• Anonym (TS)

Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!

Jag måste erkänna att jag tyckt att SD har haft sina poänger i att vi måste diskutera minskad invandring pga av kostnaden och svårigheter med integration. Men SD:s reaktion i spåren av flyktingkatastrofen i Europa har fått mig att inse att SD-toppen trots sina fina ord om att "hjälpa på plats" och värna om "svenskheten" bara är vidriga människor som inte har ett uns av medmänsklighet. 

Jag läste texten nedan i DN (har förkortat den) och kollade upp det hon skriver, allt stämmer och ALDRIG kommer igen överväga att rösta på SD! De visar sin rätt sida i hur de talar om utsatta människor. 

"I krisens spår fullkomligt väller hatet fram i och runt Sverigedemokraterna. När bilden på den drunknade treåringen Alan Kurdi, uppspolad med ansiktet ner i sanden, blev en världsnyhet vinklade den SD-kopplade hatsajten Avpixlat det till att pojkens öde berodde på att hans pappa bara var ute efter "ett nytt vitt leende" i Sverige. Detta efter att pappans syster berättat att tänderna dragits ut under IS-tortyr. 
    Joachim Hägg, gruppledare för SD på Lidingö, jämför på Twitter tyskarnas varma välkommnande av flyktingarna som nu anländer med österrikarnas välkommnande av nazister vid Hitlers annektering 1938. 
    Men den so mtror att hatet bara syns i partiets utkanter tror fel. Bland annat sprider riksdagsledamoten Kent Ekeroth på Twitter budskapet att människors flykt enbart är muslimers sätt att invandera Europa. När han blir ifrågasatt svarar han: "Flyr? De kommer ju fr säkra länder. Väl medvetna om att de tar sig t Sve för att leva på välfärden. Ni e lättlurade." 
    Dag ut och dag in misstänkliggörs och förlöjligas de män, kvinnor och barn som flyr. 
    Att argumentera för minskad invandring är i sig inte främlingsfientligt. Men att raljera och hetsa mot flyktingar är det definitivt. SD kan tala om sin nya image och påstådda nolltolerans. Men i kriser samlas vi - och i SD är det runt främlingsfientligheten." 

Amanda Björkman - ledarskribent på DN

• Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!
  • Flash Gordon
    KillBill skrev 2015-09-28 08:38:37 följande:

På tal om konspirationsteorier..

Du kan inte ha sökt speciellt noga. 15 sekunder efter det att jag hade läst denna tråd hittade jag, genom att googla orden Syrien, falska, pass en artikel i en större svensk tidning och ett inslag på SVT om problemet med köpta pass.

www.hd.se/nyheter/varlden/2015/09/02/handel-m.../
    www.svt.se/nyheter/utrikes/handel-med-falska-...

Jag är nyfiken på varför vissa tror att att det pågår någon typ av sammansvärjning och att media skulle försöka att mörka sanningen. Vad tror du att folk tänker när de först läser påståenden från dig om någon typ av mörkläggning för att några sekunder senare förstå att det inte stämmer?

Ingen av de där artiklarna handlar om att tyska myndigheter påstår att var tredje "syrier" inte är syrier.

Det är du som använder orden "konspiration" och "sammansvärjning".

Jag bara frågar varför svensk media inte rapporterar om saken. 

Det blir onekligen märkligt när resten av världen kan läsa om en händelse och det står en sak medan man i Sveriges media presenteras en helt annan bild av saken.

Varför kan Washington Post rapportera om det men inte DN?

För följdfrågan blir ju givetvis: Hur många "syrier" som kommer till Sverige är verkligen syrier?

Och om de inte är syrier: vad är de då och vilket är deras syfte med att ljuga om saken?

Och hur bra koll har vi egentligen på de som kommer in i landet just nu?
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2015-09-28 08:45:06 följande:
    Varför skulle någon läsa just dessa tidningar, varför skulle just dina synpunkter vara dom rätta, varför tror du andra bildar sig egna åsikter, varför finns det så många "sanningar"?

När folk surfar ut på Nätet, så bildar dom sig en egen uppfattning är svaret, på din fråga om vad som händer när dom får olika beskrivningar av en händelse.

Att flera tidningar skriver ur en synvinkel/har samma åsikter, betyder inte att det är en sanning, det betyder bara att dom delar en "sanning", har samma ståndpunkt.

Det räcker om de ger svar på varför inte svensk media rapporterar om det som media i andra länder kan rapportera om.

För vidare resonemang: se inlägget ovan.
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2015-09-28 09:33:53 följande:
    Ingen av de där artiklarna handlar om att tyska myndigheter påstår att var tredje "syrier" inte är syrier.

Det är du som använder orden "konspiration" och "sammansvärjning".

Jag bara frågar varför svensk media inte rapporterar om saken. 

Det blir onekligen märkligt när resten av världen kan läsa om en händelse och det står en sak medan man i Sveriges media presenteras en helt annan bild av saken.

Varför kan Washington Post rapportera om det men inte DN?

