• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-12-03 19:46:51 följande:
    Men kan inte eran BM boka in det? Vår hade nått program på datorn så hon kunde se alla lediga tider uppe på sjukhuset och boka in där direkt.

Jag är i vecka 14. (13+3)
    Nä, det funkar nog inte så här. Men idag kom faktiskt kallelsen! Så äntligen har vi ett datum. 28 december blev det. Jag är i  vecka 14+6 
    Så vi behöver "bara" vänta i 25 dagar... :D
  • Gweny

Här där jag bor måste vi själva ringa i v.15 till sjukhuset, för att få en tid till RUL.

Ska till mvc på måndag, så hoppas få numret då.

• Jasmin Karlsson

Idag fick jag hem mammakläderna som jag beställt för några dagar sen (kan rekommendera zalando.se!). Är supernöjd med allt! Nästan allt kan jag använda även med liten mage, bara att kläderna liksom har reservutrymme vid magen. Så jag kan använda det redan nu och kommer kunna spara det efter graviditeten. Förra graviditeten köpte jag inget särskilt, men den här gången tycker jag det var värt det, jag kommer att kunna använda kläderna mycket.

Idag fick jag litet bakslag med illamåendet. Jag var jättetrött i förmiddags, orkade knappt resa mig ur soffan och när jag väl gjorde det blev det tydligen för mycket för kroppen så jag spydde... Mådde halvdåligt efter det men nu känns det bättre igen. Konstigt...

• Mira84

Ansluter till den här tråden jag med :) är i vecka 6 nu med BF 2 aug! Nån mer som är i samma vecka, i samma ålder o vill följas åt på mejl el så?

• Gweny
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-04 16:06:54 följande:

Idag fick jag hem mammakläderna som jag beställt för några dagar sen (kan rekommendera zalando.se!). Är supernöjd med allt! Nästan allt kan jag använda även med liten mage, bara att kläderna liksom har reservutrymme vid magen. Så jag kan använda det redan nu och kommer kunna spara det efter graviditeten. Förra graviditeten köpte jag inget särskilt, men den här gången tycker jag det var värt det, jag kommer att kunna använda kläderna mycket.

Idag fick jag litet bakslag med illamåendet. Jag var jättetrött i förmiddags, orkade knappt resa mig ur soffan och när jag väl gjorde det blev det tydligen för mycket för kroppen så jag spydde... Mådde halvdåligt efter det men nu känns det bättre igen. Konstigt...

Kul att kläderna var bra! Ska kika där då.

Har tittat mest på hm och bonprix.
  • frucgsvensson

Det fanns ju jättelite kläder på h&m tyckte jag! 4-5 olika jeans (dock skinny modell på alla), en sorts vinterjacka, bas t-shorts och typ NÅN annan långärmad enfärgad tröja! Skittråkigt ju!

Har Kappahl eller någon liknande affär mer att välja på? Brukar inte gå in i dom affärerna men det borde ju finnas mer att välja på tycker ja.

• Majorie
    frucgsvensson skrev 2015-12-05 21:49:35 följande:

Det fanns ju jättelite kläder på h&m tyckte jag! 4-5 olika jeans (dock skinny modell på alla), en sorts vinterjacka, bas t-shorts och typ NÅN annan långärmad enfärgad tröja! Skittråkigt ju!

Har Kappahl eller någon liknande affär mer att välja på? Brukar inte gå in i dom affärerna men det borde ju finnas mer att välja på tycker ja.

Lindex har rätt mycket fint på sin hemsida för gravida tycker jag. :) Annars har Asos väldigt mycket att välja på. Jag hittade dessutom extra långa mammabyxor där (är 179cm och H&M:s byxor slutar ovan anklarna på mig).

Men håller med om att det är lite utbud för den som vill prova kläder i en riktig butik.
  • Gweny

Jo tycker det blivit sämre med mammakläder i affärer tyvärr...

Går in i v.14 idag.

• Junilängtan

Idag köpte vi de allra första bebiskläderna, åh så underbart det kändes! Så puttiga och söta! Vill att tiden ska springa fram nu :D

• Lutetzia

Mitt illamående har nästan helt gått över denna vecka. BM "varnade" att det kunde ske snart och att jag inte behöver vara orolig, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig ändå. Hur är det med erat illamående?

Undrar också hur många ultraljud ni gjort? Jag har gjort ett VUL i v 8+0 och har sen bara RUL inbokat i v 18. Känns som så lång väntetid och jag funderar på att försöka boka ett där emellan.

Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15