• missmissis

Gravid efter IVF hösten 15

Tänkte skapa en tråd för oss kämpare som äntligen plussat så vi kan följas åt under graviditeten. Första barnet eller syskon.

Har ett barn med hjälp av IVF och är äntligen gravid efter många försök. BF maj 2015.

Välkomna!

• Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15
  • frucgsvensson
    utandig skrev 2015-12-23 08:01:53 följande:

Hej tjejer, 

Jag har förra veckan klarat mig förbi mensdagen och fått fina plus. Fick först 1-2 veckor på CB och sen 2-3 veckor. Nu undrar jag om någon av er har testat med dessa tester och när ni isf slog över till 3+ veckor på testet? Jag har haft ganska svåra komplikationer med överstimmulering. Har haft jätte ont i ryggen och magen från dagen vårat 2 dagars sattes in. Igår hade jag jätte ont i ryggen men inte magen och sen på kvällen försvann allt vad heter ont eller symtom .absolut ingenting med andra ord :/ någon som vart med om detta? 

Efter att jag testat positivt efter mensdagen så slutade jag att testa. Jag tycker att du också ska göra det, det där ger bara mer stress. Någonting jag har lärt mig under dom här 17 veckorna är att symtomen varierar från dag till dag, ibland från timme till timme t.om. Försök att ta det lugnt och inte analysera så mycket.
  • Lutetzia

Hej tjejer, 
    Jag har förra veckan klarat mig förbi mensdagen och fått fina plus. Fick först 1-2 veckor på CB och sen 2-3 veckor. Nu undrar jag om någon av er har testat med dessa tester och när ni isf slog över till 3+ veckor på testet? Jag har haft ganska svåra komplikationer med överstimmulering. Har haft jätte ont i ryggen och magen från dagen vårat 2 dagars sattes in. Igår hade jag jätte ont i ryggen men inte magen och sen på kvällen försvann allt vad heter ont eller symtom .absolut ingenting med andra ord :/ någon som vart med om detta? 

Jag testade med CB digital 2 gånger och blev lite nervös när testet visade 2-3 veckor fastän det skulle ha visat 3+. Känner att man bara blir onödigt nervös av dessa test och sedan jag tog det där 2-3 veckors testet så slutade jag att testa. Istället väntade jag till ul för att se vad det visade, och det visade en pigg liten krabat där inne. Har sedan dess gjort ännu ett ul i v 13 och sett bebis sprattla där inne och vara precis så stor som hen ska vara. Är nu i v 14.
  • Junilängtan

Hej tjejer, 

Grattis till plus! :)

Kan bara instämma i de två föregående svaren, sluta testa! Jag fortsatte också att testa (använde dock inte cb med veckoindikator) och det såg ut som att strecken blev svagare. Det gav bara upphov till en massa onödig stress. Njut av graviditeten istället! :)
  • utandig

tack för era svar, Eftersom det är jul nu och vi har haft så mycket komplikationer ville vi se om omslag kom till 3+ på CB för att veta att HCG ökar.ville finna ett lugn efter alla missfall och skit som hänt. Den här gången legat på sjukhus, haft jätte ont.Men idag hade jag knappt ont. Tror dock de e för tidigt enligt läkare e vi 5+0 idag. GOD JUL UNDERBARA NI

• Junilängtan
    utandig skrev 2015-12-23 19:27:54 följande:

tack för era svar, Eftersom det är jul nu och vi har haft så mycket komplikationer ville vi se om omslag kom till 3+ på CB för att veta att HCG ökar.ville finna ett lugn efter alla missfall och skit som hänt. Den här gången legat på sjukhus, haft jätte ont.Men idag hade jag knappt ont. Tror dock de e för tidigt enligt läkare e vi 5+0 idag. GOD JUL UNDERBARA NI

Håller mina tummar och tår för att allt går vägen för er nu! God jul :)
  • utandig
    Junilängtan skrev 2015-12-23 21:56:16 följande:
    Håller mina tummar och tår för att allt går vägen för er nu! God jul :)
    Tack snälla rara. :) . vi testade med sista digital vi hade på 5+0 . ville få ro. på självaste julafton slog den över till 3+ . vi har ultraljud den 4 e också för att se att de e normal grav å förhoppningsvis hjärta. GOD JUL och GOTT NYTT
  • ettplusettlikamednoll
    utandig skrev 2015-12-26 20:49:09 följande:
    Tack snälla rara. :) . vi testade med sista digital vi hade på 5+0 . ville få ro. på självaste julafton slog den över till 3+ . vi har ultraljud den 4 e också för att se att de e normal grav å förhoppningsvis hjärta. GOD JUL och GOTT NYTT
    Underbart! Stort grattis!
  • ettplusettlikamednoll

Ni  får gärna hålla alla tummar och tår ni har för mig och min man som ska på RUL i morgon!
    Vi har redan sett en till synes frisk bebis på KUB-test i vecka 12+ men nu vill vi se en frisk och kry bebis imorgon också i vecka 18+3

• Jasmin Karlsson

V. 20 nu och nu händer det grejer! Kan definitivt känna sparkar nu! Så mysigt! T.om. så det syns lite på utsidan. Mår väldigt bra! Imorgon är det RUL!

• Junilängtan
    ettplusettlikamednoll skrev 2015-12-27 07:52:58 följande:

Ni  får gärna hålla alla tummar och tår ni har för mig och min man som ska på RUL i morgon!

Vi har redan sett en till synes frisk bebis på KUB-test i vecka 12+ men nu vill vi se en frisk och kry bebis imorgon också i vecka 18+3

Åh vad spännande, håller tummarna här! :)
    Jasmin Karlsson skrev 2015-12-27 08:50:36 följande:

V. 20 nu och nu händer det grejer! Kan definitivt känna sparkar nu! Så mysigt! T.om. så det syns lite på utsidan. Mår väldigt bra! Imorgon är det RUL!

Lycka till på RUL! Mysigt att du känner av sparkar nu, längtar tills jag känner av något. Har anat lite fladder, men vet inte om det är bebis eller julmat ;)
Svar på tråden Gravid efter IVF hösten 15