• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-11-30 06:45:41 följande:

Tack snälla :) vi ska ditt för rul den 7/1. Hur är det annars? Var lite orolig när du inte var inne här på ett tag

Då har du en dag innan mig! :D Jag mår bara fint, nu nästintill symptomfri. Hur mår du själv? Du hade inte heller så mycket symptom?

Har varit mycket med flytt och jobb den senaste tiden, så har inte haft mycket fritid över till annat, men tack för omtanken :)
  • frucgsvensson
    Gweny skrev 2015-11-30 16:46:38 följande:

Härligt!

Är det lätt att sköta en sån? Det är inte stressande med en doppler? Bara hört om vissa som ibland inte hittar med en gång och det då blir stress/panik?

Jag har dessutom läst/hört att det inte är så bra (eventuellt, finns ingen riktig forskning tydligen) att köra med sån där. Likväl som att göra så många ultraljud. De säger ju att det inte är helt nyttigt att göra för många ultraljud.

Jag har varit sugen på en sån där angelsound/doppler, men vet inte om jag törs! Vet inte om jag är extremt fjantig.. Någon annan som hört nått om det?
  • Frutopia
    frucgsvensson skrev 2015-12-01 12:17:58 följande:
    Jag har dessutom läst/hört att det inte är så bra (eventuellt, finns ingen riktig forskning tydligen) att köra med sån där. Likväl som att göra så många ultraljud. De säger ju att det inte är helt nyttigt att göra för många ultraljud.

Jag har varit sugen på en sån där angelsound/doppler, men vet inte om jag törs! Vet inte om jag är extremt fjantig.. Någon annan som hört nått om det?
    Jag har också hört att det inte är bra, men inte på vilket sätt. Jag skulle nog bli stressad av att ha den.
  • Frutopia
    Junilängtan skrev 2015-11-30 20:09:44 följande:
    Då har du en dag innan mig! :D Jag mår bara fint, nu nästintill symptomfri. Hur mår du själv? Du hade inte heller så mycket symptom?

Har varit mycket med flytt och jobb den senaste tiden, så har inte haft mycket fritid över till annat, men tack för omtanken :)
    Åh mycket som händer på kort tid med andra ord :) hoppas det funkar bra. Jag har varit symptomfri vilket har både varit jätteskönt och läskigt då jag inte haft kvitto på att set gått bra (efter kub) släppte oron helt nästan. Blev det en stor omställning med både flytt och jobb? Vart gick flytten?
  • Junilängtan
    Frutopia skrev 2015-12-01 15:00:56 följande:

Åh mycket som händer på kort tid med andra ord :) hoppas det funkar bra. Jag har varit symptomfri vilket har både varit jätteskönt och läskigt då jag inte haft kvitto på att set gått bra (efter kub) släppte oron helt nästan. Blev det en stor omställning med både flytt och jobb? Vart gick flytten?

Jovars, har varit en del strul med badrum bland annat (vi står halvt utan badrum nu), men annars är det ju perfekt, ett extra sovrum till den lille så småningom :) Jobbet är detsamma men lite längre ressträcka :) kan skicka pm om ny ort :)
  • Jasmin Karlsson

V 16. Jag tror att illamåendet äntligen gått över! Men nu har jag istället fått halsbränna på kvällarna. Det hade jag förra graviditeten också men inte såhär tidigt! Det är mycket lättare att stå ut med än illamående men lite oroväckande att det kommer redan nu för då ska man stå ut med det i 6 mån till!

• Gweny

Gick bra idag på vårt vul. Den lille sprattlade så gott och vi fick med fina bilder. Såå lycklig. Sånt litet mirakel. Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen och nu armar och ben.

• Sälma Riit
    Gweny skrev 2015-12-02 10:38:26 följande:

Gick bra idag på vårt vul. Den lille sprattlade så gott och vi fick med fina bilder. Såå lycklig. Sånt litet mirakel. Första gången var h*n 4 celler stor på skärmen och nu armar och ben.

Stort grattis! Vad roligt!
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15