• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • SpanskaFlugan
    Gert skrev 2015-09-11 18:09:35 följande:
    10.000 kr i månaden verkar vara i underkant, i alla fall om du är ensamstående trebarnsmamma. Vänsterjournalisten Stefan Lindgren har kontaktat Försäkringskassan för att reda ut det hela. 22.249 kr per månad och detta är inte skattepliktig inkomst, fick han till svar av Försäkringskassan. www.8dagar.com/2013/08/invandringens-pris-enl...
    Give ´em Hell!

Så dina 10'000 kr är tagna ur luften? Hade du ingen källa på 10'000 eller? De där 20'-22'000 har jag och Todo nada redan diskuterat ovan.
  • Gert
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-11 19:46:03 följande:

Så dina 10'000 kr är tagna ur luften? Hade du ingen källa på 10'000 eller? De där 20'-22'000 har jag och Todo nada redan diskuterat ovan.
    Nej, uppgifterna är tagna från vad flyktingar i dansk tv har sagt.
    Give ´em Hell!
  • Gert
    Smecker skrev 2015-09-11 21:25:28 följande:
    Gertat gillar att snyta siffror ur diverse kroppsöppningar som han sedan inte kan belägga. Lite som den här som han påstod var sant, men som det sedan visade sig att han bara ljög oss rätt upp i ansiktet:
    Gert skrev 2015-09-09 17:54:37 följande:

Nu är det sant att IS-krigare gömmer sig i flyktingströmmarna. 4.000 IS-krigare som har utgett sig för att vara flyktingar har tagit sig in i Europa.

Smäck, har du inget bättre för dig än att ljuga?
    Give ´em Hell!
  • Anonym (Fast)

Apropå kostnader. Om man vill att alla flyktingar/invandrare ska smälta in i samhället och anpassa sig efter landet dom kommit till, borde man slopa hemspråksundervisning och spara in massa pengar där.

• Smecker
    Gert skrev 2015-09-11 21:32:29 följande:

Smäck, har du inget bättre för dig än att ljuga?

Vilket av det var lögn, menar du? Att du inte kan bevisa det du påstår är sant, vilket därmed gör det till en lögn?
    Cuiusvis hominis est errare, nullius nisi insipientis in errore perseverare
  • Gert
    Anonym (Fast) skrev 2015-09-11 21:33:39 följande:

Apropå kostnader. Om man vill att alla flyktingar/invandrare ska smälta in i samhället och anpassa sig efter landet dom kommit till, borde man slopa hemspråksundervisning och spara in massa pengar där.

I uppochnedvända Sverige borde väl svenskarna lära sig invandrarnas språk så att de lättare kan kommunicera med oss svenskar. Ett sånt förlag lär snart komma. 
    Give ´em Hell!
  • Anonym (Vänster)
    SpanskaFlugan skrev 2015-09-10 21:23:52 följande:

Han behövde nya tänder för att de gamla dragit ut under Tortyr av IS. Det enligt hans syster i intervju med BBC. Men du låter exakt som någon som får alla sin information från propagandasidor...

Ops... Var visst kanske ännu värre?!

m.dailytelegraph.com.au/news/aylan-kurdi-drowned-boys-father-accused-of-being-people-smuggler-in-charge-of-boat-that-crashed-denies-claims/story-fni0cx4q-1227523270638
  • Anonym (.)

Men om vi skulle oss på riktiga  rasistiska siffror istället. Det vill säga inte skämt-teckningar om SD och annat trams.

• Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 14:06:17 följande:

Nej, det är inte tydligt det minsta varför du väljer att länka till en artikel om några muslimska individer som begått en brottslig handling i Pakistan, i samma inlägg där du citerar en text jag skrev till en person som påstår att muslimer vill tvångskonvertera människor i Europa.

Jag fattar att du vill försöka överföra det dessa enstakingar gjorde på resten av alla miljontals muslimer i världen, vilket ju är helt absurt, förutfattat, och felaktigt av dig.

Och sluta tjata om "PK" i varje inlägg du gör din lipsill. Diskutera kan vi, men gnäll är jag alergisk mot!

Okej då ska jag förklara till dig då du hade svårt att dra paralleller.

Du hånade personen du skrev med och poängterade att muslimer absoluuuut inte tvingar folk på sin religion. Att i dessa länder finns det minsann kyrkor för att muslimer är aldrig nånsin främlingsfientliga till skillnad från personen du valde att håna.

Artikeln jag hänvisade till visade på en färsk nyhet där muslimer inte tillät kristna ta del av bistånd - av enda anledningen att de inte var muslimer. Så för att få ta del av det behövde de kristna konvertera till islam bland annat. Du hävdade en sak - dvs att muslimer alltid är fredliga och väldigt öppensinnade till andras religioner. Jag visade att så inte alltid är fallet. Men det såklart - har man några vänner som är muslimer och som inte omvända en så talar det ju såklart för att inget annat eller existerar....!!!?

Och du.. Spara dina förutfattade meningar för dig själv. Jag kan säga själv vad jag tycker och tänker utan att du gör det åt mig. Syftet med en diskussion är att folk pratar för sig själva och inte att du har uppgiften att sätta ord i munnen på andra.

Lär dig att lyssna istället - du skulle säkert ha nytta av det också.
  • Anonym (Vänster)
    todo nada skrev 2015-09-11 14:11:35 följande:

Men kära lilla någon... Är du på riktigt?

Du borde söka hjälp, och det menar jag helt ärlig. Du lider av vanföreställningar människa.

Jag kommer bemöta konkreta saker från dig i diskussionen, men jag tänker inte ens bemöda mig att förklara varför jag tänker ignorera din personliga förutfattade grundlösa och otroligt snedvridna bild av muslimer.

Svårt att bemöta när det riskera att få hela din verklighetsuppfattning att rämna?

Du har verkligen en vidrig människosyn. Hemskt hur du över internet kan sitta och vräka ut dig sådana saker till okända människor. Vad är det med dig egentligen? Hur mår du?

Innan du anser dig vara hela världens hjälte genom att vara totalt förblindad av dina PK-övertygelser - kanske du skulle ta en funderare på hur du bemöter dina medmänniskor..

Usch. Detta är pinsamt men jag kan inte annat än tycka synd om dig.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!