För följdfrågan blir ju givetvis: Hur många "syrier" som kommer till Sverige är verkligen syrier?

Och om de inte är syrier: vad är de då och vilket är deras syfte med att ljuga om saken?

Och hur bra koll har vi egentligen på de som kommer in i landet just nu?
    Vad är det som är märkligt?
    Att Sverige är rätt enigt om vilken "sanning" som ska föras fram?
    Det är inte alls märkligt, så ser det ut i de flesta länder.

Dina tre sista rader: Står inte det i dina tidningar?
    Det står det i dom jag läser., eller på de många nyhetskanaler som finns att se på.
  • Anonym (???)

Här är en bild som summerar galenskap som pågår nu.

Det är dom sd vill hjälpa.

Inte mobil och märkeskläder bärande "flyktningar" som tycker att "hjä'lpen" som delas upp här inte duger.

• Världsmedborgare
    Anonym (???) skrev 2015-09-28 09:52:41 följande:

Inte mobil och märkeskläder bärande "flyktningar" som tycker att "hjä'lpen" som delas upp här inte duger.

Bland det dummast jag sett

Du har inte ställt dig frågan varför många flyktingar har dessa saker? Antagligen inte, men då ska jag upplysa dig.
    Det beror på att dom fått dom till skänks av oss Västerlänningar, för vi köper inte lump, vi skänker inte ens lump, för det sorteras bort i alla insamlingar.
    Dessutom lämnas det kvar massor med kläder, av folk som besökt dessa fattiga, eller krigshärjade länder
  • Anonym (hahaha)

Det är bara de som röstar SD/ söker alibin för minskad invandring till Sverige som inbillar sig att dessa är bortglömda.

Alla andra vet att så inte är fallet.
  • Anonym (???)
    Världsmedborgare skrev 2015-09-28 09:57:39 följande:
    Bland det dummast jag sett

Du har inte ställt dig frågan varför många flyktingar har dessa saker? Antagligen inte, men då ska jag upplysa dig.
    Det beror på att dom fått dom till skänks av oss Västerlänningar, för vi köper inte lump, vi skänker inte ens lump, för det sorteras bort i alla insamlingar.
    Dessutom lämnas det kvar massor med kläder, av folk som besökt dessa fattiga, eller krigshärjade länder

tror du ens på det själv?

Anonym (hahaha) skrev 2015-09-28 10:04:51 följande:
    Det är bara de som röstar SD/ söker alibin för minskad invandring till Sverige som inbillar sig att dessa är bortglömda.

Alla andra vet att så inte är fallet.

Dessa är inte bortglömda, bara ignorerade när man tar miljarder från biståndet för att bekosta fortsatt skadlig massinvandring av välställda, välgödda opportunister, terrorister och annat papperslöst som "flyr" till oss nu.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2015-09-28 09:49:21 följande:
    Vad är det som är märkligt?
    Att Sverige är rätt enigt om vilken "sanning" som ska föras fram?
    Det är inte alls märkligt, så ser det ut i de flesta länder.

Är det alltså så, menar du, att det finns en "konsensus" om vad som får, och inte får, skrivas i svenska tidningar? Vilka har blivit tillfrågade när denna "konsensus" togs fram?

Själv tycker jag det vore bättre om fler perspektiv än bara det "sanna" kom fram. Särskilt när "sanningen" i Sverige verkar skilja sig så pass mycket åt gentemot "sanningen" i våra grannländer.
    Världsmedborgare skrev 2015-09-28 09:49:21 följande:
    Dina tre sista rader: Står inte det i dina tidningar?
    Det står det i dom jag läser., eller på de många nyhetskanaler som finns att se på.

Jaså, står det hur många som migrationsverket anser ljuga om sitt ursprung? Särskilt nu som Tyskland givet en ungefärlig siffra.

Har det ställts frågor om vilka dessa som ljuger är och vilket deras syfte kan antas vara?

Finns det någonting skrivet där man frågar ansvariga om hur god eller dålig kontroll man har över inflödet av invandrare just nu? 
  • Världsmedborgare
    Anonym (???) skrev 2015-09-28 10:10:08 följande:

tror du ens på det själv?

Dessa är inte bortglömda, bara ignorerade när man tar miljarder från biståndet för att bekosta fortsatt skadlig massinvandring av välställda, välgödda opportunister, terrorister och annat papperslöst som "flyr" till oss nu.

Ja visst, eftersom jag själv deltagit i den verksamheten.
    Det skickas containervis med märkeskläder till dessa länder från hela Europa, och säkert lämnas det lika mycket kvar av turister och andra besökare.
    Besöker du dessa länder så kommer du troligen att bli tillfrågad om du har några kläder att skänka, många hotell ber även om att kläder ska lämnas kvar, som de som sköter städning och service kan få, eftersom lönerna är så usla.
  • KillBill

Hur ska SD kunna hjälpa dessa svältande människor när SD kraftigt minskar det svenska biståndet? SD är det parti i Riksdagen som vill ge minst i bistånd.
Svar på tråden Funderar du på att rösta på SD? Läs det här!