• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • ettplusettlikamednoll
    Gweny skrev 2015-12-02 10:38:26 följande:

Gick bra idag på vårt vul. Den lille sprattlade så gott och vi fick med fina bilder. Såå lycklig. Sånt litet mirakel. Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen och nu armar och ben.

Grattis Gweny! Så skönt att se att den lilla lever!
  • ettplusettlikamednoll
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-02 16:26:18 följande:

Grattis Gweny!

Längtar till RUL! Jag har 28/12. Någon mer som har snart?

Skulle egentligen ha RUL under julveckan (är i vecka 14+5 nu) men det blir veckan efter pga att det är just jul då antar jag. Har inte fått någon kallelse än, men väntar otåligt...! 
  • Sälma Riit
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-02 16:26:18 följande:

Grattis Gweny!

Längtar till RUL! Jag har 28/12. Någon mer som har snart?

Jag har 21/12!
  • Gweny

Tack ska ni ha!! Nästa gång blir det RUL i januari nångång... Vi får ringa in själva i v.15 och boka tid nämligen....

• frucgsvensson

Var på inskrivning idag och hon bokade in oss direkt till RUL. Vi hamnade också mitt i mellandagarna och då jag jobbar natt så det blev inte förrän den 14 januari.

• Lutetzia

Gweny: Stort grattis! Så underbart!

Själv har vi haft vår inskrivning på MVC i dag. Jag ville ju inte boka tid förrän efter första ultraljudet. Allt gick bara bra och eftersom vi varit där förr så gick inskrivningen väldigt snabbt och lätt. Fick RUL och bokad till slutet av januari. Och föräldrarkurser i mars! Åh vad det går undan nu. :)

• Gweny
    Lutetzia skrev 2015-12-02 23:09:35 följande:

Gweny: Stort grattis! Så underbart!

Själv har vi haft vår inskrivning på MVC i dag. Jag ville ju inte boka tid förrän efter första ultraljudet. Allt gick bara bra och eftersom vi varit där förr så gick inskrivningen väldigt snabbt och lätt. Fick RUL och bokad till slutet av januari. Och föräldrarkurser i mars! Åh vad det går undan nu. :)

Roligt med massa att se fram emot! Även sen när man börjar känna bebisen röra sig.
  • ettplusettlikamednoll
    frucgsvensson skrev 2015-12-02 22:48:27 följande:

Var på inskrivning idag och hon bokade in oss direkt till RUL. Vi hamnade också mitt i mellandagarna och då jag jobbar natt så det blev inte förrän den 14 januari.

Uuhh vad segt! Känns som om jag måste ringa och kolla när vi (som också egentligen skulle få under julveckan) får komma. Orkar inte vänta på någon kallelse känner jag!

Vilken vecka är du i?
  • frucgsvensson
    Frutopia skrev 2015-12-01 14:57:12 följande:

Jag har också hört att det inte är bra, men inte på vilket sätt. Jag skulle nog bli stressad av att ha den.

Jag har läst rätt mycket om det där och jag har tagit det som att man får använda den med sunt förnuft! Som med mycket annat. Jag har velat fram och tillbaka jättemycket, men köpte en idag och den fungerade utmärkt. Jag hörde hjärtat på en gång! Nu är jag nöjd ett tag. Ville mest ha ett livstecken eftersom jag varken sett eller hört att den lever sedan vecka 9. Så, sunt förnuft tycker jag!
  • frucgsvensson
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-03 09:06:12 följande:

Uuhh vad segt! Känns som om jag måste ringa och kolla när vi (som också egentligen skulle få under julveckan) får komma. Orkar inte vänta på någon kallelse känner jag!

Vilken vecka är du i?

Men kan inte eran BM boka in det? Vår hade nått program på datorn så hon kunde se alla lediga tider uppe på sjukhuset och boka in där direkt.

Jag är i vecka 14. (13+3)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15