• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-02-07 11:36:13 följande:
    Jag kan ändå tycka att jag fått nog med input och åsikter från vitt skilda personer inom feminismspektrat i och med min utbildning till förskollärare samt i yrkesvalet - som faktiskt är totalt genomsyrad av feminism.

Och nej, det är ingen politik jag lockas av, även om jag håller med kring vissa ståndpunkter. Jag tror att de flesta normalt funtade individer hatar våldtäkter, kvinnomisshandel osv. Oavsett politisk ståndpunkt. Jag anser att mycket av våldsbrotten och den vidriga kvinnosynen beror på annat än någon såkallad patriarkal maktstruktur. Vi får helt enkelt vara ense om att vara oense :)

Jag brinner lätt igång på politiska samtalsämnen och ber om ursäkt för trådkapningen, kanske ska ta och återgå till vad tråden faktiskt handlar om.

Hur går det för alla? :)
    Jo, jag går också igång på det! Går också igång på när folk påstår att feminismen gått för långt. Det är ju såklart helt ok att ha en annan ståndpunkt och att inte vara feminist, men att säga att det gått för långt är lite att spotta på allt jag jobbar för. Och jag jobbar inte för att brännmärka mansnamn eller att göra alla människor könsneutrala. Jag hatar inte heller män. Bara så att jag får det till protokollet :)

I övrigt trodde jag att kräkningarna hade gått över, men spydde precis. Återstår att se om jag smittats av kräksjukan som gick på hotellet på Grand Canaria eller om gravidillamåendet is back. Jag återkommer i frågan :)
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-02-07 18:49:19 följande:

Jo, jag går också igång på det! Går också igång på när folk påstår att feminismen gått för långt. Det är ju såklart helt ok att ha en annan ståndpunkt och att inte vara feminist, men att säga att det gått för långt är lite att spotta på allt jag jobbar för. Och jag jobbar inte för att brännmärka mansnamn eller att göra alla människor könsneutrala. Jag hatar inte heller män. Bara så att jag får det till protokollet :)

I övrigt trodde jag att kräkningarna hade gått över, men spydde precis. Återstår att se om jag smittats av kräksjukan som gick på hotellet på Grand Canaria eller om gravidillamåendet is back. Jag återkommer i frågan :)

Fast så upplever nog alla det, att det spottas och fräses hit och dit, känns som kutym inom politik.

Låter inte särskilt härligt med kräkningar, vet dock inte om det kanske är bättre med kräksjukan då eller att illamåendet är tillbaka. Hoppas resan var bra i övrigt! :)
  • frucgsvensson

Jag har haft så svårt att hitta kläder nu i den här nya kroppen. Jag vill ha det bekvämt, att man ska se magen (!!) och att det är snyggt.

Jag hittade nu en sida på nätet där jag beställde två par jeans och en tunn kofta som jag hoppas blir bra.

Billigt var det iallafall, tips! ---> bonprix.se

• Sälma Riit
    Junilängtan skrev 2016-02-07 21:55:14 följande:
    Fast så upplever nog alla det, att det spottas och fräses hit och dit, känns som kutym inom politik.

Låter inte särskilt härligt med kräkningar, vet dock inte om det kanske är bättre med kräksjukan då eller att illamåendet är tillbaka. Hoppas resan var bra i övrigt! :)
    Det var den! Men efter en natt på toa vet jag att det är kräken. Mindes inte att det kändes såhär överjävligt hemskt! Men den ska ju gå över sägs det :)
  • Sälma Riit
    frucgsvensson skrev 2016-02-07 22:34:39 följande:

Jag har haft så svårt att hitta kläder nu i den här nya kroppen. Jag vill ha det bekvämt, att man ska se magen (!!) och att det är snyggt.

Jag hittade nu en sida på nätet där jag beställde två par jeans och en tunn kofta som jag hoppas blir bra.

Där köpte jag förra gången. Nu satsade jag på lite amningskläder på boob, dyrare men funkar sen också. Och zalando har billiga gravkläder!
  • Junilängtan
    frucgsvensson skrev 2016-02-07 22:34:39 följande:

Jag har kört på kläder från h&m och lindex, tycker h&ms byxor är supersköna och helt okej snygga :) Det ena byxparet från lindex var värdelösa, gick sönder efter några användningar.

Får kika på den hemsidan sen, är ju snart dags för lite vårkläder :D
  • Junilängtan
    Sälma Riit skrev 2016-02-08 07:36:43 följande:

Det var den! Men efter en natt på toa vet jag att det är kräken. Mindes inte att det kändes såhär överjävligt hemskt! Men den ska ju gå över sägs det :)

Åh, hua! Hoppas det går över snabbt. Är också rädd att drabbas av den snart, flera kollegor som är/varit hemma på grund av den, barn också! Har själv nästan aldrig varit magsjuk, men känns inte som att kroppen är lika motståndskraftig nu.
  • Junilängtan
    Gweny skrev 2016-02-07 18:15:09 följande:

Junilängtan>> jo det går bra. Gick in i v.23 idag och full fart i magen varje dag. Får passa på innan det blir trångt i magen.

Vad mysigt att du känner så mycket! Här är det rätt så lugnt i magen, jädra moderkaka i framvägg, haha!
  • odie

Nu har vi äntligen börjat känna lilltjejen! I Lördags fick till och med maken sig en liten puff när han kände på magen! Är idag i v. 19+3, mår superbra efter många jobbiga veckor.

• Sälma Riit

För er som inte känner något kan jag dela med mig av mitt elände. En livlig krabat som sparkar och boxas när man har kräksjukan var visst ingen kul kombo ;)

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15