• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    Lutetzia skrev 2015-12-06 16:08:38 följande:

Mitt illamående har nästan helt gått över denna vecka. BM "varnade" att det kunde ske snart och att jag inte behöver vara orolig, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig ändå. Hur är det med erat illamående?

Undrar också hur många ultraljud ni gjort? Jag har gjort ett VUL i v 8+0 och har sen bara RUL inbokat i v 18. Känns som så lång väntetid och jag funderar på att försöka boka ett där emellan.

Hade ett i vecka 9 och så nästa blir RUL. Hade önskat ett i mellan jag med, men köpte en angelsound så jag kunde få ett livstecken.
  • frucgsvensson
    Majorie skrev 2015-12-05 22:48:46 följande:

Lindex har rätt mycket fint på sin hemsida för gravida tycker jag. :) Annars har Asos väldigt mycket att välja på. Jag hittade dessutom extra långa mammabyxor där (är 179cm och H&M:s byxor slutar ovan anklarna på mig).

Men håller med om att det är lite utbud för den som vill prova kläder i en riktig butik.

Ja, jag måste prova. Har en sån kropp som storlekarna ändras beroende på vilket material eller hur det är sytt t.om. Basplagg må man kunna beställa dock.

Är storlekarna som vanligt och med extraplats för magen bara i gravidkläder?

Har bara provat och köpt ett par jeans, och de var i stretch så kunde ta samma storlek som jag brukar.
  • Jasmin Karlsson

Mitt illamående har nästan helt gått över denna vecka. BM "varnade" att det kunde ske snart och att jag inte behöver vara orolig, men jag kan inte låta bli att bli lite orolig ändå. Hur är det med erat illamående?

Undrar också hur många ultraljud ni gjort? Jag har gjort ett VUL i v 8+0 och har sen bara RUL inbokat i v 18. Känns som så lång väntetid och jag funderar på att försöka boka ett där emellan.

Förra graviditeten gick illamåendet nästan helt över vid v 10 och var borta helt efter v 12, denna gång höll det i sig till ca v 13-14, men fick även bakslag i v 16. Nu TROR jag att det är helt över (v 17 nu).
    Jag gjorde ett VUL i v 7 pga blödning och sen i v 9 som koll efter IVF. Har inte RUL förrän i v 20, så jag tycker också att det känns långt emellan! Men magen växer sakta men säkert, jag blöder inget och jag känner mig ofta "svag" så jag känner mig ändå normalt gravid och allt är nog som det ska.
  • Majorie
    frucgsvensson skrev 2015-12-06 17:50:30 följande:

Ja, jag måste prova. Har en sån kropp som storlekarna ändras beroende på vilket material eller hur det är sytt t.om. Basplagg må man kunna beställa dock.

Är storlekarna som vanligt och med extraplats för magen bara i gravidkläder?

Har bara provat och köpt ett par jeans, och de var i stretch så kunde ta samma storlek som jag brukar.

Har samma storlek som vanligt på kläderna som jag beställt. :) Men det ändras nog sen när man lägger på sig lite överallt. :D

Om du gillar att prova så kan du i beställa från Zalando - där har du gratis retur. :)
  • Gweny

Jag har gjort flera vul, men pga att vi trodde det blev mf 2 ggr med alla blödningar. Det tog hårt psykiskt, så jag bokade in ett extra i v.13. Kunde inte vänta tills rul.
  • Lulak1

Hej

Det är lite si så att använda doplern, men vi är lugna. Ibland man hör ibland inte.
    Det tar inte mer än 1 min i alla fall så jag tror inte det mer farligt än normalt. 

Imorgon går jag i v 18  , så skönt känsla. 

Vi har haft en ultraljud i v 8 från kliniken, 2 på akuten efter blödning, 1 på KUB testet och näsa vecka blir 1 på Rul :) .

När ska ni köpa barnvagnar och säng :) ?

• Jasmin Karlsson
    Lulak1 skrev 2015-12-07 13:52:56 följande:

Hej

Det är lite si så att använda doplern, men vi är lugna. Ibland man hör ibland inte.
    Det tar inte mer än 1 min i alla fall så jag tror inte det mer farligt än normalt. 

Imorgon går jag i v 18  , så skönt känsla. 

Vi har haft en ultraljud i v 8 från kliniken, 2 på akuten efter blödning, 1 på KUB testet och näsa vecka blir 1 på Rul :) .

När ska ni köpa barnvagnar och säng :) ?

Jag var inne i barnbutiken för att hämta ut en babybox, men passade själklart på att titta lite på vagn ;). Tror det kommer bli en Emmaljunga Viking double (väntar tvillingar). Men kommer inte köpa nåt förrän efter RUL. Säng har vi redan från första barnet (som nu sover i stor säng).
  • Gweny

Lulak>> kul med v.18 och snart RUL!! Längtar till det.

Säng har vi fått redan från en vän, men vagn avvaktar vi lite med. Kikar runt dock. tror det blir en brio happy.

Jasmin>> fick du inte 2 babyboxar när det är 2 där inne?

• Gweny

Var förresten hos BM idag..alla värden var bra. Nu blir det inte besök förrän i februari igen. (mindre för omföderskor) men har RUL i januari iallafall.

• Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-12-06 12:58:35 följande:

Idag köpte vi de allra första bebiskläderna, åh så underbart det kändes! Så puttiga och söta! Vill att tiden ska springa fram nu :D

Åh, mysigt! Jag har köpt en body till pappan som visar vart ben och armar ska in med texten du klarar det farsan :) det får bli en julklapp. Sen har jag gått och suktat på så mycket men inte köpt än. För övrigt börjar det synas rejält på mig! Hua hur kommer jag se ut om några månader :)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15