet med sig?!

För visst är det så; utseendet fånge intresset, det inre får det att stanna!

Må låta ytligt men kom igen, man vill ju faktiskt känna sig attraherad av personen ;)

• Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??
  • MeandHim

Det är ju faktiskt sant, min kollega sa att han alltid varit väldigt pratglad och trevlig
    Men de senaste gångerna varit mer dämpad... Behöver inte betyda något alls.
    Dom kanske har det dåligt, eller helt fantastiskt! Hursom så skulle jag aldrig inleda något med en gift man och absolut inte när barn är inblandade.

• Gammal_jazz
    MeandHim skrev 2015-09-09 20:26:31 följande:

Det är ju faktiskt sant, min kollega sa att han alltid varit väldigt pratglad och trevlig

Men de senaste gångerna varit mer dämpad... Behöver inte betyda något alls.

Dom kanske har det dåligt, eller helt fantastiskt! Hursom så skulle jag aldrig inleda något med en gift man och absolut inte när barn är inblandade.

Nej det gör du bäst i!

Är det så att de bästa redan är tagna? (konstigt det låter på svenska)

Och en annan grej jag tänkt på, vad är det där "vettig kille" för något?

Vad menar du eg? Det måste väl oxå betyda att du anser dig själv vara vettig, å visst jag med, och det gör väl de flesta antar jag.

Är en vettig person rik, eller skulle den kunna vara fattig? Snygg, tja, det är väl från dag till dag om jag går till mig själv och så även för hur mottaglig betraktaren är just när de möts.

Det är intressant detta...
  • MeandHim

Må låta konstigt men kommer man upp i åldern 30 + ja då är dom flesta killarna redan upptagna. Gifta med X-antal barn :)
    Rent logiskt borde det gälla även tjejer?!? Haha!

En vettig kille... Hm bra fråga där!
    En kille som inte sitter o spelar tv-spel till 5 på morgonen, som inte hänger på krogen varje helg. Som har egna åsikter och som vågar stå upp för det och inte blir konflikträdd och säger "vi gör som du tycker hjärtat" som tycker att jobb, utbildning ovh välmående är viktigt och som inte tycker att man kan slippa jobba för man kan få pengar genom soc.
    Inte allt för högs krav kan jag tycka :)

Rik/fattig spelar ingen större roll. Där tror jag det "vettiga" kommer in i bilden. Han kan få komma i svettiga träningskläder. Jag tror att skönheten lyser igenom...

• Anonym (bowla)
    MeandHim skrev 2015-09-10 10:38:47 följande:
    Må låta konstigt men kommer man upp i åldern 30 + ja då är dom flesta killarna redan upptagna. Gifta med X-antal barn :)

En kille som inte sitter o spelar tv-spel till 5 på morgonen, som inte hänger på krogen varje helg. Som har egna åsikter och som vågar stå upp för det och inte blir konflikträdd och säger "vi gör som du tycker hjärtat" som tycker att jobb, utbildning ovh välmående är viktigt och som inte tycker att man kan slippa jobba för man kan få pengar genom soc.

Rik/fattig spelar ingen större roll. Där tror jag det "vettiga" kommer in i bilden. Han kan få komma i svettiga träningskläder. Jag tror att skönheten lyser igenom...
     Ganska vettiga krav, många av mina polare runt 35-30 faller dock bort pga  tv-spelande till 5 på morgonen.
  • Papito
    Anonym (bowla) skrev 2015-09-07 13:10:47 följande:

Dem flesta killar kan nog bli lite chockade och stallda om en tjej forsoker ragga upp dem just for att det inte hander sa ofta men om du kommer sa langt att ni kommunicerar kan ett oskyldigt forslag om en fika pa stan funka och lite komplimanger. Killar far inte sa ofta komplimanger i borjan pa dejtandet och blir da glatt overraskade , fast inte overdriva saklart.

