Junilängtan skrev 2016-02-07 11:36:13 följande:
Jag kan ändå tycka att jag fått nog med input och åsikter från vitt skilda personer inom feminismspektrat i och med min utbildning till förskollärare samt i yrkesvalet - som faktiskt är totalt genomsyrad av feminism.
Och nej, det är ingen politik jag lockas av, även om jag håller med kring vissa ståndpunkter. Jag tror att de flesta normalt funtade individer hatar våldtäkter, kvinnomisshandel osv. Oavsett politisk ståndpunkt. Jag anser att mycket av våldsbrotten och den vidriga kvinnosynen beror på annat än någon såkallad patriarkal maktstruktur. Vi får helt enkelt vara ense om att vara oense :)
Jag brinner lätt igång på politiska samtalsämnen och ber om ursäkt för trådkapningen, kanske ska ta och återgå till vad tråden faktiskt handlar om.
Hur går det för alla? :)
Jo, jag går också igång på det! Går också igång på när folk påstår att feminismen gått för långt. Det är ju såklart helt ok att ha en annan ståndpunkt och att inte vara feminist, men att säga att det gått för långt är lite att spotta på allt jag jobbar för. Och jag jobbar inte för att brännmärka mansnamn eller att göra alla människor könsneutrala. Jag hatar inte heller män. Bara så att jag får det till protokollet :)
I övrigt trodde jag att kräkningarna hade gått över, men spydde precis. Återstår att se om jag smittats av kräksjukan som gick på hotellet på Grand Canaria eller om gravidillamåendet is back. Jag återkommer i frågan :)