Jag tror också att många killar kan bli lite överraskade....men på ett positivt sätt. Åtminstone de som är bra, haha.

Jag hade uppskattat det iaf.

Jag är en sån som kan flirta på Ica men eftersom kvinnor kan få rätt många galningar efter sig undviker jag det...men egentligen tycker jag att det är ett minst lika bra ställe som krogen. Har ofta tänkt att jag borde gå fram och babbla lite och lämna mitt nummer. Men som sagt, tänker att kvinnor måste få ha frizoner och kunna gå och handla utan att bli raggade på.....men omvänt hade jag uppskattat
  • Johan70
    MeandHim skrev 2015-09-10 10:38:47 följande:

Detsamma kan sägas om kvinnor. Jag är 40 år. När jag började söka en ny kvinna för något år sedan, tyckte jag mig märka att det var just i åldersspannet 30-35 som det fanns minst antal lediga kvinnor.

Det som du beskriver som en "vettig kille" stämmer in på mig (och nog på flera i min bekantskapskrets). Det borde ju vara grundkrav för vem som helst i samhället, eller hur?
  • Gammal_jazz
    Johan70 skrev 2015-09-10 11:11:38 följande:

Detsamma kan sägas om kvinnor. Jag är 40 år. När jag började söka en ny kvinna för något år sedan, tyckte jag mig märka att det var just i åldersspannet 30-35 som det fanns minst antal lediga kvinnor.

Det som du beskriver som en "vettig kille" stämmer in på mig (och nog på flera i min bekantskapskrets). Det borde ju vara grundkrav för vem som helst i samhället, eller hur?

Det är väl då det där med pirret kommer in;)

Så TS får göra ett tillägg till att hitta en kille / tjej som är vettig och som får mig att känna pirr;)
  • MeandHim

Papito jag hade blivit jätteglad om en kulle kom fram till mig på Ica och lite diskret lämnat sitt nr, då är det ju upp till mig att höra av mig el inte :)

En kollega till mig "raggade upp" sin mans kollega åt mig utan att jag visste om det, hon tyckte att han skulle ha mitt nr o vipps kom det ett sms. Vi dejtade en kort stund innan jag insåg att han inte var redo för nåt nytt.... Synd för det var en bra kille.

Johan70 eller hur och sen säger dom att jag är kräsen?!?! Jag tycker inte alls det är särskilt orimliga krav.

Bowla. Finns kanske kvinnor som gillar tv-spelande män. Jag är dock inte en av dom ;)

Gammal jazz ÅÅÅHH vad jag skulle vilja känna det där pirret!!! :)

• Gammal_jazz
    MeandHim skrev 2015-09-10 13:55:41 följande:

Papito jag hade blivit jätteglad om en kulle kom fram till mig på Ica och lite diskret lämnat sitt nr, då är det ju upp till mig att höra av mig el inte :)

En kollega till mig "raggade upp" sin mans kollega åt mig utan att jag visste om det, hon tyckte att han skulle ha mitt nr o vipps kom det ett sms. Vi dejtade en kort stund innan jag insåg att han inte var redo för nåt nytt.... Synd för det var en bra kille.

Johan70 eller hur och sen säger dom att jag är kräsen?!?! Jag tycker inte alls det är särskilt orimliga krav.

Bowla. Finns kanske kvinnor som gillar tv-spelande män. Jag är dock inte en av dom ;)

Gammal jazz ÅÅÅHH vad jag skulle vilja känna det där pirret!!! :)

Jo då, men att hitta någon med kombinationen "vettig med pirr" känns rätt hopplös just nu, oavsett om man är Kvinna eller man. Men det har ju skett tidigare, så det är ingen omöjlighet, jag lever på hoppet;)
  • MeandHim

Gammal jazz haha du har så rätt!
    Jag är dock jävligt less på att varsamt själv så jag vill ju hitta den där kille NUUU :)

Svar på tråden Singel & vill hitta en man men vart?!??